Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Opper toch dat idee van het loskoppelen van die voelers maar eens, dan heb je dat gedeelte vast uitgesloten en het kost minder als een brandstofpomp vervangen.
Als de pomp bij 120 al te kort komt is dat bij 140 nog meer, en dan gaat het volgens jou juist beter.
Ik denk dat het vervangen van de (dure) brandstofpomp geen oplossing is.
Als de pomp bij 120 al te kort komt is dat bij 140 nog meer, en dan gaat het volgens jou juist beter.
Ik denk dat het vervangen van de (dure) brandstofpomp geen oplossing is.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
シトロエンC6が世界で最高の車
Ok maar vraagje dan: ik moet dan forste afstanden rijden zonder die voelers. Ik heb dan geen abs en esp ter beschikking zeker?
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Als het inhouden niet mer voorkomt als je gas bijgeeft of als je harder dan 140 gaat rijden, kan het vacuumzuigen het probleem niet zijn. Bovendien krijgt de motor dan minder brandstof dan nodig, wat gegarandeerd een Melding op levert. Je krijgt geen melding, dus dat is het niet.
De suggestie dat de BC blijkbaar wil dat de C5 gaat inhouden vindt ik wel een hele goede...
Opvallend is dat het blijkbaar voorkomt na lange tijd een constante snelheid gereden te hebben. Heb je dat ook verder uitgetest ? Gebeurt het niet als je meer wisselende snelheden aanhoud ?
De suggestie dat de BC blijkbaar wil dat de C5 gaat inhouden vindt ik wel een hele goede...
Opvallend is dat het blijkbaar voorkomt na lange tijd een constante snelheid gereden te hebben. Heb je dat ook verder uitgetest ? Gebeurt het niet als je meer wisselende snelheden aanhoud ?
Johan
Als ik wisselend rijdt gebeurt het nooit. Ook bij stadsverkeer, snelle ritten enzo nooit een stotterinkje. Alleen bij 120-130 op de cruisecontrol na lange afstanden rijden begint het. En dan stopt het ook niet meer. Meestal wordt ik het na een tijdje zat en ga ik doorrijden maar soms laat ik hem gewoon op de cc 120 rijden en dan doet hij het uren aan een stuk. Overigens, als hij het krijgt en ik schakel over op gaspedaal en ga 120 rijden op gaspedaal, dan blijft hij het ook houden. Het begint alleen nooit als ik op gaspedaal rij maar ja, probeer maar eens uren aan een stuk 120 te rijden op de gaspedaal 
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Organummer: 11679
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Vroeger...... hadden auto's helemaal geen ABS en ESP en toen reden ze daar ook mee naar Spanje en terug.wouter schreef:Ok maar vraagje dan: ik moet dan forste afstanden rijden zonder die voelers. Ik heb dan geen abs en esp ter beschikking zeker?
Het gaat maar om een eenmalige proefrit.
(Bij mijn E-mercedes gaf het altijd storing, toen heb ik de hele zooi eraf gegooid, hij reed nog steeds en geen irritante storingsmeldingen meer)
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
シトロエンC6が世界で最高の車
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Bouwjaar: 2012
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Contacteer:
Da's onzin. Zo werkt het niet.wouter schreef: Ik weet dat de cruisecontrol via de MM gaat en de gaspedaal via de EGR.
psies, ze doen maar wat...Ze hebben die dingen niet vervangen omdat ze iets meten maar omdat ze niet meer weten wat ze kunnen doen, dus gaan ze stelselmatig dingen vervangen waarvan ze denken dat het misschien tot een oplossing kan leiden.
Dat heeft niks met ESP te maken, dat is ASR. En die kun je tegelijk uitschakelen met de ESP knop, dus testen.Ik zal het nog eens proberen duidelijker uit te leggen wat ie doet. Stel je rijdt op een heel nat wegdek en je gaat behoorlijk gas geven, dan gaan de wielen doorslippen. Op dat moment grijpt als het goed is de ESP in. Dan voel je dat hij het vermogen verminderd.
ABS blijft werken.
ESP/ASR gaat er waarschijnlijk bij 60km/h weer in, maar dat hangt van de exacte software versie af.
als de tank vacuüm trekt dan kan de pomp niks opvoeren naar de HD pomp, maar ik dacht dat je dan een waarschuwing krijgt. Een andere mogelijkheid is dat de 3e plunjer niet op het juiste moment inschakelt.Dat van de tankdop begrijp ik eigenlijk niet zo goed. Kan een auto daardoor gaan inhouden? Dus als ie het heeft moet ik dan gewoon mijn tankdop losdoen en zien of het dan over gaat?
Ook dat is te testen (meten!)
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
In de familie
Dat is toch wat de garage me verteld heeft, dat de cc via de de computer gaat en de gaspedaal niet. Maar goed, daar ga ik niet over discussieren want daar weet ik zelf niets van. Ik neem aan dat een Peugeot dealer weet hoe het werkt?
Kan ESP uitschakelen maar inderdaad tot 50 km per uur, daarboven gaat ie weer aan. Dus kan ik niet mee testen want hij heeft het niet met 50 kilometer per uur maar met 120. Of het ASR of ESP is weet ik niet, maar als ik op een nat wegdek vol gas ga en de wielen gaan doorslippen dan begint er een lampje te branden in mijn dashboard met slippende wielen en daarin ESP vermeld en dan voel je het vermogen afnemen.
Tja, als peugeot Nederland samen met hun de hele auto doormeten (en dan bedoel ik niet met de laptop en de software maar met een oscilloscoop) en ze vinden niks, ja wat moet je dan. Ze proberen tenminste nog door dingen te vervangen het probleem op te lossen. Wat moeten ze anders doen?
Ik heb zelf eigenlijk de hoop al opgegeven dat ze het nog ooit vinden en heb bij de garage ook al eens laten vallen dat ze de auto maar terug nemen maar ze willen toch nog die brandstofpomp gaan proberen maar zo te lezen zal dat niet zoveel effect sorteren.
Kan ESP uitschakelen maar inderdaad tot 50 km per uur, daarboven gaat ie weer aan. Dus kan ik niet mee testen want hij heeft het niet met 50 kilometer per uur maar met 120. Of het ASR of ESP is weet ik niet, maar als ik op een nat wegdek vol gas ga en de wielen gaan doorslippen dan begint er een lampje te branden in mijn dashboard met slippende wielen en daarin ESP vermeld en dan voel je het vermogen afnemen.
Tja, als peugeot Nederland samen met hun de hele auto doormeten (en dan bedoel ik niet met de laptop en de software maar met een oscilloscoop) en ze vinden niks, ja wat moet je dan. Ze proberen tenminste nog door dingen te vervangen het probleem op te lossen. Wat moeten ze anders doen?
Ik heb zelf eigenlijk de hoop al opgegeven dat ze het nog ooit vinden en heb bij de garage ook al eens laten vallen dat ze de auto maar terug nemen maar ze willen toch nog die brandstofpomp gaan proberen maar zo te lezen zal dat niet zoveel effect sorteren.
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Contacteer:
of ze weten het niet of jij hebt het verkeerd doorverteld. Beide kan ook trouwens...wouter schreef:Dat is toch wat de garage me verteld heeft, dat de cc via de de computer gaat en de gaspedaal niet. Maar goed, daar ga ik niet over discussieren want daar weet ik zelf niets van. Ik neem aan dat een Peugeot dealer weet hoe het werkt?
klopt het ESP lampje gaat dan branden, maar het is het ASR wat ingrijpt.Kan ESP uitschakelen maar inderdaad tot 50 km per uur, daarboven gaat ie weer aan. Dus kan ik niet mee testen want hij heeft het niet met 50 kilometer per uur maar met 120. Of het ASR of ESP is weet ik niet, maar als ik op een nat wegdek vol gas ga en de wielen gaan doorslippen dan begint er een lampje te branden in mijn dashboard met slippende wielen en daarin ESP vermeld en dan voel je het vermogen afnemen.
klinkt alleen maar vreemder.Tja, als peugeot Nederland samen met hun de hele auto doormeten (en dan bedoel ik niet met de laptop en de software maar met een oscilloscoop) en ze vinden niks, ja wat moet je dan. Ze proberen tenminste nog door dingen te vervangen het probleem op te lossen. Wat moeten ze anders doen?
