kloptzandvoorta schreef:Verkeerde auto
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
en vooral fout merk !zandvoorta schreef:Verkeerde auto
Aan Robbert, die ook nog schreef: foto verkleind met easy resize van 14.7 MP naar 400 bij 400, wordt ie wel korrelig van
Voor het wijzigen van schermopmaak van foto's gebruik ik Corel.
Tijdens het exporteren van bewerkte afbeeldingen kun je dan traploos kiezen welke kwaliteit je verkrijgt, zelfs als aperçu of ookwel een vooruitblik van het uiteindelijke resultaat, voorafgaand als je 'm wegschrijft.
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2009 20:19
Auto: c5 I break 2.0
Opties: diference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210.000
Kleur: donker blauw
gevonden op caravantrekker.nl :
Trekt u met de Citroen C5 III Berline - 1.6 HDi een beladen Beyerland Vitesse 460 van 1300 kg dan is de gewichtsverhouding tussen auto en caravan 72%. Dit betekent dat deze auto en caravan - bij zorgvuldige belading en uiteraard correcte bandenspanning, ook van de auto - een goed bij elkaar passende combinatie vormen.
U kunt ruim voldoende prestaties verwachten van deze combinatie. U moet behoorlijk veel schakelen en onder ongunstige omstandigehden rijden met hogere toerentallen waardoor het gemak en comfort wellicht wat minder is. Op de vlakke weg kunt u, mits u in de goede versnelling rijdt, met het normale verkeer meekomen, waarbij de hoogste versnelling vanaf 80 km/u goed bruikbaar zal zijn.
Op autobaan hellingen (zoals bij Luik) kunt u goed met het overige verkeer meekomen. Op steile hellingen heeft u meer dan voldoende kracht om te blijven rijden. Komt u tot stilstand op een echt steile helling dan heeft u ruim voldoende kracht om weg te rijden, mits u voldoende tractie heeft.
Trekt u met de Citroen C5 III Berline - 1.6 HDi een beladen Beyerland Vitesse 460 van 1300 kg dan is de gewichtsverhouding tussen auto en caravan 72%. Dit betekent dat deze auto en caravan - bij zorgvuldige belading en uiteraard correcte bandenspanning, ook van de auto - een goed bij elkaar passende combinatie vormen.
U kunt ruim voldoende prestaties verwachten van deze combinatie. U moet behoorlijk veel schakelen en onder ongunstige omstandigehden rijden met hogere toerentallen waardoor het gemak en comfort wellicht wat minder is. Op de vlakke weg kunt u, mits u in de goede versnelling rijdt, met het normale verkeer meekomen, waarbij de hoogste versnelling vanaf 80 km/u goed bruikbaar zal zijn.
Op autobaan hellingen (zoals bij Luik) kunt u goed met het overige verkeer meekomen. Op steile hellingen heeft u meer dan voldoende kracht om te blijven rijden. Komt u tot stilstand op een echt steile helling dan heeft u ruim voldoende kracht om weg te rijden, mits u voldoende tractie heeft.
Motorisch gesproken doet ie het echter wel beter qua caravan trekke dan onze vorige C5 2.2 HDiFL A schreef:en vooral fout merk !zandvoorta schreef:Verkeerde auto
C5club extreme Fan


Berichten: 195
Lid geworden op: 12 apr 2007 00:04
Auto: Mazda CX-5
Opties: Automaat, 20 inch, Bose audio, Leer, Antraciet grijs
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: B
kilometerstand: 50.000
Kleur: Antraciet
Locatie: Veenendaal
Zo verkeerd vind ik die auto eigenlijk helemaal niet 
Dag C5 Tourer, Welkom CX-5
Dat gaat niet helemaal op!Robbert schreef:Ik trok met m'n Xantia 2.0 HDI 110 pk probleemloos een 1300 kg zware Fendt Saphir. Volgens mij levert die 1.6 HDiF hetzelfde vermogen als de oude 2.0. Moet dus makkelijk kunnenluttikhuizen schreef:Kan ik met mijn C5 1.6HdiF een caravan van 1300kg trekken?![]()
Mijn Xantia 90HDi kon zeer goed een 1500kg Adria trekken! 130km/h
m'n Xantia 110+/+HDi speelde met die caravan.
Onze nieuwe caravan is 1300kg dat was voor mij de overweging Xsara Picasso 90HDi te nemen.
Op de vlakke wegen in Nederland is het te doen, maar zodra je Zuid-Limburg bereikt, bereikt de motortemperatuur al spoedig z'n top.
Gelukkig gingen we niet verder dan de Vogezen.
De overbrengverhoudingen in de bak hebben veel invloed op het trekvermogen!
Die grote invloed van de overbrengingsverhoudingen op de trekkracht herken ik. Het positieve verschil tussen m'n huidige laguna en oude C5 schrijf ik grotendeels toe aan die versnellingsbakverhoudingen. De 5 (van 6) in de Laguna rijdt beter dan de 5 (van 5) uit de C5 

