Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Xenon en LED 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Xenon en LED
snah1954 schreef:
Ehh....is nu het glas gebarsten of de behuizing :?: Als het de behuizing is dan kan je een barst in het ABS-materiaal met een schone soldeerbout dichtsmelten.
Koplamp openmaken kan je nagenoeg zeker vergeten, het glas/kunststof zit zo vastgekit dat dit zonder breuk niet wil :cry:
Een eerder genoemde optie is twee halogeen H7 koplampen te kopen en daar Xenon H7 lampen in te plaatsen op de bestaande ballasten (als de stekkertjes passen) ;) Je bent dan minder kwijt als 1 nieuwe Xenon koplamp 8-)
Voordeel is verder dat je bij toekomstige schades aan koplampen goedkoper uit bent.
De Xenon-spiegel die je noemt is voor deze combinatie niet nodig, voor onze wetgever is wel een typegoedkeuring van het armatuur vereist......maar dat zal nooit opvallen omdat de verplichte koplampsproeiers aanwezig zijn en het type standaard is v.v. Xenon :smt023

Het transparante plastic aan de voorkant van de koplamp (waar het licht dus doorheen schijnt) is door een aanrijding door de vorige eigenaar beschadigd (krassen). Die krassen zijn nu haarscheurtjes geworden die steeds groter worden en nu zelfs haaks van de krassen verder scheuren. Ik heb de hele lamp eruit gehad om de onder en achterkant (zwart plastic) te repareren (kitten). Helaas dus zonder succes. Ik heb toen niet gekeken of de lamp demontabel was, maar dat zou je wel verwachten om de electrische hoogteregeling motortjes te kunnen bereiken, of moet je dan ook een nieuwe lamp kopen?

09 dec 2009 20:08
Profiel
Antwoord met een citaat
demasterbaas schreef:
Ik heb toen niet gekeken of de lamp demontabel was, maar dat zou je wel verwachten om de electrische hoogteregeling motortjes te kunnen bereiken, of moet je dan ook een nieuwe lamp kopen?

Waarom denk je dat zo'n lamp zo duur is ;) Je zou dan ook de lamp in onderdelen tegengekomen moeten zijn bij je zoektocht :?
Probleem met het wagen van een demontagepoging is dat je mogelijk direct een andere koplamp nodig hebt 8-)

09 dec 2009 21:07
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium

Naar boven
Antwoord met een citaat
demasterbaas schreef:
Die is nieuw, en heb ik al eerder voor 475 ex BTW (die 594 is ook ex) aangeboden gekregen. Nog steeds een boel geld als je je bedenkt dat een halogeen uitvoering 1/3 van die prijs is... Heb

Goede handel, die C5 onderdelen. Als ik mijn ph1 niet kan verkopen kan ik altijd de onderdelen los verkopen. Alleen de koplampen en ik heb al bijna 1/3 van de vraagprijs binnen :-).

demasterbaas schreef:
Ga van het weekend eens kijken of ik mijn kapotte lamphuis fatsoenlijk kan openmaken en, als dat kan, overwegen een halogeen te kopen (gebruikt onder de 100 Euro!!) en het binnenwerk + spiegel over te bouwen. Of een Engelse Xenon (voor rechts bestuurde voertuigen) en daar de links gestuurde spiegel in zetten... Een Engelse kost incl verzenden naar NL +/- 300 Euro. In Duitsland is niet veel te koop helaas... Op de Franse Ebay zie ik verdacht weinig spullen vreemd genoeg? Is er daar misschien een soort Franse Martkplaats waardoor Ebay minder in trek is??

Misschien dat je op zoek zou kunnen naar Franse demontagebedrijven. Want daar zullen vermoedelijk veel meer C5'en op de sloop terecht zijn gekomen dan hier. Wellicht dat er dan ook meer dan een koplampunit in het hele land te krijgen is. Ik heb alleen geen idee waar je terecht zou moeten, maar misschien kan iemand anders hier je verder helpen?

Groeten,

Roel.

09 dec 2009 22:50
Profiel
Antwoord met een citaat
Ik heb een paar Xenon gevonden op Ebay.co.uk, filter op: Citroen C5 pair of Headlights Xenon
De verkoper heeft me op de vraag LHD of RHD geantwoord dat 1 lamp LHD en de andere RHD zou zijn.
Je zou de vraag nog even kunnen stellen of ze apart te koop zijn en welke dan LHD is.
Actie loopt nog 3 dgn na nu (10-12-09)

Succes :smt193 :smt023

10 dec 2009 19:00
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
snah1954 schreef:
Ik heb een paar Xenon gevonden op Ebay.co.uk, filter op: Citroen C5 pair of Headlights Xenon
De verkoper heeft me op de vraag LHD of RHD geantwoord dat 1 lamp LHD en de andere RHD zou zijn.
Je zou de vraag nog even kunnen stellen of ze apart te koop zijn en welke dan LHD is.
Actie loopt nog 3 dgn na nu (10-12-09)

Succes :smt193 :smt023

Bedank voor het zoeken ga er even achteraan!

