Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:33
Auto: C5 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 186000
Kleur: zwart
Locatie: Groningen
Hallo iedereen,
1 vraagje
mijn moeder rijd een citroen xsara picasso met een 1800 benzine motor, nou weet ik dat dit een C5 forum is, maar ik weet ook dat deze zelfde motor in een C5 gebruikt word.
nou piept de spanrol van de DB-riem (denk ik). ik gok het lagertje ervan. nou zou ik graag dit even goed willen bekijken en beluisteren, alleen krijg ik de cover er niet af. iemand tips hoe ik dit moet doen?
wat als de spanrol idd niet goed meer is dan ook direct de DB-riem zelf ook vervangen of alleen de spanrol?
de DB-riem zou nog ongeveer 40.000 km mee moeten gaan voordat hij officieel vervangen zou moeten worden.
alvast bedankt.
Groet Martijn
1 vraagje
mijn moeder rijd een citroen xsara picasso met een 1800 benzine motor, nou weet ik dat dit een C5 forum is, maar ik weet ook dat deze zelfde motor in een C5 gebruikt word.
nou piept de spanrol van de DB-riem (denk ik). ik gok het lagertje ervan. nou zou ik graag dit even goed willen bekijken en beluisteren, alleen krijg ik de cover er niet af. iemand tips hoe ik dit moet doen?
wat als de spanrol idd niet goed meer is dan ook direct de DB-riem zelf ook vervangen of alleen de spanrol?
de DB-riem zou nog ongeveer 40.000 km mee moeten gaan voordat hij officieel vervangen zou moeten worden.
alvast bedankt.
Groet Martijn
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Riem vervangen = spanrol vervangen en vice versa. Heeft alles te maken met relatief goedkope onderdelen gecombineerd met vrij veel arbeidsloon als men er toch aan werkt en het risico dat als de een gaat de ander meegesleurd wordt.
Geldt voor bijna elke auto, ook een Picasso.
gr. Ronald
Geldt voor bijna elke auto, ook een Picasso.
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:33
Auto: C5 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 186000
Kleur: zwart
Locatie: Groningen
dank ronald voor de reactie.
nu nog iemand die me kan vertellen hoe ik die cover eraf kan halen van de DB-riem?
dan kan ik checken of het echt daar weg komt. voordat er een dure reparatie gedaan moet worden. en het blijkt voor niks te zijn.
nu nog iemand die me kan vertellen hoe ik die cover eraf kan halen van de DB-riem?
dan kan ik checken of het echt daar weg komt. voordat er een dure reparatie gedaan moet worden. en het blijkt voor niks te zijn.
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Lijkt me iets voor Rene, ik kan nog geen lampje vervangen.....mphoogeveen schreef:nu nog iemand die me kan vertellen hoe ik die cover eraf kan halen van de DB-riem?
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 520
Lid geworden op: 13 mei 2008 19:10
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
Locatie: Arnhem
Contacteer:
Klinkt meer als een muliriempje dat wat piept.
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:33
Auto: C5 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 186000
Kleur: zwart
Locatie: Groningen
Hallo, Xiphy
bedankt voor de tip, maar het is niet de multiriem. die heb ik al gecheckt. komt echt in de buurt van de DB-riem vandaan.
als de auto stationair loopt hoor je het niet, maar zodra je wat toeren gaat maken dan komt het en als je hem dan weer stationair laat lopen is het weer weg.
bedankt voor de tip, maar het is niet de multiriem. die heb ik al gecheckt. komt echt in de buurt van de DB-riem vandaan.
als de auto stationair loopt hoor je het niet, maar zodra je wat toeren gaat maken dan komt het en als je hem dan weer stationair laat lopen is het weer weg.
C5club Bikkel


Berichten: 305
Lid geworden op: 01 dec 2006 15:42
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Middelburg
De bovenste distributieriemkap zit bij mijn 2.0 benzine met 5 inbusschroefjes vast. Volgens mij is dat bij de 1.8 niet anders, maar ik weet niet of je bij de Picasso er goed bij kunt. Bij mijn 2.0 kan ik er met een haaks inbussleuteltje net tussen zodat ik elk jaar de db-riem even kan inspecteren.


