Onze starter is nog maar juist gemaakt en we vragen of we nu gerust op verlof mogen vertrekken en daarop antwoordt de garage dat je dat nooit weet met een oudere auto...
Woorden waren nog niet koud of we kregen een melding esp/asr storing bij het naar huis rijden!! Aangezien we geen tijd meer hadden en garage meldt dat het ook niets ernstig kon zijn vertrekken we maar. Heel de reis door, bij starten en automaat in D te willen zetten springt melding aan. Soms krijgen we automaat zelfs niet uit P-stand en moeten we stoppen en starten of 2/3 maal rem indrukken om dan met een "klonk" los te komen! Rare is dat heel af en toe hij geen prob heeft bij starten.
Wat is het nu? Automaat of rem-prob? Of combinatie van de twee? Staan ze met elkaar gelinkt?
Op laatste dag 's morgens om 4 uur met kindjes in de auto, willen doorrijden en dan bij starten Pufpufpuf en niets meer!!!!!! Om zot te worden van die auto!!!! NIKS MEER!!!! Electronica werkt nog, maar auto start niet meer. Geen melding van fout of wat dan ook. Enkel één rood lichtje dat blijft branden van superslot dat ik had opgezet ivm bagage in koffer, dat blijkbaar niet uitgaat alhoewel de auto al lang open is?? Na lang zoeken dan maar startkabels op de 2 weken oude batterij!! en 5 min later konden we vertrekken.
Deze morgen opnieuw pufpufpufvroeeeeem. Met moeite gestart alhoewel dat we 900km hadden gereden. Specialiteitje deze keer: storing airbag of pyrotechnisch defect.
Heb ik nu een auto die serieus aan het flippen is of wat? Dit wordt me toch wel wat teveel van het goede hoor.
Wat zou dit allemaal kunnen betekenen? Dynamo stuk? Verborgen stroomverbruiker? Maar vanwaar dan alle andere storingen? Dit heeft toch geen logica meer?
Auto is 4x binnen geweest op 2 maand tijd! Alles nagekeken. Wanneer gaat het ophouden?