Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Die dingen zijn toch verplicht bij Xenon ?
Johan
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
APK keuring 1x in het jaar dan weer aansluiten 

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
En intussen anderen verblinden met strooilicht door de vieze koplampen 

Johan
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Bij de ph1 zit er onder de motorkap een aparte zekering voor de koplampsproeiers. Zie instructieboekjes.
Bij mij werkten ze nl. niet. Na vervangen van de zekering wel. Mogelijk had vorige eigenaar een swap uitgevoerd.
Bij mij werkten ze nl. niet. Na vervangen van de zekering wel. Mogelijk had vorige eigenaar een swap uitgevoerd.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik



C5club Rookie


Berichten: 37
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:56
Auto: C5 HPI
Opties: Alleen nog geen Schietstoel :(
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Vind altijd wel handig die koplamp sproeiers.
Als je een bumper klever hebt of iemand die met groot licht achter je rijd op de snelweg, even aan en huppa.
Maar wel goed idee van die zekering, ga ik zeker doen, kost mij te veel vloeistof.
Niet dat het duur is (hornbach €2.80 voor 5 liter tot -30)
Als je een bumper klever hebt of iemand die met groot licht achter je rijd op de snelweg, even aan en huppa.
Maar wel goed idee van die zekering, ga ik zeker doen, kost mij te veel vloeistof.
Niet dat het duur is (hornbach €2.80 voor 5 liter tot -30)
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Dat snap ik nou echt niet, waarom wil iemand met opzet essentiële veligheidsonderdelen onklaar maken?
En het gaat hier niet eens om iets waar je zelf voornamelijk last van hebt, maar je zadelt juist anderen met de ellende op. (ic. verblinding door strooilicht)
Jij rijdt op een dijkje iemand tegemoet, jouw ongewassen Xenon verblindt een tegenligger, die daarop een fietser van het talud rijdt. Lekker.
En het gaat hier niet eens om iets waar je zelf voornamelijk last van hebt, maar je zadelt juist anderen met de ellende op. (ic. verblinding door strooilicht)
Jij rijdt op een dijkje iemand tegemoet, jouw ongewassen Xenon verblindt een tegenligger, die daarop een fietser van het talud rijdt. Lekker.

C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 feb 2009 22:40
Auto: Berline 2.0Hdi Exclusive Automaat6
Opties: alle opties (past hier niet in)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 10337
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Amstelveen
De bevestigingsoogjes waarmee ze vastgeklikt zitten zijn idd heel breekbaar.Klaverblaadje schreef:Ik lees regelmatig over verloren gegane dekseltjes van koplamsproeiers, en daar gaat dit draadje tenslotte over.
Ik heb ze zelf niet, maar ik begrijp dat ze op de sproeiers geklemd zitten en dat je ze eraf moet trekken als je de bumper demonteert?
Is het niet mogelijk om deze klepjes te voorzien van een dun nylon draadje of koordje dat je er aan vast maakt (gaatje boren?)of lijmt met 2 componenten.
De ander kant van dat draadje kun je dan vastzetten aan de binnenkant van de bumper.
Ik stel me voor, als je het eerst met een paar spiralen om de sproeier hals wikkelt dat het dan keurig mee naar buiten gaat en weer terug komt.
Tip: Als een kapje niet meer goed blijft zitten kan je het het beste vastmaken door er aan de niet zichtbare kant 2 kleine gaatjes in te boren en het met 2 tie-wrapjes (één door de 2 gaatjes en de ander door de 1e heen halen) aan de sproeierstang vast te zetten, dan blijft het goed zitten en kan je het nooit meer kwijtraken. Mocht ooit de bumper eraf moeten dan moet je eerst even die tie-wrapjes doorknippen.
met vriendelijke groet,
Wim
Wim
Berichten: 167
Lid geworden op: 18 sep 2009 23:19
Auto: c5 break exlusive automaat 2.0
Opties: RT2 trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09117
Productienummer: 0326
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145000
Kleur: gris fulminator
Locatie: waalre
Best wel leuk.
Ik begon dit als waarschuwing voor vastgevroren dekseltjes.
Maar je krijgt een discussie over sproeiers.

Ik begon dit als waarschuwing voor vastgevroren dekseltjes.
Maar je krijgt een discussie over sproeiers.


C5 break exlusive automaat 2.0 echtgenote peugeot 206 en een trike rewaco hs4 , oudste zoon C5 break prestige , jongste zoon c4 coupe 1.6 vtr.

C5club Fan


Berichten: 80
Lid geworden op: 09 mei 2009 13:41
Auto: Citroen C5 2.0 16v Exclusive Break
Opties: elektrisch schuif kanteldak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 9662CJ
Productienummer: 10518
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 172000
Kleur: EYTC gris orageux
ach op ieder sproeiertje past een dekseltje!

V.I.P.


Berichten: 77
Lid geworden op: 07 sep 2009 19:40
Auto: C5 PH2 2.016v
Opties: Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133.000
Kleur: metallic grijs
Hallo,
Het dekseltje van mijn koplampsproeier aan de bestuurderskant 'sluit' sinds vandaag niet meer helemaal (het dekseltje hangt 'los' en niet tegen de bumper aan). Iemand een idee hoe dit te verhelpen is ?
Groet,
Henri
Het dekseltje van mijn koplampsproeier aan de bestuurderskant 'sluit' sinds vandaag niet meer helemaal (het dekseltje hangt 'los' en niet tegen de bumper aan). Iemand een idee hoe dit te verhelpen is ?
Groet,
Henri
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Je zou kunnen proberen de sproeier schoon te maken. Dat hielp bij mij ook (behalve dat we daarbij ook het haakje van de plunjer sloopten waardoor ik de sproeier uiteindelijk kwijt raakte).
C4GP 2.0 16V LPG-G3

C5club Rookie


Berichten: 32
Lid geworden op: 26 jan 2007 12:26
Auto: C5 2.0 I Break Exclusive
Opties: JBL speakers CD wisselaar
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10371
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96451
Kleur: Gris Fulminator
Ik heb exact hetzelfde. Ik heb de uitschuifstang al met WD40 ingespoten. Ook heb ik het gehele systeem grondig met een groenezeepoplossing doorgespoeld. Als laatste heb ik een dure ruitensproeiervloeistof gebruikt. Niets heeft tot resultaat geleid. Tot overmaat van ramp is nu bij de andere sproeier het kunststof stopje aan de onderkant van de sproeierkop er uit geschoten, waardoor de sproeiers niet meer op de koplampen sproeien, maar een dikke straal naar beneden spuit. Ik ga dus deze week de sproeiers vervangen.
Berichten: 1931
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Locatie: Enschede
Dit snap ik even niet..?PatjeNL schreef:Vind altijd wel handig die koplamp sproeiers.
Als je een bumper klever hebt of iemand die met groot licht achter je rijd op de snelweg, even aan en huppa.

Als je een bumperklever achter je hebt of iemand met groot licht de koplampsproeiers voor aan doen..?

Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Waar denk je dat al dat water blijft? 

(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 1931
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Locatie: Enschede
Ooooooohja. 

Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988