Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Vermoedelijk is onder het rijden snelheid 120 km op France auto route, droog weer de bediening wagenhoogte cq Hydractieve vering ingedrukt geworden;echter niet opgemerkt, en we weten dit niet zeker.
Bij passeren van rechtsrijdende auto komt deze naar links toe, waardoor ik scherp moest uitwijken en plotsklaps begint de C5 heftig te slingeren van links naar rechts en dit 2 keer opnieuw, ik kon de onbestuurbaar geworden C5 maar net in de hand houden dat we niet op vangrail terecht kwamen, gelukkig bleven andere voertuigen achter ons.
Het waren zeer angstige ogenblikken.
Wat kan er volgens u gebeurd zijn.
Vriendelijke groet Rien Hol
Bij passeren van rechtsrijdende auto komt deze naar links toe, waardoor ik scherp moest uitwijken en plotsklaps begint de C5 heftig te slingeren van links naar rechts en dit 2 keer opnieuw, ik kon de onbestuurbaar geworden C5 maar net in de hand houden dat we niet op vangrail terecht kwamen, gelukkig bleven andere voertuigen achter ons.
Het waren zeer angstige ogenblikken.
Wat kan er volgens u gebeurd zijn.
Vriendelijke groet Rien Hol
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Waren je achterbanden voldoende hard opgepompt?
Wat je beschrijft komt over als een secundaire overstuur reactie, die heel erg versterkt wordt als de achterbanden niet goed op spanning zijn. Die moeten op zo'n rit achter minimaal 0,5 bar meer hebben dan normaal.
Groet,
JW
Wat je beschrijft komt over als een secundaire overstuur reactie, die heel erg versterkt wordt als de achterbanden niet goed op spanning zijn. Die moeten op zo'n rit achter minimaal 0,5 bar meer hebben dan normaal.
Groet,
JW
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Volgens mij gebeurt er bij deze snelheid niks als de wagenhoogte (per ongeluk) wordt versteld. Er komt alleen een melding in het scherm dat het niet mogelijk is oid om de wagenhoogte aan te passen.onderweg-5 schreef:Vermoedelijk is onder het rijden snelheid 120 km op France auto route, droog weer de bediening wagenhoogte cq Hydractieve vering ingedrukt geworden;echter niet opgemerkt, en we weten dit niet zeker.
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 mar 2009 15:29
Auto: C6 exclusive 2.7 l hdi, 12-2007
Opties: RT4, pack hifi, nav, leer, schuifdak, webasto, trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 319000
Kleur: grijsblauw
Contacteer:
De stijl en het verhaal lijken me erg kukelig. Kan iemand een ip-check doen?
______________________________________________________
EDIT door Mod , niets aan de hand !!
______________________________________________________
______________________________________________________
EDIT door Mod , niets aan de hand !!
______________________________________________________
Berichten: 1720
Lid geworden op: 08 feb 2010 18:39
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Locatie: Roden(Drenthe)
klopt helemaal!arendonk schreef: Volgens mij gebeurt er bij deze snelheid niks als de wagenhoogte (per ongeluk) wordt versteld. Er komt alleen een melding in het scherm dat het niet mogelijk is oid om de wagenhoogte aan te passen.
onder het rijden (zeker niet op die snelheid)kun je de rijhoogte NIET veranderen!!!
vr gr KlaasS
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Kan ik bevestigen, net terug van vakantie en bij hoge snelheid (170+) in Italie uit een tunnel komend in een vrij scherpe bocht naar rechts bleek er een behoorlijke bump in de aansluitende brug te zitten waardoor de auto nogal omhoog kwam bij het terugveren (door het veel grotere gewicht als normaal door alle bagage). En daardoor had ik ook het gevoel uit de bocht te vliegen.
Bij veel gewicht kun je beter de sport mode aanzetten, dan voelt de auto als bij onbeladen zonder sport mode.
Per ongeluk kun je niets aan de de hoogteverstelling doen op snelheid, ligt puur aan de belading.
Bij veel gewicht kun je beter de sport mode aanzetten, dan voelt de auto als bij onbeladen zonder sport mode.
Per ongeluk kun je niets aan de de hoogteverstelling doen op snelheid, ligt puur aan de belading.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
C5club extreme Fan


Berichten: 123
Lid geworden op: 10 mei 2009 14:15
Auto: Saab 9-5 3.0t
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Rotterdam
Dit is inherent aan de soepelheid van de vering, de sportstand zal dit verminderen, net als stuggere banden.
Ik ken een richel op de A4 richting benelux die dit ook bij mn C5 doet, mn xm's hadden daar meer last dan mn C5
Ik ken een richel op de A4 richting benelux die dit ook bij mn C5 doet, mn xm's hadden daar meer last dan mn C5
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Op het risico af geroyeerd te worden moet ik zeggen dat ik persoonlijk de C5 geen wonder van wegligging vind, ook niet in de sportstand.
