http://cgi.ebay.de/Citroen-C5-Bremse-Br ... 1e5a9268ed" onclick="window.open(this.href);return false;
BILLIG ODER NICHT??

Precies. Vandaar ook dat ik de prijs nog niet eens zo heel schokkend vind: Als er iemand is die genoegen neemt met veel minder marge (bijvoorbeeld door volume)...WackoH schreef:Aan de ene kant is de kostprijs (productiekosten) van de blokken en schijven misschien maar 20 Euro. Het verschil me de prijs die de consument betaalt zit 'm in opslagen en marges van de fabrikant, importeur/distribiteur, dealer/garage, en kosten opslag en transport.
Vandaar ook dat het jammer is dat er geen fabrikaat bij staat. Maar hoe weet je dat wat jij (of je garagist) bij de onderdelenhandel koopt niet van hetzelfde laken een pak is?Aan de andere kant kan dit een namaakproduct uit China of India zijn. Ze kunnen daar medicijnen en medische hulpmiddelen al zo goed namaken, dat zelfs de ' echte' fabrikant aan de buitenkant nauwelijks verschil kan zien. Maar de kwaliteit is waarschijnlijk slechter. Dus remschijven/blokken namaken in een overtuigende verpakking moet een 'a piece of cake' zijn.
Vergis je niet in de veiligheid die uit lampen en wissers volgt....Ruitenwisserbladen en lampjes via Ebay prima. Maar met zaken die zo direct met de veiligheid verbonden zijn als remmen (en banden etc.), zou ik absoluut geen risico willen lopen om rommel onder de auto te monteren.
EW schreef:Maar hoe weet je dat wat jij (of je garagist) bij de onderdelenhandel koopt niet van hetzelfde laken een pak is?
Tja, dat is een kwestie van vertrouwen en hopen dat nergens in de keten een handige (?) inkoper was die z'n marge wilde verhogen door die aantrekkelijk partij goedkope remmetjes te kopen. Zelfs met injectienaalden is dit een keer gebeurd.EW schreef:Vandaar ook dat het jammer is dat er geen fabrikaat bij staat. Maar hoe weet je dat wat jij (of je garagist) bij de onderdelenhandel koopt niet van hetzelfde laken een pak is?WackoH schreef:Aan de andere kant kan dit een namaakproduct uit China of India zijn. Ze kunnen daar medicijnen en medische hulpmiddelen al zo goed namaken, dat zelfs de ' echte' fabrikant aan de buitenkant nauwelijks verschil kan zien. Maar de kwaliteit is waarschijnlijk slechter. Dus remschijven/blokken namaken in een overtuigende verpakking moet een 'a piece of cake' zijn.
Als de ruitenwisser het niet goed doen zie je dat snel genoeg. Met de lampen heb je een belangrijker punt. Bij mijn eigen Xenon-uit-Hongkong was volgens de garage het lichtbeeld bij een van de koplampen niet goed. Na vervangen door de halogeen weer wel. Of dit nu echt aan de pit lag, of dat de monteur door hogere lichtopbrengst van Xenon afwijkingen beter zag, is me niet duidelijk geworden.EW schreef:Vergis je niet in de veiligheid die uit lampen en wissers volgt....WackoH schreef: Ruitenwisserbladen en lampjes via Ebay prima. Maar met zaken die zo direct met de veiligheid verbonden zijn als remmen (en banden etc.), zou ik absoluut geen risico willen lopen om rommel onder de auto te monteren.
Als je niet gezien hebt dat je zou moeten remmen, kun je nog wel zulke mooie remmen gemonteerd hebben....
Nou, ik zou daar een beetje voorzichtig mee zijn. Zij kunnen ook slachtoffer worden van iemand in de keten die rommelt.Menno schreef:Daar durf ik ook m'n handen voor in het vuur te steken, en indien dit niet zo is weet ik voor 100% dat ik eerst geïnformeerd word !