Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Fan


Berichten: 90
Lid geworden op: 09 apr 2010 12:33
Auto: C5 Aircross PureTech 130 Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2020
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Wit
Locatie: Dordrecht
Ik lees in de uitrustingsspecificaties van de C5 dat de elektrische handrem (incl. Hill Start Assist) alléén in combinatie met Hydractive 3+ veersysteem zou zijn. Dus niet icm wokkels?
Weet iemand hier het fijne van?
Als je dus bijv. de 1.6 THP Automaat (6-bak) in Ligne Business uitvoering zou bestellen, dan kan dit alleen met wokkels en dus daardoor ook niet met de electr.handrem. Ik zou dit erg jammer vinden. Heb dit nu in mijn C4Gp en het bevalt uitstekend.
Weet iemand hier het fijne van?
Als je dus bijv. de 1.6 THP Automaat (6-bak) in Ligne Business uitvoering zou bestellen, dan kan dit alleen met wokkels en dus daardoor ook niet met de electr.handrem. Ik zou dit erg jammer vinden. Heb dit nu in mijn C4Gp en het bevalt uitstekend.
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Wokkels hebben geen elektrische parkeerkrem (anders zou het een handrem zijn
)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
Op zich draagt die automatische handrem niet echt iets bij als je een automaat hebt
achteruit rollen doet een automaat toch niet.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
Die normale handrem heeft geen echte voordelen tov de elektrische. Waarom zou je hem niet willen?
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
handrem gebruik ik zelden..
hebben jullie nooit de helingproef moeten doen tijdens je rijexamen..

hebben jullie nooit de helingproef moeten doen tijdens je rijexamen..
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ook met een handbak zie ik het nut van een handrem niet in, en een automatische bemoeit zich met dingen waarmee hij zich niet moet bemoeien
, de 'simpele' variant in de wokkelvariant zou dan ook mijn voorkeur hebben, ...
En dan i.c.m bollen een bva6 en 200PK THP
, maar ja Citroen is nooit zo vlot, wat dat betreft heeft VAG het absoluut beter begrepen.
En dan i.c.m bollen een bva6 en 200PK THP
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Is toch wel lekker lui zo'n elektrische handrem, en het spaart ruimte op de middenconsole, ook handig als je eroverheen moet. 
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Sorry, ik had een C4GP mee en ik vind zo'n e-handrem echt prut met peren 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Fan


Berichten: 90
Lid geworden op: 09 apr 2010 12:33
Auto: C5 Aircross PureTech 130 Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2020
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Wit
Locatie: Dordrecht
Maar wat is de link tussen h3+ vering en de electr.handrem. Mijn C4GP heeft ook wokkels en toch een electr.handrem.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Om een aantal redenen:gvwijnen schreef:Die normale handrem heeft geen echte voordelen tov de elektrische. Waarom zou je hem niet willen?
-het is extra elektriek, met risico's op storingen.
-in de winter moet je 'm sowieso uitschakelen ivm bevriezingsgevaar van de kabels. Zie het instructie boekje.
-altijd aantrekken van de handrem geeft eerder kans op kromme schijven.
Bij een automaat gebruik je de handrem normaliter niet. Ik schreef het in een ander draadje al, bij mijn Xant heb ik 'm in 10 jaar twee keer gebruikt.
Groet,
JW
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
JW jij gaat uit van de automatische van de C4p, maar de C5 heeft volgens mij die van de C6 en die is niet automatisch. Dus alle nadelen vallen weg. Daarnaast kun je hem bereiken via de middenconsole, mocht hij aangetrokken zijn en je hebt geen stroom (sowieso een probleem)
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
Volgens mij heeft de C5 die van de C4P, maar ook daar kan je hem gewoon uitschakelen in het menu. Bij comfort ofzo dacht ik in de picasso is er een optie "automatische handrem uitschakelen".EvilTwin schreef:JW jij gaat uit van de automatische van de C4p, maar de C5 heeft volgens mij die van de C6 en die is niet automatisch. Dus alle nadelen vallen weg. Daarnaast kun je hem bereiken via de middenconsole, mocht hij aangetrokken zijn en je hebt geen stroom (sowieso een probleem)
En dan vervallen ook alle problemen. Hij trekt hem dan enkel aan als jij aan de knop/hendel trekt.
V.I.P.


Berichten: 147
Lid geworden op: 18 jun 2006 00:18
Auto: c5 2.2 200 exclusive tourer
Opties: beige lederen zetels, PDC, 19" adriatique, xenon, gedempt glaswerk, alarm, dagverlichting LED
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12747CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 95000
Kleur: Perla nera metallic vernis
Locatie: rosmalen
Gebruik van de handrem houdt ook het systeem gangbaar.. Mijn oude C5 maar ook met de Xant gebruikte ik de handrem zelden (afgeleerd in een eend met schijfremmen (gedoe met slijtage) Bij de keuring toch al 2 keer een kabel vervanging gehad van de handrem.. zat vastgerot en moet voor de keuring toch gelijkmatig werken...
Een handle weg uit de middenconsole ruimt natuurlijk wel lekker op..
Ik las hier ook ergens dat op een heuvel je beter eerst de handrem aan kan trekken en dan pas de P kan inschakelen ivm moeilijk vrijschakelen voor het wegrijden
Een handle weg uit de middenconsole ruimt natuurlijk wel lekker op..
Ik las hier ook ergens dat op een heuvel je beter eerst de handrem aan kan trekken en dan pas de P kan inschakelen ivm moeilijk vrijschakelen voor het wegrijden
na eenden dyane, AK250 ACADyane paar jaar Xantia gereden (2x).
VAG auto's
Daarna
C5 Ph1 2.0 break 2.0 hdi handbak
C5 Ph2 2.2 break Exclusive volledig volgeduwd met opties... Na 350.000 omgewisseld voor een
C5 Ph3 2.0 tourer Comfort 2009 (gekocht bij 150.000 en verkocht bij 310.000)
C5 Ph3 2.2 200 tourer Exclusive 2011 met 95.000 op de teller. Duitse import. Alles hydraulic natuurlijk.
VAG auto's
Daarna
C5 Ph1 2.0 break 2.0 hdi handbak
C5 Ph2 2.2 break Exclusive volledig volgeduwd met opties... Na 350.000 omgewisseld voor een
C5 Ph3 2.0 tourer Comfort 2009 (gekocht bij 150.000 en verkocht bij 310.000)
C5 Ph3 2.2 200 tourer Exclusive 2011 met 95.000 op de teller. Duitse import. Alles hydraulic natuurlijk.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als ik het boekie goed bestudeerd heb is 'ie bij de C5 wél automatisch. Zie pagina 75 waar te lezen is:gvwijnen schreef:Volgens mij heeft de C5 die van de C4P, maar ook daar kan je hem gewoon uitschakelen in het menu. Bij comfort ofzo dacht ik in de picasso is er een optie "automatische handrem uitschakelen".EvilTwin schreef:JW jij gaat uit van de automatische van de C4p, maar de C5 heeft volgens mij die van de C6 en die is niet automatisch. Dus alle nadelen vallen weg. Daarnaast kun je hem bereiken via de middenconsole, mocht hij aangetrokken zijn en je hebt geen stroom (sowieso een probleem)
En dan vervallen ook alle problemen. Hij trekt hem dan enkel aan als jij aan de knop/hendel trekt.
En uitschakelen kan in het menu, zie pagina 76, maar dan heb je wél altijd een verklikkerlichtje branden:AUTO MATISCHE WERKING:
Het automatisch aantrekken bij het afzetten van de motor en het automatisch vrijzetten bij het wegrijden (automatische functies standaard ingeschakeld).
Dat lijkt me knap hinderlijkHet uitschakelen van deze functies wordt op het instrumentenpaneel aangegeven door het branden van dit controlelampje.
Groet,
JW




