(mij koste het verwijderen ongeveer 1 uur) Je moet namelijk de hele hemel verwijderen.
Achter een stukje laten zakken is niet genoeg omdat de veren horizontaal gemonteerd zitten,en dus ook bevestigd.
Binnen zitten ze vast met een circlip en buiten met een klik systeem.Ik ben begonnen met het verwijderen van de pvc hoekstukken van de hemel naar beneden,maar je kan beter beginnen met het loshalen van afdekking bij de achterruiten want daar zitten de hoekstukken in vast geklikt.
Verder alles losschroeven wat aan de hemel zit,zonnekleppen,beugels voor het betere bochtenwerk,lampen enz.
Sommige zaken zitten wel listig vast.de afdekking van de racebeugels zitten boven en onder vast en niet voor of achter, de zonnekleppen zitten geschroefd maar ook geklikt. ook los gemaakt de afdekking op de stijlen bij de voorstoelrugleunigen.
Hou er rekening mee dat als je de veren achterwaarts verwijderd dat 1 veer de klep niet meer naar boven kan houden,iets onder de klep zetten kan geen kwaad.Ik weet nog niet hoe de nieuwe veren geleverd worden,met of zonder mechanische veer,de veer komt niet los zoals ik gedacht had,en er staan diverse waarschuwingen op dat het hoge druk is en niet verhitten enzo dus wachten we even tot ik de nieuwe heb dan wordt het misschien allemaal wat duidelijker.
Het is allemaal niet moeilijk,maar veel werk.
Trouwens de hemel wordt naar boven gehouden door wat je allemaal los schroeft en wat dubbelzijdige tape en zijn vorm.
groetjes DER FRANZ