Groet, Erwin
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 apr 2010 18:43
Auto: C5 Break 2.0 16v exclusive
Opties: licht grijze lederen interieur, afn. trekhaak, xenon-verlichting, achteruitrij sensoren, i-pod dock, geen cruise controle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9262
Productienummer: 10038
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 246000
Kleur: bleu mauritius
Locatie: 040
Al een aantal keren lag er voor het rechtervoorwiel een plasje, dit bleek tussen de bumper en de kunststof binnenspatbord vandaan te komen, ruitensproeiervloeistof. Is het mogelijk om bij het reservoir te komen zonder de voor bumper te demonteren? Of is de voorbumper simpel te demonteren?
Groet, Erwin
Groet, Erwin
de andere Citroëns:
Visa Club 1979 (in opslag)
DS 20 H 1974 (in restauratie)
Visa Club 1979 (in opslag)
DS 20 H 1974 (in restauratie)
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
voor bumper demonteren het valt mee
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Lek zit meestal bij de pompaansluiting waar een scheurtje zit.
pompje er uit trekken en met een soldeerbout de scheur weer samen smelten. En dan een lijm/kit laag er over voor versteviging er op.
werkt bij mij alweer een jaar verder.
pompje er uit trekken en met een soldeerbout de scheur weer samen smelten. En dan een lijm/kit laag er over voor versteviging er op.
werkt bij mij alweer een jaar verder.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
V.I.P.


Berichten: 147
Lid geworden op: 18 jun 2006 00:18
Auto: c5 2.2 200 exclusive tourer
Opties: beige lederen zetels, PDC, 19" adriatique, xenon, gedempt glaswerk, alarm, dagverlichting LED
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12747CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 95000
Kleur: Perla nera metallic vernis
Locatie: rosmalen
Bumper demonteren is normaal gesproken goed te doen.. bij mijn oude C5 zat deze echter met tyraps etc.. aan de auto geplakt.. altijd een gedoe.
Een tikje rechtsvoor op de bumper is voldoende omdat tankje lek te laten raken... de bumper springt dan terug in de oude vorm maar tankje is dan wel lek...
Ik heb geprobeerd er bij te komen via wielkast etc... lukt uiteindelijk niet.
Ik heb een tankje van de sloop er op gezet maar plakken is natuurlijk net zo goed.
Een tikje rechtsvoor op de bumper is voldoende omdat tankje lek te laten raken... de bumper springt dan terug in de oude vorm maar tankje is dan wel lek...
Ik heb geprobeerd er bij te komen via wielkast etc... lukt uiteindelijk niet.
Ik heb een tankje van de sloop er op gezet maar plakken is natuurlijk net zo goed.
na eenden dyane, AK250 ACADyane paar jaar Xantia gereden (2x).
VAG auto's
Daarna
C5 Ph1 2.0 break 2.0 hdi handbak
C5 Ph2 2.2 break Exclusive volledig volgeduwd met opties... Na 350.000 omgewisseld voor een
C5 Ph3 2.0 tourer Comfort 2009 (gekocht bij 150.000 en verkocht bij 310.000)
C5 Ph3 2.2 200 tourer Exclusive 2011 met 95.000 op de teller. Duitse import. Alles hydraulic natuurlijk.
VAG auto's
Daarna
C5 Ph1 2.0 break 2.0 hdi handbak
C5 Ph2 2.2 break Exclusive volledig volgeduwd met opties... Na 350.000 omgewisseld voor een
C5 Ph3 2.0 tourer Comfort 2009 (gekocht bij 150.000 en verkocht bij 310.000)
C5 Ph3 2.2 200 tourer Exclusive 2011 met 95.000 op de teller. Duitse import. Alles hydraulic natuurlijk.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Het tankje van 2002 is berucht, zoek een later model tankje op de sloop.
Bumper eraf is vrij simpel, is een draadje over. Ook handig, mocht je ooit lampen willen wisselen.
Tie-wraps zijn niet nodig, zolang als de originele clips en haakjes nog ok zijn.
Let op: vooral het terugplaatsen is een preciesie-werk, omdat je bijv. aan de zijkant vier haken tegelijk erin moet hangen, anders blijft er een spleet open.
Bumper eraf is vrij simpel, is een draadje over. Ook handig, mocht je ooit lampen willen wisselen.
Tie-wraps zijn niet nodig, zolang als de originele clips en haakjes nog ok zijn.
Let op: vooral het terugplaatsen is een preciesie-werk, omdat je bijv. aan de zijkant vier haken tegelijk erin moet hangen, anders blijft er een spleet open.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

