Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club extreme Fan


Berichten: 123
Lid geworden op: 10 mei 2009 14:15
Auto: Saab 9-5 3.0t
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Rotterdam
Ik lees hier en daar dat je de gewone achterdeurpanelen kan aanpassen voor het monteren van een tweeter, a la Pack Hifi. Kan je dan gewoon elk type tweeter erin zetten, kapje er over en klaar?
Ik zit te twijfelen of ik de kartonen bass-speakers in de voorportieren en de dubbele conus-krak speakers in de achterdeuren vervang door fatsoenlijke woofers en misschien gelijk die tweeters in de achterportieren zet....Maar het gros van de km's zit ik alleen in de auto, dus die tweeters achter hebben eigenlijk niet zoveel nut.
Heeft iemand dit al eens uitgevoerd?
Ik zit te twijfelen of ik de kartonen bass-speakers in de voorportieren en de dubbele conus-krak speakers in de achterdeuren vervang door fatsoenlijke woofers en misschien gelijk die tweeters in de achterportieren zet....Maar het gros van de km's zit ik alleen in de auto, dus die tweeters achter hebben eigenlijk niet zoveel nut.
Heeft iemand dit al eens uitgevoerd?
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Ik heb onlangs de kartonnen speakers in de voordeuren vervangen door Pioneers van kevlar. Moet zeggen dat het een hele verbetering is. Tweeters in dashboard gewoon gehandhaafd.
Ik wil achter soortgelijke of liefst dezelfde speakers hebben. Is een 3-weg speaker dus ik ga niet rotzooien met deurpanelen om er een losse tweeter bij in te bouwen.
Ik wil achter soortgelijke of liefst dezelfde speakers hebben. Is een 3-weg speaker dus ik ga niet rotzooien met deurpanelen om er een losse tweeter bij in te bouwen.
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Voor een goed geluid, en bijbehorend geluidsbeeld zijn de speaker vóór van belang. Die zorgen daar voor, met name de tweeters doen dat, via de voorruit.
De achterspeakers zijn slechts rear-fill, die helpen niet mee met het geluidsbeeld. Integendeel zelfs, als er teveel hoge tonen van achteren komen zal je geluidsbeeld verstoord worden. Ik zou daar dus juist geen tweeters monteren die rechtstreeks geluid geven.
Groet,
JW
De achterspeakers zijn slechts rear-fill, die helpen niet mee met het geluidsbeeld. Integendeel zelfs, als er teveel hoge tonen van achteren komen zal je geluidsbeeld verstoord worden. Ik zou daar dus juist geen tweeters monteren die rechtstreeks geluid geven.
Groet,
JW
Achterspeakers eruit halen en lekker leeg laten. Voorin een paar fatsoenlijke speakers inbouwen is meer dan voldoende
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
In het pack hifi (JBL-set) zitten dus wel gewoon tweeters in de achterdeuren en die doen zeker geen afbreuk aan het geluidsbeeld. Ze zullen dat toch niet zo maar doen? En meerdere merken leveren zulke geluidssystemen.JW-NHS schreef:Voor een goed geluid, en bijbehorend geluidsbeeld zijn de speaker vóór van belang. Die zorgen daar voor, met name de tweeters doen dat, via de voorruit.
De achterspeakers zijn slechts rear-fill, die helpen niet mee met het geluidsbeeld. Integendeel zelfs, als er teveel hoge tonen van achteren komen zal je geluidsbeeld verstoord worden. Ik zou daar dus juist geen tweeters monteren die rechtstreeks geluid geven.
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Ik heb afgelopen woensdag de luidsprekers vervangen in de C5.
Voor alleen de deur woofers vervangen, de originele tweeters laten zitten.
De achterdeuren voorzien van een tweeweg speaker van de zelfde serie als de voordeur speakers.
resultaat:
- een volle bass, geen overmodulatie van de lage tonen.
- de middentonen zijn nu helder ipv een telefoongeluid van de originele speakers.
- Volume kan nu zonder problemen maximaal open. Geen vervorming en overmodulatie.
Ik ben achteraf erg blij dat ik nu gedwongen wordt om (RAW) CD's te luisteren. De kwaliteit van een MP3 is toch echt veel minder dan een RAW sound van een CD. Ook al is MP3 op de bitrate van 320 gemaakt.
Hier -> klik, heb ik de speakers al besproken.
Voor alleen de deur woofers vervangen, de originele tweeters laten zitten.
De achterdeuren voorzien van een tweeweg speaker van de zelfde serie als de voordeur speakers.
resultaat:
- een volle bass, geen overmodulatie van de lage tonen.
- de middentonen zijn nu helder ipv een telefoongeluid van de originele speakers.
- Volume kan nu zonder problemen maximaal open. Geen vervorming en overmodulatie.
Ik ben achteraf erg blij dat ik nu gedwongen wordt om (RAW) CD's te luisteren. De kwaliteit van een MP3 is toch echt veel minder dan een RAW sound van een CD. Ook al is MP3 op de bitrate van 320 gemaakt.
Hier -> klik, heb ik de speakers al besproken.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Wáár zitten die tweeters in de achterdeuren?Wimmie schreef:In het pack hifi (JBL-set) zitten dus wel gewoon tweeters in de achterdeuren en die doen zeker geen afbreuk aan het geluidsbeeld. Ze zullen dat toch niet zo maar doen? En meerdere merken leveren zulke geluidssystemen.JW-NHS schreef:Voor een goed geluid, en bijbehorend geluidsbeeld zijn de speaker vóór van belang. Die zorgen daar voor, met name de tweeters doen dat, via de voorruit.
De achterspeakers zijn slechts rear-fill, die helpen niet mee met het geluidsbeeld. Integendeel zelfs, als er teveel hoge tonen van achteren komen zal je geluidsbeeld verstoord worden. Ik zou daar dus juist geen tweeters monteren die rechtstreeks geluid geven.
Als ze "horizontaal" stralen doen ze gewoon mee met de rearfill......
Groet,
JW
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Inderdaad: Ik heb weleens in een auto gezeten waar tweeters hoog achterin (boven de zijruiten) waren geplaatst.
Dat was gruwelijk irritant.
Ik wil trouwens zeker speakers achterin hebben.
Dan kan ik eventueel de fader helemaal naar achteren zetten om de fabeltjeskrant niet te hoeven horen
Dat was gruwelijk irritant.
Ik wil trouwens zeker speakers achterin hebben.
Dan kan ik eventueel de fader helemaal naar achteren zetten om de fabeltjeskrant niet te hoeven horen
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Vind de tweeters achterin juist erg prettig, zeker als je de voorstoel naar achteren hebt staan hoor je de hoge tonen net even beter ... je hebt er meer aan dan die in het dashboard zitten.
Verder is audio in een auto sowieso een compromis ...
Zie foto waar hij zit gemonteerd :