De rechtuitstabiliteit is prima, maar op een bochtig parcours verlies je het al snel van vrijwel iedere auto.
Ik heb het geluk dat ik familieleden en vrienden heb met vrij potente auto's die ik ook wel eens een dagje mag lenen.
Als ik daarna weer in de C5 stap heb ik iedere keer weer het gevoel dat mijn wielen en banden zijn vervangen door grote badsponzen.
Heerlijk comfortabel, maar ik moet er altijd weer aan wennen.
De rechtuitstabiliteit is prima, maar op een bochtig parcours verlies je het al snel van vrijwel iedere auto.
Ik heb het geluk dat ik familieleden en vrienden heb met vrij potente auto's die ik ook wel eens een dagje mag lenen.
Als ik daarna weer in de C5 stap heb ik iedere keer weer het gevoel dat mijn wielen en banden zijn vervangen door grote badsponzen.
Heerlijk comfortabel, maar ik moet er altijd weer aan wennen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Daar heb je wel een punt.
Ik reed gisteren op de snelweg met 130 km/h ook niet volledig ontspannen.
Banden zijn goed op druk en ik heb geen comfortbollen.
Ik reed gisteren op de snelweg met 130 km/h ook niet volledig ontspannen.
Banden zijn goed op druk en ik heb geen comfortbollen.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
het is ook GEEN sportwagen, in geen zin
De Porsche 928 die ik had was het anders mee gesteld
Vooral met tanken !!!!!!
Dus als je zuinig en comfortabel wil moet je er iets voor over hebben

De Porsche 928 die ik had was het anders mee gesteld
Vooral met tanken !!!!!!
Dus als je zuinig en comfortabel wil moet je er iets voor over hebben
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Daar klaag ik ook niet over, en met de comfortbollen heb ik heb beslist niet verbeterd.John LeGrand schreef:Dus als je zuinig en comfortabel wil moet je er iets voor over hebben![]()
![]()
![]()
Ik heb de beide C5's alleen gekocht voor rug en nek, maar in mijn hart verlang ik vaak naar auto's van merken waar in dit forum met afschuw over gesproken wordt.
Misschien kort er toch nog een Tuscan S als ik ooit die Jackpot win.
Hmmmmm... (Homer Simpson) Porsche 928
De beste Porsche aller tijden.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Lag dat aan jouw C5, denk jePloffie schreef:Daar heb je wel een punt.
Ik reed gisteren op de snelweg met 130 km/h ook niet volledig ontspannen.
Banden zijn goed op druk en ik heb geen comfortbollen.
Een paar weken geleden ben ik met mijn C5 onderweg geweest in D, en heb daar snelheden gereden die hier hoooogst illegaal zijn. De auto spoorde daarbij formidabel goed, ik kon ook bij die snelheden geheel ontspannen blijven. Afgezien uiteraard van de noodzakelijke alertheid ivm met mede weggebruikers, maar dat heeft niks met de C5 te maken.
Ik heb heel wat auto's gereden in m'n leven, maar deze C5 is veruit de strakst sturende auto die ik ooit gehad heb.
Daarbij wel de opmerking dat ik m'n banden altijd iets harder oppomp dan in het boekje staat, zo'n 0,2 er boven. Daarmee doen ook de Primacy HP's het uitstekend.
Groet,
JW
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
JW-NHS schreef: Ik heb heel wat auto's gereden in m'n leven, maar deze C5 is veruit de strakst sturende auto die ik ooit gehad heb.
Wat waren die andere auto's dan ???
Met mijn C5 heb in de sportstand ik als hoogste snelheid 213 gereden, gemeten met de GPS.
De auto voelde zeer strak aan en had een hele goede rechtuitstabiliteit.
Als ik daartegen in Spanje op een bochtige bergweg een wedstrijdje wil doen dan verlies ik het zo ongeveer van alles op wielen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Met mijn Xm had ik dat gevoel niet, ook niet bij 180.
Dus dan denk je al snel dat het aan de C5 ligt hè...
Mijn banden hebben ook altijd een hogere druk dan voorgeschreven.
Het wordt met name spannend wanneer de snelweg een flauwe bocht maakt en in die bocht een kuil ligt.
Gewoon rechtuit valt het wel mee.
Dus dan denk je al snel dat het aan de C5 ligt hè...
Mijn banden hebben ook altijd een hogere druk dan voorgeschreven.
Het wordt met name spannend wanneer de snelweg een flauwe bocht maakt en in die bocht een kuil ligt.
Gewoon rechtuit valt het wel mee.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030





