Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Nog een keer... voedingskabel versterker doorvoeren. 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43
Berichten: 347
Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Nog een keer... voedingskabel versterker doorvoeren.
Hallo luitjes,

Ik zal me even kort voorstellen, vooral ik hier met de deur in huis val. ;)
Ik ben Ed, 31 jaar, kom uit Groningen en ben binnenschipper.

Sinds vorig jaar juni rij ik met veel plezier in mijn C5 Break HDi 110pk Ligne Prestige.
Uiteraard zijn er wel wat kleine storinkjes geweest, maar niets ernstigs, ik ben dik tevreden met de auto. :)

Als audio-hobbyist zou ik graag mijn geluids-installatie een beetje upgraden. :mrgreen:
Nu heb ik al wel het e.e.a. gevonden hier op het forum, maar de gegeven tips helpen mij niet echt verder. Ik kan maar geen geschikte plek vinden om de voedings-kabel voor de versterker door het schutbord te voeren. Ik heb hier gelezen, dat er een doorvoer-rubber te vinden is, rechts onder/achter de rem-bekrachtiger, maar ik heb er niets kunnen vinden.
Ik was al gewaarschuwd voor het zelf doorboren van het schutbord, dit zou vocht-problemen kunnen veroorzaken in het geval van een dubbel schutbord.

Wie kan mij een goede plek "aanwijzen" om mijn voedings-kabel door te voeren?
Het is niet bepaald de eerste auto die ik van een leuk stukje muziek voorzie, maar wel de eerste die het me moeilijk maakt. ;) citroen, hè, beetje eigenzinnig. :lol:

Overigens, in tegenstelling tot de bevindingen van enkele forum-leden hier, vind ik het geluid van de standaard installatie heel erg meevallen, zelfs wel redelijk goed te noemen.
De laag-weergevers in de deuren heb ik al vervangen door mijn Helix speakers, de tweeters met bijbehorende scheidings-filters volgen uiteraard nog, na het installeren van de Helix versterker.
Om het af te maken, worden de Helix-embleempjes op de speaker-roosters geplakt.
Ombouw naar "Pack Helix" zeg maar. ;)
Overigens word de Helix-waanzin verstoord door de Xetec subwoofer, maar dat mag de pret niet drukken. :mrgreen: Deze zal in de toekomst gevoed worden door een Helix mono-versterker.

De originele radio blijft erin, daar deze prima functioneerd en van goede kwaliteit is. Bovendien klinkt het niet erg zinvol om een Clarion door een Clarion te vervangen. :smt023
Bovendien heb ik geen zin om een klein vermogen neer te tellen voor een CAN-bus adapter en een kastje om mijn after-market radio vanaf de stuurkolom te bedienen.
Daarbij komt dan nog, dat ik graag een "stealth"-inbouw doe, waarbij dus niets te zien is, alleen maar te horen. 8-)
In plaats hiervan heb ik een kastje van Xetec gekocht, die het mogelijk maakt om een versterker op de originele radio aan te sluiten, en ook nog wat instellingen aan te passen.

Zo, een heel verhaal, en dat alleen om een doorvoer plekje te vinden. :smt080

Met vriendelijke groet,

Ed

_________________
Ook weer een Citroën in het wagenpark!
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)


27 jul 2008 14:20
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15
Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog een keer... voedingskabel versterker doorvoeren.
Ik heb mijn voedingsdraad onderlangs (die zat er al, dit was een extra zware voedingsdraad (6mm²) voor de trekhaak die de garage eens geinstalleerd had), en in de bodemplaat heb ik een klein gaatje geboord, doorvoertule erin en afgekit.
Onderlangs heb je wel een brug nodig: er zitten heel veel afdekplaten waar je draad mooi achterlangs kan, maar je komt er slecht bij.
Door het schutbord heb ik wel even gekeken, maar is volgens mij heel lastig aan de bestuurderszijde.
Bij de bijrijderszijde zit een doorvoer van ik denk de wiswas achter (klein doorzichtig buisje, achter het dashboardkastje), misschien kan je daarbij een draad proppen. wel minder mooi, de accu zit aan de andere kant..

Probleem is vaak dat je waarschijnlijk een behoorlijk dikke draad wilt doorvoeren (10 mm² of dikker). Dat wou ik in eerste instantie ook, maar heb toch eieren voor m'n geld gekozen en de 6mm² die er al lag genomen :mrgreen:

_________________
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO


27 jul 2008 20:41
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43
Berichten: 347
Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog een keer... voedingskabel versterker doorvoeren.
Bedankt voor je reactie.
Onderlangs heb ik ook overwogen, alleen gebruik ik zeer zeker geen 6 mm2 kabeltje.
Dat is behoorlijk onder bemeten voor een redelijke installatie.
Ik heb een 35 mm2 kabel liggen, en nog een 50 mm2. Ik ben van plan om de 35 mm2 te gebruiken, daar mijn installatie niet extreem word, en een 35 mm2 wat makkelijker te hanteren en te leggen is.

