Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:34
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
Hallo,
Tijdens het klussen moest ik het kleine slangetje verwijderen dat van bovenop de radiateur naar het vulvat loopt. Daarbij brak de aansluiting van dit slangetje op de radiateur vrij snel af.
Zit ik nu vast aan een nieuwe radiateur of is dit te repareren? Zo ja, hoe dan.
Harry
Tijdens het klussen moest ik het kleine slangetje verwijderen dat van bovenop de radiateur naar het vulvat loopt. Daarbij brak de aansluiting van dit slangetje op de radiateur vrij snel af.
Zit ik nu vast aan een nieuwe radiateur of is dit te repareren? Zo ja, hoe dan.
Harry
The more you share, the more you have . . . .
CitroHarry
CitroHarry
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
terug aanbrengen met lood
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:34
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
Bedankt Willy,
Hoe doe je dat?
Het aansluitpunt is van plastic en afgebroken. Aansmelten met lood lijkt me moeilijk.
Hoe doe je dat?
Het aansluitpunt is van plastic en afgebroken. Aansmelten met lood lijkt me moeilijk.
The more you share, the more you have . . . .
CitroHarry
CitroHarry
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
het is plastik
misschien met een lijmpistool

misschien met een lijmpistool
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:34
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
Ik vrees dat dit niet afdoende zal zijn. Mogelijk gaat dit los en lekken.
Iemand nog een suggestie?
Iemand nog een suggestie?
The more you share, the more you have . . . .
CitroHarry
CitroHarry
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
nieuwe radiateur en niet meer zelf klussen 

Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
of terug inplaken met loctite 401
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Ik zou net als de TS erg bang zijn voor lekkages...
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 mar 2009 15:29
Auto: C6 exclusive 2.7 l hdi, 12-2007
Opties: RT4, pack hifi, nav, leer, schuifdak, webasto, trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 319000
Kleur: grijsblauw
Contacteer:
Het zou met epoxy kunnen lukken. Er is epoxy dat aan de meeste soorten plastic en metaal hecht, en ook tegen ~150 C bestand is. Araldite is de naam die ik me herinner, en het wordt in de vliegtuigbouw gebruikt. Hardingstijd is ~36 uur. Rommel uit de bouwmarkt kan je zeker niet gebruiken.
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:34
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
Ik heb bij de automaterialenhandel hier een twee componentenlijm gehaald. Hopelijk lukt het hiermee.
Anders zal ik een gaatje boren en het afgebroken spiesdeel hier inlaten en dit met deze lijm volledig opvullen. Mocht dat ook niet lukken dan rest mij niets anders dan een andere radateur.
Ik vind dit wel waardeloos van Citroen. Het breekt zomaar af zonder veel kracht. Wees daarom gewaarschuwd als er slangen los moeten van de radiateur.
Anders zal ik een gaatje boren en het afgebroken spiesdeel hier inlaten en dit met deze lijm volledig opvullen. Mocht dat ook niet lukken dan rest mij niets anders dan een andere radateur.
Ik vind dit wel waardeloos van Citroen. Het breekt zomaar af zonder veel kracht. Wees daarom gewaarschuwd als er slangen los moeten van de radiateur.
The more you share, the more you have . . . .
CitroHarry
CitroHarry