Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Boordcomputer weergave 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Boordcomputer weergave
Ik zat zo eens te lezen.. en alles lijkt het te doen aan de BC.
Ik kan bijvoorbeeld de snelheid vastzetten door een tijdje ingedrukt te houden, hoor dan een lief gongetje.. done..

Dit zou ook moeten kunnen met het overzicht van storingmeldingen als ik het goed heb..Een optie die daarna komt. kort is quit, lang indrukken ( wat is lang overigens.. want hij gaat met de sneldheidverklikker ook niet vanzelf door ) zou dus een overzicht moeten geven van alle controle dingen.. Dat doet het niet. Kunnen ze dat uitzetten ofzo? Vind het raar dat net die het niet doet.

Tevens.. in een ander draadje las ik dat de verbruiksmeter toch rekening houd met hoeveel op hoeveel je rijd ook op G3.. dat is top :smt023 (of het nou zuiver is of niet)

Wat ook vaag is, maar dat zal zo horen.. er zit geen pauze op de cd functie? Als mijn parrot het geluid overneemt, met telefoongesprek, dan speelt de cd lustig door.. je hoort het alleen niet.
Maar ik kan geen pauze vinden :smt017 Je kan zeker niet instellen dat ie IETS zachter gaat? Tot mijn verbazing zag ik wel een funtie automatisch volume wat aan staat.. niets van gemerkt nog.

Nog een klein elektrisch dingetje. Bij hard remmen, zou de noodverlichting aan moeten gaan..
Wat is hard? Ik vond dat ik met testen toch hard heb geremd.. maar gaat niet aan hoor.. daar waar de peugeot bijvoorbeeld al in de abs sprong, blijft deze gewoon zonder hobbelen door de abs afremmen, klopt dat?

30 jun 2009 20:24
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën
Brandstof: Benzine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boordcomputer weergave
Hard remmen is echt loeihard en plotsklaps ... auto moet 'denken' dat het daadwerkelijk om een noodstop gaat, zelf ook altijd gedacht dat die alarmlicht functie niet actief was, echter later bij een echte noodstop gemerkt dat het prima functioneert ... ( het kan overigens wel uit gezet worden in d.m.v. de lexia als ik het goed begrepen heb )

Mijn Nokia carkit zet de CD-speler overigens wel op pauze, ligt dus waarschijnlijk aan de papegaai :smt017

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

01 jul 2009 09:16
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera

Naar boven
Antwoord met een citaat
The_M schreef:
zou dus een overzicht moeten geven van alle controle dingen..

als je geen foutmeldingen hebt gehad is dat veld leeg.

Citaat:
Wat ook vaag is, maar dat zal zo horen.. er zit geen pauze op de cd functie?

tegelijk de + en - volume indrukken (op het staakje) geeft mute, maar bij de CD is dit in feite pauze. Volgens mij moet een carkit dit ook kunnen :smt017

Citaat:
Tot mijn verbazing zag ik wel een funtie automatisch volume wat aan staat.. niets van gemerkt nog.

harder rijden en het volume wordt luider, door de garage is in te stellen hoe veel harden IIRC.

Citaat:
Wat is hard? Ik vond dat ik met testen toch hard heb geremd.?

Hard is meer dan 0,5g (= 5m/s^2)
Als je dat nog niet gehad hebt dan heb je de noodrem (brake assist) waarschijnlijk ook nog niet gevoeld ;)

ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

01 jul 2009 10:03
Profiel
Antwoord met een citaat
Mijn parrot schakelt braaf het geluid uit van de radio inderdaad, of cd speler.. maar mute op mijn vorige radio, kon ik instellen, hoeveel zachter dat was zeg maar. Hier gooit ie hem helemaal dicht.
Met radio, naja.. dan hoor je ff niets.. is toch meestal slap gelul, maar met de cd speler was ik echt ff me favo liedje kwijt! dus vol + en - indrukken, dan doet ie pauze.. > in geheugen gedrukt :)

Voel je iets speciaal met die BAS die er op zit? Ik weet met de peugeot, als ik daar flink mee remde, dat ie redelijk vlot ging stuiteren, door de abs die het overnam.. misschien ook te maken met het feit dat de C5 een dikke 200 kilo zwaarder is ? Dat remt toch anders denk ik

01 jul 2009 10:48
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic

Naar boven
Antwoord met een citaat
The_M schreef:
Mijn parrot schakelt braaf het geluid uit van de radio inderdaad, of cd speler.. maar mute op mijn vorige radio, kon ik instellen, hoeveel zachter dat was zeg maar. Hier gooit ie hem helemaal dicht.
Met radio, naja.. dan hoor je ff niets.. is toch meestal slap gelul, maar met de cd speler was ik echt ff me favo liedje kwijt! dus vol + en - indrukken, dan doet ie pauze.. > in geheugen gedrukt :)

Mute is gewoon mute, de carkit zet spanning op een draadje van de Autoradio, en die mute dan. Dan zou pause dus ook bij jou moeten werken. Misschien zit je carkit niet op het mute-draadje aangesloten maar zit er een mutebox oid tussen die gewoon het geluid naar de speakers blokkeerd ? Geeft het Display wel Ext.Mute aan ?

