Claxon en ruitesproeiermotor doen het niet (en soms wel...)
Auteur |
Bericht |
Citrofiel 1967
C5club Newbie
Geregistreerd: 12 jun 2009 21:54 Berichten: 9
Auto: 2.2 HDIF 16V Break Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 9661
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris fullminator
Naar boven
|
 Claxon en ruitesproeiermotor doen het niet (en soms wel...)
Hallo allemaal  , van mijn onlangs gekochte PH1 (2.2 Break exclusive) werkt de claxon en ruitensproeiermotor niet, totdat... ik tijdens het rijden (op onregelmatige tijden) de melding krijg lekke band(en), hierna werken claxon én sproeier wél weer. Met de banden is niets mis. Na het uitzetten van de motor, is het weer het zelfde liedje (geen claxon, geen water op de ruit). De computer is uitgelezen en alle storingen verholpen. De klacht blijft bestaan. Ik ben voor de rest zeeeeeeeeeeeeeeeer tevreden over de auto, maar zo is het toch wel moeilijker autorijden. Wie kan mij helpen? 
|
24 jun 2009 16:46 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Claxon en ruitesproeiermotor doen het niet (en soms wel...)
Com2000
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
24 jun 2009 20:40 |
|
 |
Citrofiel 1967
C5club Newbie
Geregistreerd: 12 jun 2009 21:54 Berichten: 9
Auto: 2.2 HDIF 16V Break Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 9661
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris fullminator
Naar boven
|
 Re: Claxon en ruitesproeiermotor doen het niet (en soms wel...)
Wooow, dat klinkt duur... Moet de hele unit vervangen worden, of is hier een andere oplossing voor?
_________________ Een Citroën gaat nooit kapot Zij toont karakter
Citroën ID 19B (1967), Citroën Xantia 2.0 16V Pallas (1999), Citroën C5 2.2 HDIF Break (2004)
|
25 jun 2009 07:00 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33541 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Claxon en ruitesproeiermotor doen het niet (en soms wel...)
Je kan proberen die eerst zelf schoon te maken, zie ook de FAQ voor het juiste draadje Een nieuwe is idd vrij prijzig ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
25 jun 2009 09:59 |
|
 |
Citrofiel 1967
C5club Newbie
Geregistreerd: 12 jun 2009 21:54 Berichten: 9
Auto: 2.2 HDIF 16V Break Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 9661
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris fullminator
Naar boven
|
 Re: Claxon en ruitesproeiermotor doen het niet (en soms wel...)
Nou, geen succes Er is een nieuwe Com 2000 in gezet, 570 eurootjes... Klachten blijven hetzelfde. Claxon werkt niet, ruitewissersproeier motor werkt niet (en af en toe wel...) Af en toe krijg ik de melding Lekke band(en), volledig onterecht. Ik vermoed dat er een kabelbreukje ergens zit. Wie helpt? Citrofiel 1967
_________________ Een Citroën gaat nooit kapot Zij toont karakter
Citroën ID 19B (1967), Citroën Xantia 2.0 16V Pallas (1999), Citroën C5 2.2 HDIF Break (2004)
|
05 aug 2009 18:25 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Claxon en ruitesproeiermotor doen het niet (en soms wel...)
Ik hoop dat je garrantie op de com 2000 hebt en terug kan 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
05 aug 2009 19:34 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Claxon en ruitesproeiermotor doen het niet (en soms wel...)
er zitten meerdere stekkers aan, maar ik kan me nauwelijk voorstellen dat je bij een draadbreuk op een netwerkkabel alleen geen claxon hebt, ruitensproeier en geen bandenspanningssensoren, het lijkt me dat er dan meer en complexere foutmeldingen volgen, of bijv. geen reactie op de transponder. Ter vergelijking, deze is van een berlingo en die is aanzienlijk simpeler. 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
05 aug 2009 20:38 |
|
 |
Citrofiel 1967
C5club Newbie
Geregistreerd: 12 jun 2009 21:54 Berichten: 9
Auto: 2.2 HDIF 16V Break Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 9661
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris fullminator
Naar boven
|
 Re: Claxon en ruitesproeiermotor doen het niet (en soms wel...)
Analyserend denk ik dat er een kabelbreuk moet zijn tussen de stekker van de Com 2000 en de claxon en ruitewissermotor. Ik vermoed dat de stuurverstelling er iets mee te maken kan hebben. Is er een plek waar deze (kabeltje naar claxon, kabeltje naar ruitewissermotor) bij elkaar komen? Citrofiel 1967
_________________ Een Citroën gaat nooit kapot Zij toont karakter
Citroën ID 19B (1967), Citroën Xantia 2.0 16V Pallas (1999), Citroën C5 2.2 HDIF Break (2004)
|
16 aug 2009 23:46 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Claxon en ruitesproeiermotor doen het niet (en soms wel...)
