Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
V.I.P.


Berichten: 23
Lid geworden op: 03 sep 2006 15:00
Auto: c5 break exclusive 2.0 16v automaat nov. 2001
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09095
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 150.465
Kleur: gris fulminator
Locatie: Stadskanaal
hallo C5 freaks
wie kan mij vertellen waar ik mijn C5 meer pk's kan laten bezorgen en is het wel mogelijk?
het is een 2.0 16v break automaat 2001
groet dejong10
wie kan mij vertellen waar ik mijn C5 meer pk's kan laten bezorgen en is het wel mogelijk?
het is een 2.0 16v break automaat 2001
groet dejong10
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ik denk dat je eerst eens moet googlen of een vergelijkbare actie: tuning Citroen C5 benzine?
Wellicht zie je daar wat adressen en/of sites en dan is het een kwestie van bellen, lezen, kijken en kiezen...
Wellicht zie je daar wat adressen en/of sites en dan is het een kwestie van bellen, lezen, kijken en kiezen...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 04 okt 2006 19:05
Auto: C5 2.0i 16v SX
Opties: Cruise Control
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 225.000
Kleur: Zonnig grijs
Locatie: Øvre Årdal
Contacteer:
Alles is mogelijk natuurlijk, maar jij denkt chiptuning voor 150 euro. Dat gaat
waarschijnlijk geen merkbaar verschil opleveren. Chiptuning is interesant voor turbo-motoren. Wil je echt vermogenswinst zul je old-skool moeten tunen: uithonen, spruitstuk uitlaat etc. (in zoverre dit allemaal mogelijk is icm alle electronica). Dit is zo duur dat je beter je auto in kunt ruilen voor een V6.
Ander alternatief: trek alles eruit wat je niet absoluut nodig hebt en je hebt zo 150 kilo gewonnen.
waarschijnlijk geen merkbaar verschil opleveren. Chiptuning is interesant voor turbo-motoren. Wil je echt vermogenswinst zul je old-skool moeten tunen: uithonen, spruitstuk uitlaat etc. (in zoverre dit allemaal mogelijk is icm alle electronica). Dit is zo duur dat je beter je auto in kunt ruilen voor een V6.
Ander alternatief: trek alles eruit wat je niet absoluut nodig hebt en je hebt zo 150 kilo gewonnen.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik heb ooit eens een HPI van nieuwe software laten voorzien door dmtuning. Vermogen steeg van 143 naar 156 PK
De auto werd inderdaad een stukje vlotter, liep stationair mooier want iets meer toeren, maar trilde ook meer bij onderin optrekken en werd ook iets luidruchtiger. Tevens moest er in vervolg euro 98 getankt worden. Oh ja, hij liep ook wat zuiniger op constante snelheid
De optimalisatie komt er dus tenminste voor een deel op neer dat de auto voor euro 98 wordt geoptimaliseerd ipv euro 95.
Toen de EGR klep kapot ging en de garage ook daarbiij ook de SW update (waardoor de tuning weer weg was) heb ik het maar zo gelaten. Had nl. ook het idee dat ie iets meer roette.
Geen aanrader dus.
De auto werd inderdaad een stukje vlotter, liep stationair mooier want iets meer toeren, maar trilde ook meer bij onderin optrekken en werd ook iets luidruchtiger. Tevens moest er in vervolg euro 98 getankt worden. Oh ja, hij liep ook wat zuiniger op constante snelheid
De optimalisatie komt er dus tenminste voor een deel op neer dat de auto voor euro 98 wordt geoptimaliseerd ipv euro 95.
Toen de EGR klep kapot ging en de garage ook daarbiij ook de SW update (waardoor de tuning weer weg was) heb ik het maar zo gelaten. Had nl. ook het idee dat ie iets meer roette.
Geen aanrader dus.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Berichten: 1566
Lid geworden op: 30 mei 2006 11:34
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Locatie: Willemstad
Bij de diesel automaat werd het mij sterk afgeraden.