Ik heb Mute icm met een CD speler overigens nog niet geprobeerd. kan ik wel eens doen...

Citaat:
Voel je iets speciaal met die BAS die er op zit? Ik weet met de peugeot

BAS kan best werken zonder dat de ABS inspringt, als je maar grip genoeg hebt ;)
BAS merk je echt wel, afremmen gaat net iets langzamer dan tegen een betonnen muur aanrijden.
Als je dus bij het remmen ineens strak in de gordels zit en het gevoel hebt dat de auto ineens stilstond, dan heeft de BAS z'n werk gedaan :lol:

01 jul 2009 11:01
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Als de autoradio mute via het draadje op de radio (ext mute in het display) zet ie ook de CD speler stil

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding

01 jul 2009 11:36
Profiel
Antwoord met een citaat
Over dat BAS.. dat kan ik nog niet beoordelen.. super hard remmen.. ja. .ik weet niet of het snel is. Moeilijk te bepalen, met een zwaardere wagen dan je gewend bent. Ik zal nog eens een test doen. Hij remt wel stevig volgens mij, maar het lijkt minder abrupt als de peugeot 306 die ik had.

Over de Mute.. Ik zie niet in het BC scherm ext mute. Ik hoor ook een ruis als de parrot het overneemt, en ik geen gesprek meer heb bijvoorbeeld. Dan blijft ie nog even op een soort ruis.. en dan plop.. radio of cd weer terug

Is het makkelijk om de mute aan te sluiten, en is dat dan ook beter/sneller.. want na een gesprek is ie toch zeker 5 seconden bezig met het terug geven van mijn audio.. :smt017

01 jul 2009 12:08
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak

Naar boven
Antwoord met een citaat
om het BAS aan te spreken moet je het pedaal abrupt indrukken, dan remt hij gelijk 3*harder (remkrachtversterking gaat van 1op8 naar 1op27 oid) daar kan geen 306je tegenop.

In de familie

01 jul 2009 12:47
Profiel
Antwoord met een citaat
:shock: woooow.. dus.. meer een soort reflex ros je rem pedaal in actie dus, dat moet ik natuurlijk eens proberen :smt004

01 jul 2009 13:33
Antwoord met een citaat
nog even over de BC display en de mute van de radio/cd. Ik zie niets in de display verschijnen.
Ook werkt bij mij die twee knoppen +/- volume tegelijk indrukken niet voor mute/pauze :?:

Ik denk dat de parrot, aangezien geen melding op het scherm, dus zelf de boxen anspreekt en de radio overruled ofzo? Hm.. Ook het altijd aan staan vind ik typisch.. ik hoef geen contact te maken. Ik denk dat ie wat alternatief is aangesloten :smt017

01 jul 2009 18:39
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic

Naar boven
Antwoord met een citaat
The_M schreef:
nog even over de BC display en de mute van de radio/cd. Ik zie niets in de display verschijnen.
Ook werkt bij mij die twee knoppen +/- volume tegelijk indrukken niet voor mute/pauze :?:

Ik denk dat de parrot, aangezien geen melding op het scherm, dus zelf de boxen anspreekt en de radio overruled ofzo? Hm.. Ook het altijd aan staan vind ik typisch.. ik hoef geen contact te maken. Ik denk dat ie wat alternatief is aangesloten :smt017

Bekend verhaal :

Parrot MKi9100 - welke aansluiting voor Mute ?

01 jul 2009 22:32
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
hij hoort dan echt mute te zeggen, best jammer want daardoor kan je geen TMC meer lezen :|

In de familie

01 jul 2009 22:38
Profiel
Antwoord met een citaat
TMC? :oops: vertel :P

01 jul 2009 23:10
Erelid
Erelid

Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8

Naar boven
Antwoord met een citaat
The_M schreef:
TMC? :oops: vertel :P
http://nl.wikipedia.org/wiki/Traffic_Message_Channel

ex-berline:Afbeelding break:Afbeelding

02 jul 2009 11:13
Profiel
Antwoord met een citaat
jajajajaja!! de mute doet het toch! moest met iets meer overtuiging de plus en de min indrukken.. en dus ook pauze op de cd.. maar de parrot neemt gewoon het geluid over.. het blauwe kastje van de parrot heet ck3000 evo.. dus het is een evolution model. Dat wist ik ook niet :P

Als de Parrot klaar is met mijn boxen overnemen, doet ie 2 bleeps geven.. dan heeft de radio weer controle over de boxen.. maar dat zou ik toch anders willen.

TMC als ik het goed heb geeft me de file informatie dus.. dat doet het ook.
Alleen de parrot is nogal hebberig op de boxen dus :P

02 jul 2009 11:21
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende