Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

C5club Rookie


Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jun 2009 17:41
Auto: C5 Break 2.0 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9292
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 130000
Kleur: donkergrijs
Locatie: Arnhem
Beste mensen,
Vandaag 'n beetje bezig geweest met allehande kleine dingetjes aan de C5 en waar ik niet uitkom, zijn de ramen. Als ik een van de ramen vol naar beneden doe (automatisch op het portier) dan blijft het raam een halve centimeter boven het rubber uitsteken. Dit gedrag hebben alle 4 de ramen. Ik kan ze verder laten zakken door nogmaals de knop in te drukken. Ik weet dat ze altijd helemaal naar beneden zakten. Is dit af te stellen of moet ik naar den dealert?
Graag advies.
Vandaag 'n beetje bezig geweest met allehande kleine dingetjes aan de C5 en waar ik niet uitkom, zijn de ramen. Als ik een van de ramen vol naar beneden doe (automatisch op het portier) dan blijft het raam een halve centimeter boven het rubber uitsteken. Dit gedrag hebben alle 4 de ramen. Ik kan ze verder laten zakken door nogmaals de knop in te drukken. Ik weet dat ze altijd helemaal naar beneden zakten. Is dit af te stellen of moet ik naar den dealert?
Graag advies.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
was bij de ph2 ook zo en bij de ph3 ook tenminste van voren..
zakken nooit van de eerste keer helemaal in de deur..
zakken nooit van de eerste keer helemaal in de deur..


C5club Rookie


Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jun 2009 17:41
Auto: C5 Break 2.0 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9292
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 130000
Kleur: donkergrijs
Locatie: Arnhem
Zeker weten? Want als ik nu het raam open en mijn arm op het portier leg, dan voel ik de ruit direct in mijn arm snijden. Dit was voorheen niet...................
Berichten: 1931
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Locatie: Enschede
Is bij onze C5 ook zo, als je ze automatisch naar beneden laat gaan, en ze zijn klaar, kan je het raam altijd nog een klein stukje naar beneden laten gaan door de knop nogmaals in te drukken.. Heb er eigenlijk verder ook nooit last van gehad, en voor zover ik weet is dat altijd al geweest vanaf dat wij de C5 hebben.
Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988

C5club Rookie


Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jun 2009 17:41
Auto: C5 Break 2.0 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9292
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 130000
Kleur: donkergrijs
Locatie: Arnhem
Nah.......schiet mij maar lek dan. Zal de ouderdom wel zijn.....
In ieder geval bedankt voor de geruststelling.


C5club Bikkel


zelfde gedrag vertoont mijn C5 ook
ik beschouw het maar als gedrag om niet alles vanzelfsprekend te laten worden
tenslotte hoeven we al niet na te denken over ruitenwissers en lichten
ik beschouw het maar als gedrag om niet alles vanzelfsprekend te laten worden
tenslotte hoeven we al niet na te denken over ruitenwissers en lichten

Berichten: 44
Lid geworden op: 15 feb 2009 17:30
Auto: 2.0i Break 16v Caractère
Opties: Parkeersensoren, trekhaak, spatlappen, LM-velgen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10810
Productienummer: 10017
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 69435
Kleur: Rouge Profond KKQ
Locatie: Rotterdam
Da's een geruststelling. Mijn ramen zakken ook niet meteen geheel naar benden en ik stond op het punt er iets over te gaan vragen ...........
C5 2.0i Break Caractère 2007 / 2cv4 "0.4" 1970 / DS3 1.4 VTi 95 Chic
Historie:
2cv4 / Simca 1307 S / GSpecial / Visa II Super E / Visa 1.1 "Leader" / AX 1.1 TRE / AX 1.1i TGE / AX 1.4i GT / AX 1.4i Furio / Saxo 1.6i VTS / Berlingo 1.9D 600 / C5 1.8i Break LP Ph1 / Picasso 1.8i Attraction
Inmiddels verdwenen voitures:
2cv6 Club 1984 / GSpecial Break 1976
Historie:
2cv4 / Simca 1307 S / GSpecial / Visa II Super E / Visa 1.1 "Leader" / AX 1.1 TRE / AX 1.1i TGE / AX 1.4i GT / AX 1.4i Furio / Saxo 1.6i VTS / Berlingo 1.9D 600 / C5 1.8i Break LP Ph1 / Picasso 1.8i Attraction
Inmiddels verdwenen voitures:
2cv6 Club 1984 / GSpecial Break 1976
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Heb even in de schuur wat spullen bij elkaar gezocht en nadien op de zolder gefotografeerd.Fillempie schreef:Beste mensen,
Vandaag 'n beetje bezig geweest met allehande kleine dingetjes aan de C5 en waar ik niet uitkom, zijn de ramen. Als ik een van de ramen vol naar beneden doe (automatisch op het portier) dan blijft het raam een halve centimeter boven het rubber uitsteken. Dit gedrag hebben alle 4 de ramen. Ik kan ze verder laten zakken door nogmaals de knop in te drukken. Ik weet dat ze altijd helemaal naar beneden zakten. Is dit af te stellen of moet ik naar den dealert?
Graag advies.
De eerste foto toont een afbeelding van het binnenwerk van het mechaniek waarmee de ramen open en dicht gaan, van twee kanten bezien.
Die daaronder laat in detail zien dat de omhulsels waar de kabels in lopen, op spanning worden gehouden met veren. Ik vermoed nu dat dit geheel er toe bijdraagt dat er altijd wat verschil zal zijn in de uiteindelijke eindstand van open en dus ook van dicht.
Niet met opzet, maar het rijmt wel. Dit schept wat meer licht (op zaken).
sorry voor het foutje in de volgorde bij het inladen van de foto's (onervarenheid

Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Omdat het nog beter kan, een iets grotere schermdefinitie en uitvergroting van voorheen bedoelde veren.
Voor alle duidelijkheid, deze afbeeldingen dienen ter illustratie hoe één en ander werkt.
Maar het is goed mogelijk dat deze onderdelen uit een Saxo, een Xara o.i.d. komen.
.
Voor alle duidelijkheid, deze afbeeldingen dienen ter illustratie hoe één en ander werkt.
Maar het is goed mogelijk dat deze onderdelen uit een Saxo, een Xara o.i.d. komen.

Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404

C5club Rookie


Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jun 2009 17:41
Auto: C5 Break 2.0 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9292
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 130000
Kleur: donkergrijs
Locatie: Arnhem
Vandaag even de accu losgehaald voor werkzaamheden. En ja, hoor. De ramen zakken weer helemaal naar beneden. Probleem opgelost.
Maar nu wel een ander probleem. Het raam aan de bestuurderskant werkt niet meer op de afstandsbediening. De rest van de ramen reageert netjes, zoals het hoort. Ook de antiklemfunctie werkt op alle ramen.
Wie weet raad?
Maar nu wel een ander probleem. Het raam aan de bestuurderskant werkt niet meer op de afstandsbediening. De rest van de ramen reageert netjes, zoals het hoort. Ook de antiklemfunctie werkt op alle ramen.
Wie weet raad?
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Opnieuw inleren , ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Rookie


Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jun 2009 17:41
Auto: C5 Break 2.0 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9292
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 130000
Kleur: donkergrijs
Locatie: Arnhem
En hoe moet dit "opnieuw inleren" precies gebeuren?

C5club Rookie


Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jun 2009 17:41
Auto: C5 Break 2.0 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9292
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 130000
Kleur: donkergrijs
Locatie: Arnhem
Al gevonden......en het werkt.....
Thanks.

Thanks.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Mooi zo 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24