In de familie
In de familie
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
ik weet niet of de garage wel wil meewerken om je abs-sensoren af te koppelen. Stel dat je een ongeluk krijgt tijdens de testrit en je de garage aansprakelijk stelt omdat je abs het niet doet?
C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Verklaar mij dan maar voor gek, maar is het dan niet gewoon de CC die een probleem heeft (met evt aanverwante onderdelen) ?!?!?wouter schreef:Als ik wisselend rijdt gebeurt het nooit. Ook bij stadsverkeer, snelle ritten enzo nooit een stotterinkje. Alleen bij 120-130 op de cruisecontrol na lange afstanden rijden begint het. En dan stopt het ook niet meer. Meestal wordt ik het na een tijdje zat en ga ik doorrijden maar soms laat ik hem gewoon op de cc 120 rijden en dan doet hij het uren aan een stuk. Overigens, als hij het krijgt en ik schakel over op gaspedaal en ga 120 rijden op gaspedaal, dan blijft hij het ook houden. Het begint alleen nooit als ik op gaspedaal rij maar ja, probeer maar eens uren aan een stuk 120 te rijden op de gaspedaal
Nb. als je op de CC rijdt en je drukt beurteling op de + en de - krijg je ook dat de auto gaat schokken (gas bij, gas terug, gas bij, gas terug). Is het vergelijkbaar met het stotteren zoals jij dat hebt ?
Johan
Contacteer:
deden we vroeger allemaalmaar ja, probeer maar eens uren aan een stuk 120 te rijden op de gaspedaal
zo lang geleden is dat trouwens niet (mijn Xant hiervoor had geen CC) en daarmee reed ik regelmatig aan een stuk 500km. Als ik dan hele stukken tegen de 200 reed had ik dat ook nooit gedaan op de CC, had ik die gehad. Doe ik met de C5 ook niet (CC werkt sowieso niet op topsnelheid)
Maar goed, als het alleen op de CC begint dan ligt misschien nog aan het CC staakje.
In de familie
In de familie
Ben ik niet mee akkoord, als je op de gaspedaal rijdt, rij je nooit lange stukken constant exact dezelfde snelheid. Van zodra je niet continu dezelfde snelheid rijd heeft ie het niet. Na tijdje rij je op de gaspedaal eens een kilometer per uur sneller, dan weer kilometer per uur trager. (Rij maar eens achter iemand die niet op de cruisecontrol rijdt terwijl je zelf wel op de cruisecontrol rijdt. Dan snap je wel wat ik bedoel.) Dan zal ie niet beginnen stotteren, hij krijgt het alleen maar als je lang exact dezelfde snelheid rijdt. Dus CC en 120 of 125 rijden gedurende lange tijd. Ik heb al eens getest door op de cc te rijden lange stukken en dan regelmatig even plusje en minnetje te doen en dan krijgt ie het ook niet. Dus zolang de motor getriggerd blijft om eens gas bij te geven of weer af te remmen krijgt hij het niet.
De COM2000 (waar al die staakjes achter het stuur mee bediend worden) is vervangen alsook de hendels zelf want dat was de garage zijn insteek ook dat het misschien daar aan lag. Helaas niet dus.
Als ik + en - doe met de cc voelt niet zoals het stotteren, dan vermindert ie gewoon snelheid of vermeerdert ie maar dat doet ie niet schokkend.
Als ik op de cc rij en het krijg en dan overschakel naar de gaspedaal heeft ie het ook als ik met de gaspedaal rij. Dus dat sluit volgens mij uit dat die het alleen op de cc heeft.
