wie heeft ervaring met een trekhaak onder een tourer.
mijn exemplaar zakt te ver door.
Koos
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
C5club extreme Die-Hard


Berichten: 819
Lid geworden op: 06 nov 2007 19:37
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla
Hoi Koos,
Voor je verder leest: ik heb geen ervaring met een trekhaak onder een C5 Tourer. Ik ga er vanuit dat het een Tourer betreft met spriraalvering, of 'wokkel' vering genoemd op dit forum?
Onder welke belasting zakt de auto te ver door? Caravan, aanhanger, fietsendrager, boottrailer. De kogeldruk heb je gecontroleerd neem ik aan?
Ondanks de juiste kogeldruk kan een auto flink door z'n hoeven zakken, denk hierbij aan de belading in de auto zelf. Als je de grenzen opzoekt zal ze flink inveren. op zich kan het geen kwaad maar de auto moet er wel goed door blijven sturen en de haak of neuswiel mogen het aardoppervlakte niet beroeren uiteraard.
Hulpveren bieden vaak een goede oplossing in een dergelijk geval, kies dan voor progressieve hulpveren en niet voor permanente exemplaren, tenzij je dagelijks met 5 bouvakkers en een zware aanhanger op pad bent.
Hulpveren zijn geen schande, wel voor de notoire HP rijders op dit forum misschien, maar trek je daar niets van aan, ze bieden een goede oplossing en omdat ik zelf in de automaterialenbranche actief ben, weet ik dat er in deze periode héél veel hulpverensets gemonteerd verkocht en gemonteerd worden.
Groeten,
Albert.
Voor je verder leest: ik heb geen ervaring met een trekhaak onder een C5 Tourer. Ik ga er vanuit dat het een Tourer betreft met spriraalvering, of 'wokkel' vering genoemd op dit forum?
Onder welke belasting zakt de auto te ver door? Caravan, aanhanger, fietsendrager, boottrailer. De kogeldruk heb je gecontroleerd neem ik aan?
Ondanks de juiste kogeldruk kan een auto flink door z'n hoeven zakken, denk hierbij aan de belading in de auto zelf. Als je de grenzen opzoekt zal ze flink inveren. op zich kan het geen kwaad maar de auto moet er wel goed door blijven sturen en de haak of neuswiel mogen het aardoppervlakte niet beroeren uiteraard.
Hulpveren bieden vaak een goede oplossing in een dergelijk geval, kies dan voor progressieve hulpveren en niet voor permanente exemplaren, tenzij je dagelijks met 5 bouvakkers en een zware aanhanger op pad bent.
Hulpveren zijn geen schande, wel voor de notoire HP rijders op dit forum misschien, maar trek je daar niets van aan, ze bieden een goede oplossing en omdat ik zelf in de automaterialenbranche actief ben, weet ik dat er in deze periode héél veel hulpverensets gemonteerd verkocht en gemonteerd worden.
Groeten,
Albert.
Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)
Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
Berichten: 10662
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:PHEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 3000
Kleur: Wit
daar is al een draadje over..
daar verder..
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=53&t=6947" onclick="window.open(this.href);return false;
daar verder..
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=53&t=6947" onclick="window.open(this.href);return false;
