Wij zijn al ruim 2 jaar in het bezit van een C5 20 16v break exclusive bwj. 2002, m'n derde rijdende Citroen. Met de andere drie heb ik nooit gereden of moet ooit nog gebeuren. De C5 hebben we bij de C-dealer aangeschaft. Heerlijke rijdende auto, vooral op de autosnelweg, relaxt.
In het begin problemen met het niet mooi lopen in stationair (nog steeds), soms hakerig schakelen naar de 3 (ook nog steeds) en niet te openen ruit achterklep (vervangen).
Omdat ik het forum de laatste maand wel erg vaak had bezocht toch maar aangemeld. De reden was de apk en de grote beurt. De garage belde me met het bericht dat het allemaal wat duurder werd: remklauw rechts achter moest vervangen worden en de remschijven en blokken voor en achter moesten vervangen worden!! En we moesten rekenen dat binnenkort de koppeling aan vervanging toe was. Om de kosten wat te drukken heb ik aleen de remklauw laten vervangen, dit was nodig om een nieuwe apk te krijgen, de remschijven konden nog een paar 1000km.
De schijven zijn nu vervangen, niet door Citroen-garage maar door een onafhankelijke garage, deze heeft eergisteren ook de koppeling, drukgroep en druklager vervangen, was nodig want het lager begon opeens wel erg veel lawaai te maken. Koppelen gaat soepel en schakelen ook iets beter. Ook is de keerring vervangen en een O-ring van een koelwaterleiding die langs de versnellingsbak loopt.
Ik hoop dat het nu weer ontspannen rijden is de komende tijd zonder problemen.
groet, Erwin