Verder is audio in een auto sowieso een compromis ...
Zie foto waar hij zit gemonteerd :

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Je hoort die hoge tonen dan welicht iets beter. Maar het geluidsbeeld, dat je vóór je moet hebben, wordt daardoor verslechterd.
Probeer eens wat er gebeurt als je de fader op -6dB achter zet, of zelfs nog wat meer verzwakt, en kijk dan of je dat beeld en de staging beter kunt krijgen.
Groet,
JW
Probeer eens wat er gebeurt als je de fader op -6dB achter zet, of zelfs nog wat meer verzwakt, en kijk dan of je dat beeld en de staging beter kunt krijgen.
Groet,
JW
C5club extreme Fan


Berichten: 123
Lid geworden op: 10 mei 2009 14:15
Auto: Saab 9-5 3.0t
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Rotterdam
Laatst bij een andere auto met tweeters in de deuren geluisterd, maar toch niet lekker luisteren.
Deze lijken me wel wat:
Carpower CRB-165PS

Subwoofers with dual voice coil or kick bass chassis, perfectly combining a modern finish with the application of approved and optimized materials. The design of the polypropylene cones are of a special structure, giving the highly dampening, humidity-proof material also a better stability.
Bass-midrange speaker and powerful kick bass driver with polypropylene cone, especially resistant to pulsed peaks, and very rigid dust cap, basket with textured coating and gold-plated connections, 50-4,500Hz, ideal to be combined with additional tweeters of CARPOWER. Mounting dimensions: 144x70mm, outside dimensions: ø 165mm, type 165.
Technical datasheet
Impedance (Z) 4 Ohm
Free air resonance (fs) 65Hz
Max. frequency range f3-4,500Hz
Music power 70WMAX
Power rating (P) 35WRMS
SPL (1W/1m) 89dB
Magnet weight 10oz.
Mounting cutout ø 144mm
Mounting depth 70mm
Dimensions ø 165mm
Weight 950g
Deze lijken me wel wat:
Carpower CRB-165PS

Subwoofers with dual voice coil or kick bass chassis, perfectly combining a modern finish with the application of approved and optimized materials. The design of the polypropylene cones are of a special structure, giving the highly dampening, humidity-proof material also a better stability.
Bass-midrange speaker and powerful kick bass driver with polypropylene cone, especially resistant to pulsed peaks, and very rigid dust cap, basket with textured coating and gold-plated connections, 50-4,500Hz, ideal to be combined with additional tweeters of CARPOWER. Mounting dimensions: 144x70mm, outside dimensions: ø 165mm, type 165.
Technical datasheet
Impedance (Z) 4 Ohm
Free air resonance (fs) 65Hz
Max. frequency range f3-4,500Hz
Music power 70WMAX
Power rating (P) 35WRMS
SPL (1W/1m) 89dB
Magnet weight 10oz.
Mounting cutout ø 144mm
Mounting depth 70mm
Dimensions ø 165mm
Weight 950g
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Geluid is ook heel persoonlijk, ik vind zelf de JBL in mijn huidige C5 beter klinken dan in mijn 'oude' ... zeker na de firmware update van de radio/navi unit
Ik mis enkel lage tonen ( bass ) en wil tzt dan ook een bescheiden subwoofer als aanvulling van pack - hifi ( iets wat bij de nieuwste variant van pack - hifi al standaard aanwezig is )

Ik mis enkel lage tonen ( bass ) en wil tzt dan ook een bescheiden subwoofer als aanvulling van pack - hifi ( iets wat bij de nieuwste variant van pack - hifi al standaard aanwezig is )
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Fan


Berichten: 123
Lid geworden op: 10 mei 2009 14:15
Auto: Saab 9-5 3.0t
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Rotterdam
Ik hou wel van lage tonen, maar wel met definitie. Niet de dikke brei die er nu uit komt.
Paar jaar terug met een huur-mustang door de USA gereden met 500 Watt subwoofers in de deuren
Paar jaar terug met een huur-mustang door de USA gereden met 500 Watt subwoofers in de deuren