Citrofiel 1967 schreef: Analyserend denk ik dat er een kabelbreuk moet zijn tussen de stekker van de Com 2000 en de claxon en ruitewissermotor. Is er een plek waar deze (kabeltje naar claxon, kabeltje naar ruitewissermotor) bij elkaar komen? Citrofiel 1967, ik voel met je mee, als het gaat om een stroomstoring (algemeen) en zeker als het om een onderbreking zou gaan in het bijzonder. Maar tussen een onderbreking (zoals ik dit zie) en een kabekbreuk waar jezelf aan denkt ligt nog een andere mogelijkheid: een gecorrodeerd- of open contact Na maar 50.000 km in vijf jaar zou m.i. "onbruik" wel eens mee kunnen spelen in jou klachtenpatroon. En ik vermoed dat je resultaat zou kunnen hebben na een behandeling van alle stekkerbussen (mannetjes en vrouwtjes beide behandelen) met WD40 (professionele kruipolie). Noteer wat je loshaalt, laat één en ander even inwerken (en eventueel opdrogen/verdampen), en bij het in elkaar zetten herhaal je een paar keer het demonteren en weer assembleren. Turf af wat je al weer in elkaar hebt gezet. Zelf was ik een keer één stekker vergeten en mijn motor sloeg toen voortaan af bij stationair toerental (nadat ik alle connectors had behandeld in het motorcompartiment  ) Ben benieuwd of de patient dan genezen kan worden verklaard 
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
17 aug 2009 01:35 |
|
 |
Citrofiel 1967
C5club Newbie
Geregistreerd: 12 jun 2009 21:54 Berichten: 9
Auto: 2.2 HDIF 16V Break Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 9661
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris fullminator
Naar boven
|
 Re: Claxon en ruitesproeiermotor doen het niet (en soms wel...)
Bedankt voor de tip.
Ik ben zelf niet zo'n sleutelaar, maar met het gevonden draadje hier op het forum ga ik het zeker een keer proberen.
Dit zal niet op korte termijn zijn beslag vinden, maar ik hou je op de hoogte. Ik heb mijzelf beloofd dat zodra de klacht is opgelost ik donateur word...
Citrofiel 1967
_________________ Een Citroën gaat nooit kapot Zij toont karakter
Citroën ID 19B (1967), Citroën Xantia 2.0 16V Pallas (1999), Citroën C5 2.2 HDIF Break (2004)
|
22 aug 2009 22:58 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Claxon en ruitesproeiermotor doen het niet (en soms wel...)
Citrofiel 1967 schreef: onderschrift: Een Citroën gaat nooit kapot Zij toont karakter Mijn complimenten voor je onderschrift. Hele goeie - bere sterk ! 
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
23 aug 2009 00:04 |
|
 |
Citrofiel 1967
C5club Newbie
Geregistreerd: 12 jun 2009 21:54 Berichten: 9
Auto: 2.2 HDIF 16V Break Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 9661
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris fullminator
Naar boven
|
 Re: Claxon en ruitesproeiermotor doen het niet (en soms wel...)
Thanks, heb ik weer, een C5 met wel hééél vééél karakter Citrofiel 1967 P.S. Het een beetje heen en weer bewegen van de stuurkolom heeft tot gevolg dat de claxon en ruitewissersproeistofmotortje het soms weer doen. Ik hang mijn theorie nog niet aan de wilgen.
_________________ Een Citroën gaat nooit kapot Zij toont karakter
Citroën ID 19B (1967), Citroën Xantia 2.0 16V Pallas (1999), Citroën C5 2.2 HDIF Break (2004)
|
06 sep 2009 17:59 |
|
 |
Citrofiel 1967
C5club Newbie
Geregistreerd: 12 jun 2009 21:54 Berichten: 9
Auto: 2.2 HDIF 16V Break Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 9661
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris fullminator
Naar boven
|
 Re: Claxon en ruitesproeiermotor doen het niet (en soms wel...)
Ik zag er tegen op om de winter in te gaan met een (mogelijk) niet werkende ruitewissersproeier. Laat nu gebeuren dat de klacht al weken niet meer voordoet Al weken doet de claxon en ruitewissermotor het "gewoon"... Na het monteren van de winterbanden (mét C5 wieldoppen zodat het lichtmetaal even kan uitrusten) is de melding "1 bandespanningssensor ontbreekt" nieuw in het assortiment. Dit zou de "Lekke band(en)" melding kunnen verklaren die op onregelmatige tijdstippen regelmatig blijft komen (nee, er is niets mis met de bandenspanning...).
_________________ Een Citroën gaat nooit kapot Zij toont karakter
Citroën ID 19B (1967), Citroën Xantia 2.0 16V Pallas (1999), Citroën C5 2.2 HDIF Break (2004)
|
05 jan 2010 14:33 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33541 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Claxon en ruitesproeiermotor doen het niet (en soms wel...)
De sensoren ontbreken doordat je winterbanden hebt gemonteerd, kun je uit laten zetten in de lexia mocht je het storen ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
05 jan 2010 14:40 |
|
 |
Citrofiel 1967
C5club Newbie
Geregistreerd: 12 jun 2009 21:54 Berichten: 9
Auto: 2.2 HDIF 16V Break Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 9661
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris fullminator
Naar boven
|
 Re: Claxon en ruitesproeiermotor doen het niet (en soms wel...)
Klinkt interessant, maar als het draadje lees over de Lexia lijkt het niet zo eenvoudig te installeren/gebruiken.
Is er een handleiding "lexia for dummies"? (voordat ik eur 200 uitgeef aan iets waar ik niets aan heb...)
_________________ Een Citroën gaat nooit kapot Zij toont karakter
Citroën ID 19B (1967), Citroën Xantia 2.0 16V Pallas (1999), Citroën C5 2.2 HDIF Break (2004)
|
09 jan 2010 15:24 |
|
 |
|