Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Geachte forum leden,
Gezien jullie razendsnelle antwoorden de aandacht gevraagd voor het volgende.
We hebben de mogelijkheid om een keuze te maken uit 2 verschillende C5 difference break.
De een is uit 2003 met een kmstand van 100.000, de ander is uit 2004 met een kmstand van 150.000. Het verschil, naast de km's is de aanschafprijs. De C5 uit 2003 is namelijk 600 euro duurder.
Wat is nu wijsheid? Een jongere auto aanschaffen met meer km's of een oudere met minder km's?
De auto uit 2003 dient nog wel op een paar punten te worden nagezien, zoals niet functioneren van parkeersensors en ratelend geluid onder motorkap (pomphydrauliek?) De auto uit 2004 dient nagekeken te worden op de aanjager.
Een andere vraag is dat ons de lichtopbrengst van de achterlichten auto 2003 enorm tegenvalt. Bij die van 2004 hebben we er eerlijk gezegd niet opgelet. Verschil aan / uit is echt nihil. Antwoord van de dealer was dat je je lichten toch alleen in het donker gebruikt.(ahum) Herkennen jullie dit? Is dit ook aan te passen op te lossen?
We danken jullie alvast voor het meedenken.
Hartelijke groet,
Matthias
Gezien jullie razendsnelle antwoorden de aandacht gevraagd voor het volgende.
We hebben de mogelijkheid om een keuze te maken uit 2 verschillende C5 difference break.
De een is uit 2003 met een kmstand van 100.000, de ander is uit 2004 met een kmstand van 150.000. Het verschil, naast de km's is de aanschafprijs. De C5 uit 2003 is namelijk 600 euro duurder.
Wat is nu wijsheid? Een jongere auto aanschaffen met meer km's of een oudere met minder km's?
De auto uit 2003 dient nog wel op een paar punten te worden nagezien, zoals niet functioneren van parkeersensors en ratelend geluid onder motorkap (pomphydrauliek?) De auto uit 2004 dient nagekeken te worden op de aanjager.
Een andere vraag is dat ons de lichtopbrengst van de achterlichten auto 2003 enorm tegenvalt. Bij die van 2004 hebben we er eerlijk gezegd niet opgelet. Verschil aan / uit is echt nihil. Antwoord van de dealer was dat je je lichten toch alleen in het donker gebruikt.(ahum) Herkennen jullie dit? Is dit ook aan te passen op te lossen?
We danken jullie alvast voor het meedenken.
Hartelijke groet,
Matthias
Berichten: 1931
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Locatie: Enschede
Als alle onderhoud gewoon is gebeurd, is het niet zo heel erg als de auto wat meer heeft gelopen. Komt er natuurlijk wel bij dat aan een auto die meer heeft gelopen steeds meer problemen bijkomen, alhoewel dit ook verschilt. Lichtopbrengst komt misschien omdat de koplampglazen verweerd zijn, eventueel poetsen zou dit kunnen verhelpen. 
Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Bij de een is de Distributieriem waarschijnlijk al vervangen, en bij de ander komt hij nog, komt er straks weer een paar honderd bij.
Die aanjager is waarschijnlijk de module, kost iets van 80 euro, simpel.
Ik zou gaan voor de goedkopere van een later bouwjaar, als ik je verhaal zo lees is die waarschijnlijk ook het beste onderhouden.
Die aanjager is waarschijnlijk de module, kost iets van 80 euro, simpel.
Ik zou gaan voor de goedkopere van een later bouwjaar, als ik je verhaal zo lees is die waarschijnlijk ook het beste onderhouden.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Als je de lampjes van de achterlichten eruit haalt zul je waarschijnlijk zien dat ze helemaal zwart gebrand zijn.
Nieuwe lampjes erin en klaar.
Nieuwe lampjes erin en klaar.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 1931
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Locatie: Enschede
Parkeersensoren gaan het zo weer doen uit zichzelf.
(Tenminste, was bij ons wel het geval.
)
Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:48
Auto: C5 2.0 Break Athena
Opties: Athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10266CJ
Productienummer: 10103
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 184152
Kleur: Blauw
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:
ik zou over veel (of meer) kilometers niet zo in zitten. Zeker als alle beurten zijn uitgevoerd. Wij hebben gisteren een C5 uit 2005 met 157.000 km gekocht. Over 7.000 km is de eerst volgende kleine beurt...dwz volgend jaar voor ons. Maar goed wij laten um altijd na kijken alvorens wij op vakantie gaan.
veel wijsheid...
veel wijsheid...
Een Citroën onderga je!
C5 2.0 Benz. Break Athena 2005
C5 2.0 Benz. Break Athena 2005
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Ik zou voor de 2004 versie gaan met wat meer KM's. distributieriem is al vervangen en hij is goedkoper en een jaar jonger. Bovendien heet de auto uit 2003 heeft in 7 jaar tijd een ton gereden (14000 p/j), wat kan duiden op veel kleine stukjes rijden. Die andere heeft in 6 jaar 1,5 ton gereden (25000 p/j), dus waarschijnlijk meer snelweg km's.
Succes!
Succes!
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
En een ratelend geluid onder de motorkap bij een 2.0 uit 2003 ? Dat _kunnen_ de hydr. klepstoters zijn en dan ben je weer een reparatie van 1000 euro verder, riemen komen er over 120K aan, + een beurt.
De 2004 zou met 150k net een beurt gehad moeten hebben, of die hoor je er bij verkoop gewoon bij te krijgen...
Ik zou zeker voor de 2004 gaan, enige 'tegen' is 50k meer op de teller, de 2003 heeft imho zeker 3 dingen tegen (prijs, defecten, db riemen over 20K km)
De 2004 zou met 150k net een beurt gehad moeten hebben, of die hoor je er bij verkoop gewoon bij te krijgen...
Ik zou zeker voor de 2004 gaan, enige 'tegen' is 50k meer op de teller, de 2003 heeft imho zeker 3 dingen tegen (prijs, defecten, db riemen over 20K km)
Johan
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Ik zou ook voor de 2004 gaan, maar dan moet je wel zeker weten dat ie de distributie wissel gehad heeft met de beurt die erbij hoort.
En anders zou ik die beurt alsnog uitgevoerd willen hebben
En anders zou ik die beurt alsnog uitgevoerd willen hebben
Moeilijk. Ik denk dat ik geen van beide zou kiezen, en verder kijken. Aan allebei de auto's mankeert iets. Er zijn zat auto's te koop van die bouwjaren waar helemaal niets aan mankeert.
En het hoefde voor mij ook niet perse een Citroën te zijn. De staat van de auto vind ik veel belangrijker.
En het hoefde voor mij ook niet perse een Citroën te zijn. De staat van de auto vind ik veel belangrijker.
Berichten: 1566
Lid geworden op: 30 mei 2006 11:34
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Locatie: Willemstad
Klopt, er zijn meer C5'en waar dat zo is, ook Berline.Klaverblaadje schreef:Als je de lampjes van de achterlichten eruit haalt zul je waarschijnlijk zien dat ze helemaal zwart gebrand zijn.
Nieuwe lampjes erin en klaar.
Lampjes vernieuwen dus.
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Aanjager is niets bijzonders, de 2004 klinkt als de betere van de 2 ( qua onderhoud e.d. ) , maar als je twijfelt ... er zijn nog genoeg andere C5'en te koop die misschien helemaal niets mankeren 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24





