Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
OK klussie, ik heb hem door nu. Die moer ga ik losmaken op een of andere manier en ik zal een nieuwe ruitenwisserarm moeten kopen. Ik was namelijk in verwarring gebracht door de binnendiameter van die moer en de diameter van mijn as; die lijken namelijk zo afwijkend, dat wanneer ik die moer - of beter de ruitenwisser met moer en al - eraf trek (wat officieel zou moeten lukken) ik het schroefdraad zodanig beschadig dat ik dat niet meer kan gebruiken.
Ik begrijp dan dat die borgmoer die in de ruitenwisserarm zit, met enige kracht over de as moet worden geduwd?
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Hoe ver ben je nu Rutger?
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Ik ben toen begonnen omdat ik het helemaal zat was steeds de achterruit dicht te doen wanneer ik weg wilde rijden, alleen was het toen veel te koud...............vandaar dat waarschijnlijk toen die ruitenwisserborgmoer (mooi scrabblewoord) op de as bleef zitten. Nu ben ik nog niet verder gegaan, moet eerst een nieuwe ruitenwisserarm kopen en ga dan moed verzamelen die borgmoer eraf te trekken, dan wel te zagen. Hij is er ooit ook overheen gegaan, dus hij moet er ook weer af kunnen door te trekken, toch?
Hm, nu is er al een paar dagen niets meer aan de hand met de schakelaar, maar nu begint die moer parten te spelen...........zal ik er toch maar weer eens aan gaan beginnen.....
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Ik was dit draadje al een tijdje aan het volgen....zomaar want mijn achterruit functioneerde helemaal niet...... tot vorige week.... bij elke keer ab gebruiken sprong de ruit open. Nog erger, als ik portier dicht deed sprong ie ook open
en als ik de klep zelf open of dicht deed.... grrrrr
De boel van de week losgehaald en stekkertje van de schakelaar losgehaald. Bleef echter signaal op display branden. Daar zat ik ook niet op te wachten. Weer aangesloten en aan de schakelaar zitten morren breekt er een deel van dat waaibomenplastic af. Weer stekkertje gelost en tot overmaat van ramp sla ik de ruit dicht......... RUND!!!
De bekleding van de klep losgehaald en via binnen de vergrendeling met de hand bediend. Ruit was weer open. Plastic kap erop, ruitenwisser gepositioneerd en de ruit dicht...... display geeft niets meer aan
ta ta

En zo laat ik het voorlopig. Die apart te openen ruitgebruik ik toch niet. Wie wel?
Groeten
rolf
De boel van de week losgehaald en stekkertje van de schakelaar losgehaald. Bleef echter signaal op display branden. Daar zat ik ook niet op te wachten. Weer aangesloten en aan de schakelaar zitten morren breekt er een deel van dat waaibomenplastic af. Weer stekkertje gelost en tot overmaat van ramp sla ik de ruit dicht......... RUND!!!
De bekleding van de klep losgehaald en via binnen de vergrendeling met de hand bediend. Ruit was weer open. Plastic kap erop, ruitenwisser gepositioneerd en de ruit dicht...... display geeft niets meer aan
ta ta
En zo laat ik het voorlopig. Die apart te openen ruitgebruik ik toch niet. Wie wel?
Groeten
rolf
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Wagenborgen
Contacteer:
Ik 
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
Berichten: 223
Lid geworden op: 30 nov 2008 15:57
Auto: C5 Tourer 2.0i Exclusive
Opties: Panoramisch Dak - Pack Protection - Pack Detection 2 Exclusive - USB box - iPhone - TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11797
Productienummer: 10036
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111956
Kleur: Vert Suroit
Locatie: 3e byte rechts
Ik heb 'm op de Peugeot 407 SW gehad en daar was dat toch wel erg handig.
In ieder geval op het einde van het jaar als ik met een flink pak riet uit de tuin naar het millieupark ga.
Dat steekt dan mooi uit de kofferbak.
En af en toe wat kleine spulletjes in de koffer mikken als je boodschappen hebt gedaan.
Dan hoef je die zware klep niet helemaal open te trekken.
Op de C5 die ik nu heb mis ik die ruit af en toe wel.
In ieder geval op het einde van het jaar als ik met een flink pak riet uit de tuin naar het millieupark ga.
Dat steekt dan mooi uit de kofferbak.
En af en toe wat kleine spulletjes in de koffer mikken als je boodschappen hebt gedaan.
Dan hoef je die zware klep niet helemaal open te trekken.
Op de C5 die ik nu heb mis ik die ruit af en toe wel.
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety 

Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Ik dacht eerst ook dat een beetje een gimmick was, leuk maar niet nuttig.
Maar toch gebruik ik hem regelmatig.
Maar toch gebruik ik hem regelmatig.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Rookie


Berichten: 44
Lid geworden op: 24 apr 2007 22:26
Auto: 2.0 liter benzine/LPG G3 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 117000
Kleur: sable de langrune
Locatie: Helmond
Ik gebruik die ruit/klep toch ook regelmatig, vooal voor kleine spulletjes ga je niet iedere keer die hele klep opensleuren.
Ik zal blij zijn als ie weer gemaakt is.
Dinsdag mag ie naar de garage...
Ik zal blij zijn als ie weer gemaakt is.
Dinsdag mag ie naar de garage...
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Bij ons heeft ie het 1 1/2 jaar niet gedaan. Plotseling sprong hij te pas en vooral onpas open.
Twee keer zelfs tijdens het rijden. De schakelaar in de wisser, en wat plastiek bekapping wat afbrak in de kou, vervangen en de ruit ging weer open en dicht wanneer ik dat wilde
Maar binnen 1 week was dat over, nu is hij dicht en blijft dicht. Ik kan met de schakelaar doen wat ik wil, de achterruit gaat niet meer open. Maar daar kan ik wel mee leven.
Johan
Twee keer zelfs tijdens het rijden. De schakelaar in de wisser, en wat plastiek bekapping wat afbrak in de kou, vervangen en de ruit ging weer open en dicht wanneer ik dat wilde
Maar binnen 1 week was dat over, nu is hij dicht en blijft dicht. Ik kan met de schakelaar doen wat ik wil, de achterruit gaat niet meer open. Maar daar kan ik wel mee leven.
Johan
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
En erg handig in een parkeergarage of krap fileparkeren.F van Erp schreef:Ik gebruik die ruit/klep toch ook regelmatig, vooal voor kleine spulletjes ga je niet iedere keer die hele klep opensleuren.
@JHV
Denk dat je toch een adertje in de ruit hebt wat niet of slecht contact maakt. Dus het is dan te repareren dmv de bekende bypass-techniek van TonK.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Giessenburger schreef:En erg handig in een parkeergarage of krap fileparkeren.F van Erp schreef:Ik gebruik die ruit/klep toch ook regelmatig, vooal voor kleine spulletjes ga je niet iedere keer die hele klep opensleuren.
@JHV
Denk dat je toch een adertje in de ruit hebt wat niet of slecht contact maakt. Dus het is dan te repareren dmv de bekende bypass-techniek van ArieK.
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Maar als je alleen de ruit open doet zit dat "rolgordijn" er nog voor, dat heb ik tenminste altijd dicht zitten.
Ach ja, heb het de eerste 2maanden niet gemist......en anders inderdaad nog een keer de boel vernieuwen met de by pass.
Ach ja, heb het de eerste 2maanden niet gemist......en anders inderdaad nog een keer de boel vernieuwen met de by pass.