11 dec 2009 11:22
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Wil graag iedereen nog even bedanken voor het meedenken!

Inmiddels heb ik de oplossing: via een privebericht liet Wim (willemcj) me weten dat hij nog een complete xenon lamp had liggen, deze heb ik inmiddels van hem overgenomen! Nogmaals hartelijk dank Wim!

13 dec 2009 01:40
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Nog een laatste bericht omdat er in de topic titel ook LED staat:

Ik heb ervoor gekozen om de richtingaanwijzers niet voor LED te vervangen. Lees dat de lichtopbrengst veel lager is, en je moet een elektronisch relais kopen omdat de belasting anders te laag wordt (gaat snel knipperen alsof er geen lamp in zit).

Stadslicht LED is een leuk extratje, maar wel een stuk witter dan de standaard 3200 Kelvin Xenon D2R pitten die ik erin heb gezet. Die zijn overigens van GE (General Electric) en zijn voor 49 Euro per lamp te koop op internet.

16 dec 2009 09:49
Profiel
Antwoord met een citaat
demasterbaas schreef:
standaard 3200 Kelvin Xenon D2R pitten die ik erin heb gezet. Die zijn overigens van GE (General Electric) en zijn voor 49 Euro per lamp te koop op internet.

Over het algemeen wordt 6000 Kelvin als meest geschikte kleur gezien, deze zijn per set een stuk goedkoper als de prijs per stuk van GE (of Philips) zie Ebay.de of Ebay.com

16 dec 2009 17:13
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
snah1954 schreef:
demasterbaas schreef:
standaard 3200 Kelvin Xenon D2R pitten die ik erin heb gezet. Die zijn overigens van GE (General Electric) en zijn voor 49 Euro per lamp te koop op internet.

Over het algemeen wordt 6000 Kelvin als meest geschikte kleur gezien, deze zijn per set een stuk goedkoper als de prijs per stuk van GE (of Philips) zie Ebay.de of Ebay.com

6000k is wel blauw hoor. 4200k is wat er bij Citroen en de meeste andere merken standaard in zit. Ik had bij de laatste kapotte lamp ook 6000k in mijn inmiddels verkochte ph1 gezet maar je zag echt wel dat het blauwer was dan de 4200k's die eruit kwamen en inmiddels al weer een tijdje meegingen.

Roel.

16 dec 2009 18:12
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Energielabel: C
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque

Naar boven
Antwoord met een citaat
6000k is een beetje blauw 5000k zit géén kleur in en geeft in theorie het meeste licht , 6000K is wel 1 van de meest gebruikte.

5000K is moeilijk aan te komen ;)

EDIT : ik heb het dan wel over aftermarket setjes.

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding

16 dec 2009 23:11
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
ms-c5 schreef:
6000k is een beetje blauw 5000k zit géén kleur in en geeft in theorie het meeste licht , 6000K is wel 1 van de meest gebruikte.

5000K is moeilijk aan te komen ;)

EDIT : ik heb het dan wel over aftermarket setjes.

Klopt, bij aftermarket moet het ook blauwig zijn. Immers, mensen moeten natuurlijk wel kunnen zien dat je Xenon in je auto hebt, ook al geeft het daardoor minder licht :-). Overigens was dat ook precies de reden dat ik de laatste keer 6000k heb gekocht voor mijn oude C5, de verkoop kwam er immers aan en mensen die een auto met Xenon HID verlichting kopen willen graag blauwachtige lampen zien, geen helder wit.

Roel.

17 dec 2009 00:06
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Energielabel: C
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque

Naar boven
Antwoord met een citaat
daarom heb ik er zelf dus 4300K in gehad, maar dat neigde me te veel naar normale halogeen, niet om de kleur maar het was me gewoon te geel op het weg dek, ik heb met 6000K meer zicht (reflectie van borden en wit op het wegdek) dan met 4300K

het liefst had ik er 5000K in zitten, maar deze kan ik nog niet vinden.

als je wilt laten zien van " kijk ik heb ook xenon " dan adviseer ik je om er 8000K er in te zetten, dat is pas blauw en dan uiteraard de koplampen veels te hoog ;)

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding

17 dec 2009 00:26
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2