Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Inderdaad.
Op basis van de aanwijzingen hier hebben we van mijn auto de retourleidingen los gehaald. Beiden kwam wat LDS uit, maar links aanzienlijk meer dan rechts.
Links hebben we vervangen, rechts niet.
Maar de auto staat nog steeds netjes omhoog.
Op basis van de aanwijzingen hier hebben we van mijn auto de retourleidingen los gehaald. Beiden kwam wat LDS uit, maar links aanzienlijk meer dan rechts.
Links hebben we vervangen, rechts niet.
Maar de auto staat nog steeds netjes omhoog.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:34
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
John,
Die van mij lijkt dezelfde kwaal te hebben. Ben benieuwd of de klus je mee is gevallen. "Gewone" klussen doe ik altijd zelf.
Ik lees in de vraagbaak dat voor het losmaken van de veerbol een speciale sleutel "8014-T" nodig is.
Weet iemand of dit echt nodig is en wat voor sleutel dit is?
O ja, hoe kom je erachter welke veercilinder achter de boosdoener is?
Die van mij lijkt dezelfde kwaal te hebben. Ben benieuwd of de klus je mee is gevallen. "Gewone" klussen doe ik altijd zelf.
Ik lees in de vraagbaak dat voor het losmaken van de veerbol een speciale sleutel "8014-T" nodig is.
Weet iemand of dit echt nodig is en wat voor sleutel dit is?
O ja, hoe kom je erachter welke veercilinder achter de boosdoener is?
The more you share, the more you have . . . .
CitroHarry
CitroHarry
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Garage Rene in Zaandam die bekend staat als een goed vakman en een bollenspecialist doet het met een hele grote waterpomptang, en dat werkt. 

(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 1931
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Locatie: Enschede
Zoals EW vertelde, moet je de retourleiding loshalen. Bakje eronder houden, en kijken hoe de LDS eruit komt. Druppen mag, maar zodra het er in een straaltje uitloopt, is de bol aan die kant lek.CitroHarry schreef:John,
Die van mij lijkt dezelfde kwaal te hebben. Ben benieuwd of de klus je mee is gevallen. "Gewone" klussen doe ik altijd zelf.
Ik lees in de vraagbaak dat voor het losmaken van de veerbol een speciale sleutel "8014-T" nodig is.
Weet iemand of dit echt nodig is en wat voor sleutel dit is?
O ja, hoe kom je erachter welke veercilinder achter de boosdoener is?

Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Bossinkje schreef:Zoals EW vertelde, moet je de retourleiding loshalen. Bakje eronder houden, en kijken hoe de LDS eruit komt. Druppen mag, maar zodra het er in een straaltje uitloopt, is de bol aan die kant lek.CitroHarry schreef:John,
Die van mij lijkt dezelfde kwaal te hebben. Ben benieuwd of de klus je mee is gevallen. "Gewone" klussen doe ik altijd zelf.
Ik lees in de vraagbaak dat voor het losmaken van de veerbol een speciale sleutel "8014-T" nodig is.
Weet iemand of dit echt nodig is en wat voor sleutel dit is?
O ja, hoe kom je erachter welke veercilinder achter de boosdoener is?
Niet de bol, maar de veercilinder.
Staat er een puber met zijn neus op, kun je natuurlijk ook pogen die een douche te geven.
Bij mijn auto lukte het niet om met een oliefiltertang de bol te grijpen. De oude methode met de beitel is dan ook gebruikt en werkte zoals verwacht. (alleen zullen puriteinen van mening zijn dat mijn auto nu verbrakt is omdat er een deukje in de rand van de bol zit).
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 1931
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Locatie: Enschede
Ohja de veercilinder, dat bedoel ik. 
En ik was niet degene die een douche kreeg hoor.


En ik was niet degene die een douche kreeg hoor.


Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988

......En nu is het mijn beurt...... zucht
De auto stond afgelopen weekend 's morgens op zijn gat....en wel helemaal.
Een manta rijder zou zeggen Toll tiefergelegt!!!!!
Lijkt wel dat ik nu zo langzamerhand alle draadjes die ik eens gelezen heb ook nodig ga hebben.
Moet niet gekker worden.
LDS gecheckt maar door dat tankje kun je echt geen fli.... zien en dus ook geen LDS.
Dan maar erin kijken en niets te zien. Busje gekocht en aangevuld tot net onder dat tuitje. Hierover al eens iets in een draadje gelezen. Ging wel krap een liter in!
Beetje gymnastieken, draaien aan stuur etc etc en maar 2 uurtjes met rust gelaten.
Lag de dame weer op haar bevallige bips. De boel omhoog gepompt en er eens onder gedoken maar buiten hier en daar beetje vettig en zweterige troep geen lekkages.
Hier ga ik me dus maar verder niet aan branden. Moeten toch nog op zoek naar een goede citroenhersteller dus ga morgen maar eens in Lichtenvoorde bij KV mijn licht opsteken. Boel op de brug en maar eens kijken.
Kan ie meteen eens een offerte maken voor de aanstaande DB wissel.
Op de site zag ik ook dat ie een uurtarief had van € 34,00 en dat je ook zelf kon sleutelen en een brug kon huren.
We zullen wel zien.
De auto stond afgelopen weekend 's morgens op zijn gat....en wel helemaal.
Een manta rijder zou zeggen Toll tiefergelegt!!!!!
Lijkt wel dat ik nu zo langzamerhand alle draadjes die ik eens gelezen heb ook nodig ga hebben.
Moet niet gekker worden.
LDS gecheckt maar door dat tankje kun je echt geen fli.... zien en dus ook geen LDS.
Dan maar erin kijken en niets te zien. Busje gekocht en aangevuld tot net onder dat tuitje. Hierover al eens iets in een draadje gelezen. Ging wel krap een liter in!
Beetje gymnastieken, draaien aan stuur etc etc en maar 2 uurtjes met rust gelaten.
Lag de dame weer op haar bevallige bips. De boel omhoog gepompt en er eens onder gedoken maar buiten hier en daar beetje vettig en zweterige troep geen lekkages.
Hier ga ik me dus maar verder niet aan branden. Moeten toch nog op zoek naar een goede citroenhersteller dus ga morgen maar eens in Lichtenvoorde bij KV mijn licht opsteken. Boel op de brug en maar eens kijken.
Kan ie meteen eens een offerte maken voor de aanstaande DB wissel.
Op de site zag ik ook dat ie een uurtarief had van € 34,00 en dat je ook zelf kon sleutelen en een brug kon huren.
We zullen wel zien.