Trouwens, als ie eenmaal begint te stotteren rijdt ie ook niet meer zo lekker, hij lijkt dan zwaarder te rijden, motor gaat ook anders klinken, trilt harder. Is maar door poosje harder te gaan rijden dat ie weer fijn gaat lopen.
De COM2000 (waar al die staakjes achter het stuur mee bediend worden) is vervangen alsook de hendels zelf want dat was de garage zijn insteek ook dat het misschien daar aan lag. Helaas niet dus.
Als ik + en - doe met de cc voelt niet zoals het stotteren, dan vermindert ie gewoon snelheid of vermeerdert ie maar dat doet ie niet schokkend.
Als ik op de cc rij en het krijg en dan overschakel naar de gaspedaal heeft ie het ook als ik met de gaspedaal rij. Dus dat sluit volgens mij uit dat die het alleen op de cc heeft.
Trouwens, als ie eenmaal begint te stotteren rijdt ie ook niet meer zo lekker, hij lijkt dan zwaarder te rijden, motor gaat ook anders klinken, trilt harder. Is maar door poosje harder te gaan rijden dat ie weer fijn gaat lopen.
't vreemde is : op de CC zal de BC nooit exact dezelfde hoeveelheid brandstof toedienen, die moet variabel zijn om gas bij te geven of te minderen, juist om de constante snelheid te garanderen. Mijn denkrichting van "software die hangt" kan het dus niet zijn...
Ook geen andere specifieke dingen als hij dit vertoont ? Bergje op of af oid ?
Ook geen andere specifieke dingen als hij dit vertoont ? Bergje op of af oid ?
Johan
Neen, hij krijgt het als ie zo net tussen last en geen last wisselt. Dus bergop krijgt ie het nooit want dan moet ie behoorlijk brandstof toevoegen. Bergaf ook niet want dan moet de brandstoftoevoer dicht. Dat zijn extreme waarden die hij dan moet uitvoeren. Open of dicht.
Hij krijgt het gewoon blij vlakke weg dat ie zo net wel net niet brandstof moet krijgen om zijn snelheid vast te houden. Het fijngevoelig regelen. Dan gaat het mis. Het lijkt wel of hij het te bruusk regelt. Zeg maar aan uit in plaats van geleidelijk. Het rare is dus dat het honderden kilometers wel goed gaat en dat ie dan ineens dat regelen niet meer onder de knie heeft.
Maar eenmaal dat ie begint met stotteren dan blijft ie stotteren onder alle omstandigheden, dan maakt het niet meer uit of je bergop of bergaf of op vlakke weg rijdt. De enige remedie is dan om flink op het gaspedaal te gaan staan en harder dan 140 te gaan rijden. Dan wil ie pas weer mooi vloeiend op de cruisecontrol rijden.
Raar toch?
Hij krijgt het gewoon blij vlakke weg dat ie zo net wel net niet brandstof moet krijgen om zijn snelheid vast te houden. Het fijngevoelig regelen. Dan gaat het mis. Het lijkt wel of hij het te bruusk regelt. Zeg maar aan uit in plaats van geleidelijk. Het rare is dus dat het honderden kilometers wel goed gaat en dat ie dan ineens dat regelen niet meer onder de knie heeft.
Maar eenmaal dat ie begint met stotteren dan blijft ie stotteren onder alle omstandigheden, dan maakt het niet meer uit of je bergop of bergaf of op vlakke weg rijdt. De enige remedie is dan om flink op het gaspedaal te gaan staan en harder dan 140 te gaan rijden. Dan wil ie pas weer mooi vloeiend op de cruisecontrol rijden.
Raar toch?
Da's idd. de richting die ik op dacht. Blijkbaar wordt het getriggerd door de BC en de langdurige constante snelheid, maar zit het probleem ergens anders. Moet wel als hij er daarna op het gaspedaal nog last van blijft houden.wouter schreef:Neen, hij krijgt het als ie zo net tussen last en geen last wisselt.
't moet haast in de aansturing van de brandstof zitten, alle ander dingen zouden als fout door de BC onderschept worden en op je display gemeld worden. Bougies en Bobine kunnen we sowieso afstrepen
Johan