Dan krijgt de automaat het te zwaar voor z'n kiezen (135 ipv 110pk)
Je hoort inderdaad regelmatig verhalen over een versleten koppeling.
Normaal pas bij 150.000 of meer en getuned soms al na 60.000km
Dan krijgt de automaat het te zwaar voor z'n kiezen (135 ipv 110pk)
Je hoort inderdaad regelmatig verhalen over een versleten koppeling.
Normaal pas bij 150.000 of meer en getuned soms al na 60.000km
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ik heb in een Scenic 1.9DCi vergelijkbare ervaringen: elke 30.000 een nieuwe koppeling na chippen.
Ik ben er vooralsnog van genezen...
Ik ben er vooralsnog van genezen...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
kom, kom, ik heb een Xantia (110 Hdi) bij 100,000 laten chippen naar 135 en bij 275000 zat de eerste koppeling er nog steeds in. Slijtage heeft te maken a: met rijstijl en b: (vooral) met het al dan veel in de stad rijden. Bij lange afstanden slijt de koppeling nauwelijks.Harm van Beek schreef:Ik heb in een Scenic 1.9DCi vergelijkbare ervaringen: elke 30.000 een nieuwe koppeling na chippen.
Ik ben er vooralsnog van genezen...
In files is de rechtervoet niet eens nodig, wat waarschijnlijk ook de levensduur van de koppeling positief beinvloedt.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ach, als ik op een gegeven moment met 130 reed in de 5e versnelling en ik gaf rustig gas (dus niet pedal to the metal) dan was het toch de koppeling die ging slippen.
De Renault-koppeling was er gewoon niet op uitgelegd. Het probleem was ook bekend bij de Laguna met de 120-DCi-motor en koppeling.
De Renault-koppeling was er gewoon niet op uitgelegd. Het probleem was ook bekend bij de Laguna met de 120-DCi-motor en koppeling.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Ik ben sinds een tijdje de trotse eigenaar van een C5 2.0 HDI break automaat. Een heerlijke auto om mee te rijden.
Echter, ik wil wel wat meer vermogen uit de dieselmotor halen.
Nu zie ik op internet veel verschillende aanbieders met zeer uiteenlopende prijzen.
Wat is beter chiptuning of een powerbox?
Haal je ook werkelijk de vermogenstoename die ze beloven?
Wie heeft ervaring hiermee en met welk systeem?
Graag jullie advies.
Groeten,
Andrew
Echter, ik wil wel wat meer vermogen uit de dieselmotor halen.
Nu zie ik op internet veel verschillende aanbieders met zeer uiteenlopende prijzen.
Wat is beter chiptuning of een powerbox?
Haal je ook werkelijk de vermogenstoename die ze beloven?
Wie heeft ervaring hiermee en met welk systeem?
Graag jullie advies.
Groeten,
Andrew
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
geen directe ervaring, maar voor de 2.0HDi110 geldt, dat noch de handbak (koppeling), noch de automaat meer vermogen en koppel aankan. Houd dus rekening met een gereduceerde levensduur.
Het is niet voor niks dat de 2.2HDi136 een veel grotere koppeling en een andere automaat heeft (zelfde als V6)
Het is niet voor niks dat de 2.2HDi136 een veel grotere koppeling en een andere automaat heeft (zelfde als V6)
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
dus met de 2.2 zou het wel zonder problemen kunnenEvilTwin schreef:geen directe ervaring, maar voor de 2.0HDi110 geldt, dat noch de handbak (koppeling), noch de automaat meer vermogen en koppel aankan. Houd dus rekening met een gereduceerde levensduur.
Het is niet voor niks dat de 2.2HDi136 een veel grotere koppeling en een andere automaat heeft (zelfde als V6)
C5club extreme Fan


Berichten: 248
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:38
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Arnhem
Contacteer:
ik heb een handbak in mijn 2.2, via http://www.bullpower.nl leerde ik dat deze versie te tunen is tot ruim 160 pk 