Vandaag even onaangekondigd bij KV autotechniek geweest. Hij helaas de brug vol dus ga ik morgen nog een keertje erheen kan ie goed kijken. Hij vermoedt dus een veercylinder die inwendig lekt.
We zullen zien.
Overigens is Kees Verkerk volgens mij een zeer geschikt iemand. Lekker vrolijk en enthousiast! Zal toch niet van de eurotekens komen hi hi
We zullen zien.
Overigens is Kees Verkerk volgens mij een zeer geschikt iemand. Lekker vrolijk en enthousiast! Zal toch niet van de eurotekens komen hi hi
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Die reparatie valt mee, ... overigens lekken de veercilinders op de rubber ringen, dus als je een beetje handig bent vervang je enkel die
Worden in de toekomst vast ook los leverbaar via de dealer i.p.v. een complete set cilinders ...

Worden in de toekomst vast ook los leverbaar via de dealer i.p.v. een complete set cilinders ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

Dit laat ik toch wel even door een ander doen. Heb ook zelf geen brug. Als het effe kan wel even met de neus erbovenop......

Inmiddels staat de Dame weer fier met de bips omhoog 's morgens.
Kees Verkerk heeft 't em gefikst. Beide veercylinders waren overigens lek naar bleek. Eentje van de sloop maar kon zo snel geen 2e vinden dus ook eentje nieuw. Alles tesamen met een complete distributiewissel inclusief waterpomp en multiriem looprollen en uitlaat nokkenas tandwiel en beroemd klein materiaal inclusief de 2e hands veercylinder
€ 788,41
Dat nokkenas tandwiel zag er trouwens eng uit. Het binnenste dempergedeelte lag helemaal los van de rest.
Gelukkig heeft dat geen problemen gegeven.
Het is weliswaar een bult geld maar dacht dat het feitelijk op zich meeviel. Denk bij de dealert wel meer kwijt te zijn geweest.
Nu even genoeg investering en rijden Dame!!!!
Kees Verkerk heeft 't em gefikst. Beide veercylinders waren overigens lek naar bleek. Eentje van de sloop maar kon zo snel geen 2e vinden dus ook eentje nieuw. Alles tesamen met een complete distributiewissel inclusief waterpomp en multiriem looprollen en uitlaat nokkenas tandwiel en beroemd klein materiaal inclusief de 2e hands veercylinder
€ 788,41
Dat nokkenas tandwiel zag er trouwens eng uit. Het binnenste dempergedeelte lag helemaal los van de rest.
Gelukkig heeft dat geen problemen gegeven.
Het is weliswaar een bult geld maar dacht dat het feitelijk op zich meeviel. Denk bij de dealert wel meer kwijt te zijn geweest.
Nu even genoeg investering en rijden Dame!!!!
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Alles bij elkaar niet duur: distributiewissel en waterpomp zijn duur i.v.m. arbeid...
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bij een 1.8 valt dat wel mee, je kan overal prima bij 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:34
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
Mijn C5 heeft inmiddels al 3 maanden ook een doorgezakte kont. Uiteindelijk heb ik toch maar een afspraak met de dealer gemaakt voor reparatie hiervan.
Het gekke is nu dat sinds de afspraak is gemaakt de C5 keurig netjes in lijn blijft staan.
Ik snap hier niets meer van. Kan zo'n defect uit zichzelf weggaan, of is dit slechts tijdelijk?
Of duidt dit wellicht op een andere oorzaak dan lekke veercilinders?
Soms lijken het net levende wezens, die auto's.
Het gekke is nu dat sinds de afspraak is gemaakt de C5 keurig netjes in lijn blijft staan.
Ik snap hier niets meer van. Kan zo'n defect uit zichzelf weggaan, of is dit slechts tijdelijk?
Of duidt dit wellicht op een andere oorzaak dan lekke veercilinders?
Soms lijken het net levende wezens, die auto's.
The more you share, the more you have . . . .
CitroHarry
CitroHarry