Ik zal nog een nadenken over de optie onderlangs. En ik zal eens gaan zoeken naar de doorvoer aan de bijrijders-zijde. Standaard is zo'n kabel 5 meter lang, maar aangezien ik 2 setjes heb liggen, kan ik daar wel wat mee schipperen. ;)

_________________
Ook weer een Citroën in het wagenpark!
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)


28 jul 2008 10:10
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog een keer... voedingskabel versterker doorvoeren.
Eemspoort schreef:
Bedankt voor je reactie.
Onderlangs heb ik ook overwogen, alleen gebruik ik zeer zeker geen 6 mm2 kabeltje.
Dat is behoorlijk onder bemeten voor een redelijke installatie.
Ik heb een 35 mm2 kabel liggen, en nog een 50 mm2. Ik ben van plan om de 35 mm2 te gebruiken, daar mijn installatie niet extreem word, en een 35 mm2 wat makkelijker te hanteren en te leggen is.

Ik zal nog een nadenken over de optie onderlangs. En ik zal eens gaan zoeken naar de doorvoer aan de bijrijders-zijde. Standaard is zo'n kabel 5 meter lang, maar aangezien ik 2 setjes heb liggen, kan ik daar wel wat mee schipperen. ;)


Eens een vraag heb je je voedingskabel al doorgetrokken en zo ja onderlangs of toch ergens door het schutbord?? Heb hier nu al redelijk wat over gelezen tot mensen die gaan lopen boren en daar heb ik dus geen zin in. Als het niet anders kan......


30 aug 2009 22:40
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog een keer... voedingskabel versterker doorvoeren.
Hoi Hoi,

Ben hier nieuw, en lees toevallig je vraag.

Ik heb eergister een 50mm2 kabel getrokken, en kon echt nergens een fatsoenlijk gat vinden. Heb gewoon langs de stuurstang een gat geboort. De kabel ligt ondertussen, moet het gat alleen nog ff dicht maken. Denk gewoon vol duwen met kit of zo.


08 sep 2009 19:25
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog een keer... voedingskabel versterker doorvoeren.
Hoi

Ik weet nog nie wat ik ga doen morgen heb ik daar mooi vier dagen de tijd voor om dat eens uit te zoeken. Ik laat nog wel weten wat ik gedaan heb


08 sep 2009 19:56
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43
Berichten: 347
Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog een keer... voedingskabel versterker doorvoeren.
Hoi luitjes,

De voedings-kabel ligt al geruime tijd op zijn plek. Eerlijk gezegd was ik dit draadje alweer vergeten... :oops:
Zoals hier op het forum wel is te vinden, zit er achter het handschoenen-kastje een doorvoer-rubber. Niet het meest eenvoudige klusje, maar het werkt wel, zonder te boren, o.i.d.
Hij ligt dus gewoon binnendoor!
Tevens heb ik een Hi-Low-adapter tussen de radio en de versterker gezet, zodat ik nu dus zonder problemen de originele radio kan gebruiken i.c.m. een (of meerdere) versterker(s).

Gr. Ed

_________________
Ook weer een Citroën in het wagenpark!
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)


09 sep 2009 11:05
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 07 feb 2009 14:32
Berichten: 20
Woonplaats: lelystad
Auto: C5 hdi Break 2002
Opties: nav rt2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 271
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog een keer... voedingskabel versterker doorvoeren.
voedingskabel is door het schutbord te krijgen,als je achter je koppelingspedaal de vloerbedekking weghaalt zie je een dikke rubberen `mat`hierin zie je een gaatje geponst zitten wat je weg moet halen,hierachter zit een rubbertje waardoor je de kabel heen kan voeren.dus geen geboor!
Zo heb ik het tenminste bij mij gedaan,zit nu dan ook een alpine radio/cd in met versterker en sub,en andere voor en achter speakers,werkelijk een geweldig geluid!
Hoop dat je er wat aan hebt!.

gr Jan.


26 sep 2009 22:10
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 jul 2008 22:58
Berichten: 327
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Break 1.8 16V difference II
Opties: zie onderschrift
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09879
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 94400
Kleur: gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog een keer... voedingskabel versterker doorvoeren.
dit topic vraagt om foto's ! :)

_________________
Citroen C5, 1.8i 16V difference II, break : 2004
update naar Exclusief:
- instap verlichting
- portier verlichting
- 16" Hungaro velgen
- xenon H7 4300 K
- instaplijsten
- audio pack (Aux connect 4 kanaals versterker, 4x JBL speakers)
- LED DRL
--------
ph2 zijknipperlichten, korte antenne, parrot bluetooth carkit, usb c., afneembare trekhaak


27 sep 2009 09:05
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43
Berichten: 347
Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog een keer... voedingskabel versterker doorvoeren.
Ik zal wel eens foto's maken als ik er weer eens mee bezig ga, maar dat zal niet op korte termijn zijn. En om alleen voor foto's weer mijn halve interieur uit elkaar te plukken....

