Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Goedeavond forumleden,
Ik dacht dat ik pech had met mijn renooit, maar nu begin ik mijn twijfels te krijgen bij Citroën.
Vorige week was mijn gascomputer stuk (vialle dus eigenlijk geen citroën probleem).
Vandaag stopte de verwarming met functioneren, volgens het draadje over de aanjager even de module er uit gehaald om hem op te solderen, maar voor dat ik de verwarming kan testen stopt de auto er mee.
Boordcomputer geeft aan: "Storing elektronische diefstalbeveiliging" en de auto start niet meer, wat moet ik hier mee?
Gr,
Nick.
Ik dacht dat ik pech had met mijn renooit, maar nu begin ik mijn twijfels te krijgen bij Citroën.
Vorige week was mijn gascomputer stuk (vialle dus eigenlijk geen citroën probleem).
Vandaag stopte de verwarming met functioneren, volgens het draadje over de aanjager even de module er uit gehaald om hem op te solderen, maar voor dat ik de verwarming kan testen stopt de auto er mee.
Boordcomputer geeft aan: "Storing elektronische diefstalbeveiliging" en de auto start niet meer, wat moet ik hier mee?
Gr,
Nick.
Berichten: 1931
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Locatie: Enschede
Kan aan de sleutel liggen, heb je het al geprobeerd met de andere sleutel?
Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Start ook niet met de reserve sleutel, heb momenteel de accu d'r van en aan de lader.
Even uitsluiten dat het met de accu te maken heeft.
Even uitsluiten dat het met de accu te maken heeft.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... eveiliging" onclick="window.open(this.href);return false;
accu heeft een half uur aan de oplader gehangen maar heeft helaas niet geholpen.
Deuren op en van slot gedaan met de sleutel, helpt ook niet.
Wordt hier een beetje wanhopig van.
Deuren op en van slot gedaan met de sleutel, helpt ook niet.
Wordt hier een beetje wanhopig van.
Kan iig weer rijden, nu is het alleen nog steenkoud.
Tips ten behoeve van de module?
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Heb je een paar keer gewoon met de sleutel, en een paar keer met de afstandbediening de deuren geopend? ,dan weet ik het ook niet meer, dat hielp bij mij altijd wel.nicknick schreef:accu heeft een half uur aan de oplader gehangen maar heeft helaas niet geholpen.
Deuren op en van slot gedaan met de sleutel, helpt ook niet.
Wordt hier een beetje wanhopig van.
Grtz Sjef
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
Berichten: 204
Lid geworden op: 17 dec 2007 15:39
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Locatie: Hilvarenbeek
Je schrijft alleen maar dat de verwarming er mee ophoud.
Hoe moeten we dat zien?
alleen koude lucht, geen warme? staat er nog iets op de display? werkt de aanjager nog wel?
Wanneer de display niets meer aan geeft is het de module, als zelf repareren dan niet werkt zal er een nieuwe in moeten.
Maar stel dat je de module wel afdoende gesoldeerd hebt en het werkt nog niet, ligt er dan niet nog een andere zekering uit?
Succes met je zoektocht
Hoe moeten we dat zien?
alleen koude lucht, geen warme? staat er nog iets op de display? werkt de aanjager nog wel?
Wanneer de display niets meer aan geeft is het de module, als zelf repareren dan niet werkt zal er een nieuwe in moeten.
Maar stel dat je de module wel afdoende gesoldeerd hebt en het werkt nog niet, ligt er dan niet nog een andere zekering uit?
Succes met je zoektocht
Excuses voor de beknopte informatie.
Hij doet helemaal niets meer, display geeft nog wel informatie aan, maar reageert niet meer op de bediening.
Hij doet helemaal niets meer, display geeft nog wel informatie aan, maar reageert niet meer op de bediening.
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
ben bang dat toch je module de geest heeft gegeven, of 1 uit de sloop, of een nieuwe bij de dealer.
ik zelf heb het ook al mee gemaakt, ik rij nu alweer een dik half jaar met 1 uit de sloop voor weinig.
succes ermee
ik zelf heb het ook al mee gemaakt, ik rij nu alweer een dik half jaar met 1 uit de sloop voor weinig.
succes ermee
Ik heb de module er weer even uit gehaald en ook meteen het voltage gemeten wat binnenkomt.
De stekker die in de module gaat geeft ~14.35 volt, nu weet ik niet wat normaal is, misschien dat jullie mij antwoord op kunnen geven?
De stekker die in de module gaat geeft ~14.35 volt, nu weet ik niet wat normaal is, misschien dat jullie mij antwoord op kunnen geven?
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
14,35 volt is goed,maar alleen als de motor loopt, dit is gewoon de accu spanning terwijl hij geladen word.
Grtz Sjef
Grtz Sjef
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
Alle problemen zijn afgehandeld.
Ik ga er maar van uit dat het allemaal stom toeval is geweest, dit alles achterelkaar.
Ben vanmorgen even langs de Citroën dealer in Heythuysen geweest, (waar ik weer super behandeld ben) en ik heb daar een nieuwe kachel-module (kachel-weerstand) gekocht voor ongeveer €95.
Deze paste alleen eerst niet, waarna ik even het kapje met de oude module heb omgewisseld.
De dealer vertelde mij dat deze module's vooral stuk gaan als er niet genoeg lucht langs de koelribben komt waarna hij dus doorbrand.
Waarschijnlijk heeft die bewuste avond sneeuw de luchttoevoer bemoeilijkt waardoor een (waarschijnlijk) slechte module stuk gegaan is.
In ieder geval kan ik nu weer van alle luxe genieten in mijn C5.
Bedankt voor jullie support!
Ik ga er maar van uit dat het allemaal stom toeval is geweest, dit alles achterelkaar.
Ben vanmorgen even langs de Citroën dealer in Heythuysen geweest, (waar ik weer super behandeld ben) en ik heb daar een nieuwe kachel-module (kachel-weerstand) gekocht voor ongeveer €95.
Deze paste alleen eerst niet, waarna ik even het kapje met de oude module heb omgewisseld.
De dealer vertelde mij dat deze module's vooral stuk gaan als er niet genoeg lucht langs de koelribben komt waarna hij dus doorbrand.
Waarschijnlijk heeft die bewuste avond sneeuw de luchttoevoer bemoeilijkt waardoor een (waarschijnlijk) slechte module stuk gegaan is.
In ieder geval kan ik nu weer van alle luxe genieten in mijn C5.
Bedankt voor jullie support!
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Suc6, hoop dat je nu even verschoond blijft van problemen 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24