Gr. Ed

_________________
Ook weer een Citroën in het wagenpark!
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)


28 sep 2009 10:26
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 jul 2008 22:58
Berichten: 327
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Break 1.8 16V difference II
Opties: zie onderschrift
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09879
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 94400
Kleur: gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog een keer... voedingskabel versterker doorvoeren.
Eemspoort schreef:
Ik zal wel eens foto's maken als ik er weer eens mee bezig ga, maar dat zal niet op korte termijn zijn.


oke voor deze keer dan :P

_________________
Citroen C5, 1.8i 16V difference II, break : 2004
update naar Exclusief:
- instap verlichting
- portier verlichting
- 16" Hungaro velgen
- xenon H7 4300 K
- instaplijsten
- audio pack (Aux connect 4 kanaals versterker, 4x JBL speakers)
- LED DRL
--------
ph2 zijknipperlichten, korte antenne, parrot bluetooth carkit, usb c., afneembare trekhaak


28 sep 2009 19:03
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 23 jun 2008 22:16
Berichten: 218
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog een keer... voedingskabel versterker doorvoeren.
hey,

moet toe geven dat helix en xetec geen slechte spullen zijn maar hoe klinkt het in een C5?

ben zelf ook weer bezig om de bende voor elkaar te krijgen.

heb al wel vast een sneakpreview van wat er in gaat komen:

Audison Bite one(converter van high naar low)
Audison LRX 3.1K(3 kanaals versterker voor de SUB en kick's voor portier)
Audison LRX 4.1K (4 kanaals versterker voor de coax in achter portier en tweets op dash)
Hertz compo type HSK 165 (later wordt deze nog vervangen door een MLK 2)
Hertz coax type HCX 165
Hertz mille ML 3000

tja en dan wat het kost rond de 3100 eurie alleen aan componenten, komt dus nog aansluit materiaal bij.
Dus nog even sparen, morgen al wel vast de LRX 3.1k bestellen.

Michel

_________________

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010


02 okt 2009 20:51
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43
Berichten: 347
Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog een keer... voedingskabel versterker doorvoeren.
Daar is niks mis mee, Hertz en Audison!
Ik ben ook van plan om mijn Xetec Hi/Low-coverter met de tijd te vervangen voor een Audison BitOne. Dat ding heeft erg leuke mogelijkheden. Het kan echter ook nog gebeuren, dat ik de originele radio alsnog laat vervallen en mijn Clarion DXZ-958 RMC erin zet. Deze heeft ook mogelijkheden te over, maar vloekt met het interieur.

Ik heb alleen nog maar de sub versterkt, en met een veel te hoog filter. Op het moment klinkt het dus nog niet Xetec/Helix waardig. Daarom moet ik er dus ook nog mee bezig. ;)

Uiteindelijk komt de compo met dubbelle kick's (voor- en achter-deuren) op 2 Ohm te spelen op de Helix H400 Esprit. Voor de sub heb ik een andere versterker in gedachte, met wat meer power, omdat ik onder alle omstandigheden een warm en strak laag wens. Hiervoor zou ik een Helix SPXL 1000 Competition willen gebruiken.

De kenner / oplettende lezer zal wel door hebben, dat ik met deze set-up 2 kanalen over houd op de H400. Mijn idee is dan ook, om de H400 in de toekomst te vervangen door een fraaie 2 kanaler.
Te weten, de Helix E20 Esprit. Dit is een halve buizen-versterker. Zeer zeker niet te verwarren met een volwaardige buizen-versterker! Maar wel een fraai en goed apparaat.

Buiten de apparatuur zal ik ook nog mijn deuren moeten dempen, en de tweeters fatsoenlijk moeten monteren. Ik maak nu nog gebruik van de originele tweeters...

Helaas zit ik de laatste tijd niet zo ruim in mijn vrije tijd, waardoor hobbyen aan de auto / audio niet echt mogelijk is.

Gr. Ed

_________________
Ook weer een Citroën in het wagenpark!
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)


04 okt 2009 10:54
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 23 jun 2008 22:16
Berichten: 218
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog een keer... voedingskabel versterker doorvoeren.
wordt dan een mooie setup.

heb ook een setje gehad met een dubbele kick Audiosystem hellon 165-4 ook op 2 Ohm echter ik was hier niet echte tevreden over je hoort duidelijk dat de amp minder controle heeft over de kick's vandaar dat ik het er niet meer in wil hebben. ik ga nu dus alleen nog spelen op 4 Ohm.

Maar idd een mooie amp die Helix E20 genoeg power om een compo setje aan te sturen.


maar idd het tijd gebrek speelt hier ook parten.

_________________

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010


04 okt 2009 11:48
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43
Berichten: 347
Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nog een keer... voedingskabel versterker doorvoeren.
De AS Helon 165-4 moet SERIEUS prut hebben, om lekker te spelen.
Ik heb verschillende van die setjes horen spelen, met (te) weinig vermogen, tot serieus power.
EN die met serieus power, die spelen wel lekker, heb je haast geen sub meer nodig.
Maar ik ga meer voor SQ dan SPL, en de Helon klinkt weliswaar heel aardig, maar kan wat betreft geluids-kwaliteit toch niet tippen aan Helix. :mrgreen:

Gr. Ed

_________________
Ook weer een Citroën in het wagenpark!
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)


06 okt 2009 13:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.