Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

V.I.P.


Berichten: 88
Lid geworden op: 19 mar 2008 19:47
Auto: C5 Tourer, Exclusive, 2.0i 16v
Opties: MyWay Navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12008
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 240000
Kleur: Suroit
Locatie: Den Haag
Inbouw Pioneer Navigatie Multimedia Systeem:
Beste forumleden,
Al eerder heb ik een “How To” geschreven met betrekking tot de inbouw van aftermarket audio apparatuur in de C5 ph1.
Al een tijdje kriebelde het gevoel om een nieuwe radio aan te schaffen.
Ik wilde af van de zuignap op de voorruit, ondanks dat ik altijd ontzettend veel plezier en gemak heb gehad van mijn trouwe TomTom
Als je dan ook nog alles in het 1-din systeem wilt hebben, blijven er weinig mogelijkheden over.
De beroemde systemen met de klapschermen zijn dan de enig overgebleven opties.
Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de Pioneer AVIC-X3II-BT
Met een elektrotechnische opleiding was ik niet bang om de handen uit de mouwen te steken om de inbouw van deze radio zelf te doen.
Echter op de eerste bladzijde wordt je gewezen op het feit dat de inbouw moet geschieden door mensen met ervaring/opleidingen in het inbouwen van dergelijke apparatuur. Later bleek dit niet geheel op hete lucht gebaseerd te zijn.
De set bestaat eigenlijk uit 2 delen.
Een gedeelte wat op de locatie van de radio geplaatst wordt, en de zogenaamde “verborgen eenheid”.
Het navigatiesysteem kenmerkt zich door tijdens de navigatie gebruik te maken van 3 gegevensbronnen.
1. De GPS antenne
2. Een gyroscoop
3. Een aansluiting op de snelheidsmeter van de auto.
De combinatie van deze 3 bronnen levert een uiterst nauwkeurige navigatie op.
De details met betrekking tot de algemene aansluitingen van de radio zal ik achterwegen laten en omdat indien een ander besluit eveneens een dergelijk systeem in te bouwen dit vanzelf duidelijk wordt.
Ik zal wel de Auto specifieke aansluitingen bespreken.
Door de warmte werende vooruit van de C5, welke de GPS signalen in grote mate hinderen, is het verstandig om de GPS-antenne te plaatsen onder het kunststof gedeelte van de motorkap, vlak bij de voorruit.
De verborgen unit kan goed bovenop het dashboard kastje gemonteerd worden.
Daar is voldoende ruimte om alle bekabeling makkelijk weg te werken.
De kabel van de GPS-antenne kan door het schutboard gevoerd worden op de locatie waar een kunststof transparant slangetje via een rubber afdichting eveneens het schutboard gevoerd wordt. Je ziet vanuit het uitgebouwde dashboardkastje dit slangetje eenvoudig zitten.
De reguliere antenne van de radio zit aangesloten op de verborgen unit.
Pioneer levert een verlengkabel voor de antenne.
Deze is overbodig omdat de antennekabel van de auto achterlangs het dashboardkastje gevoerd wordt naar de oorspronkelijke radiolocatie. Het eenvoudig terugtrekken van de kabel is voldoende om hem aan te sluiten op de unit.
Op de verborgen unit zijn nog 2 draden niet aangesloten.
Eén van deze draden moet aangesloten worden op het achteruitrijdlicht.
Hiermee is de radio in staat te bepalen of het voertuig achteruit rijd.
De 2e draad is echt een lastige en zal menig persoon eens flink achter het oortje krabbelen.
Volgens pioneer inbouwhandleiding: “U dient deze draad te verbinden met het snelheidsdetectiecircuit van de auto”.
Meer dan dit wordt niet verteld, en dus dan ook onvoldoende om een correcte aansluiting te maken.
Na onderzoek blijken er bedrijven te bestaan die zich specialiseren in interfaces tussen auto elektronica en aftermarket producten.
Zij hebben een database ontwikkeld waarin dergelijke informatie is registreert.
Een dergelijk bedrijf is Beijer Automotive BV.
http://www.beijerautomotive.nl/AWS/Default.aspx
Nu is het probleem, als je het een probleem mag noemen, dat onze mooie C5, vrij geavanceerde elektronica in huis heeft. Brute analoge pulsen, de soort waar de navigatie naar op zoek is, zijn in de C5 schaars. Vrijwel alle signalen worden direct door de computer omgezet naar een datasignaal waarna je toch wel specialistische interfaces nodig hebt om dit datasignaal weer om te zetten naar en brute puls.
Volgens de berichten bevindt het analoge pulssignaal zich op de ABS/ESP unit. Van deze unit wordt al op voorhand gemeld dat deze lastig te bereiken is.
Hieronder een aantal foto's die de bereikbaarheid van de ABS/ESP unit zichtbaar maken
Gewapend met de kennis van experts ga ik op zoek naar de 47 polige stekker die aangesloten moet zitten op de ABS/ESP unit.
Bovenstaande foto laat de bewuste stekker duidelijk zien.
Eenmaal de stekker gevonden, zou de puls te vinden zijn op locatie 39. Oftewel Pin 39.
De connector laat het wel toe om op de pulsdraad verantwoordt een aftakking te maken.
Omdat de accu los gehaald wordt tijdens de inbouw, wordt aangeraden, nadat alles weer netjes op z’n plek zit, om eerst de sleutel in contact te steken maar niet gelijk te starten.
Wacht een minuut zodat de elektronische systemen de tijd krijgen om zichzelf te resetten.
In mijn geval verliep het starten goed.
Ik merkte wel dat het motormanagement systeem zichzelf opnieuw moest inregelen.
Na een paar keer licht gas te geven was dit opgelost.
Op het navigatiesysteem zijn de hardware aansluitingen te testen.
Op deze wijze kan de inbouw op juistheid gecontroleerd worden.
De inbouw van de display unit is eigenlijk niet problematisch.
Omdat het merendeel van aansluitingen op de verborgen unit zitten heb je eigen meer ruimte achter de radio dan met conventionele radio’s.
Voor de inbouw instructies m.b.t. de Interface voor de stuurbediening en randapparatuur verwijs ik je naar mijn vorige bijdrage aan dit forum.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=2841" onclick="window.open(this.href);return false;
Rest mij verder dan nog wat foto’s van het uiteindelijke resultaat.
Groet,
Ramon.
Beste forumleden,
Al eerder heb ik een “How To” geschreven met betrekking tot de inbouw van aftermarket audio apparatuur in de C5 ph1.
Al een tijdje kriebelde het gevoel om een nieuwe radio aan te schaffen.
Ik wilde af van de zuignap op de voorruit, ondanks dat ik altijd ontzettend veel plezier en gemak heb gehad van mijn trouwe TomTom
Als je dan ook nog alles in het 1-din systeem wilt hebben, blijven er weinig mogelijkheden over.
De beroemde systemen met de klapschermen zijn dan de enig overgebleven opties.
Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de Pioneer AVIC-X3II-BT
Met een elektrotechnische opleiding was ik niet bang om de handen uit de mouwen te steken om de inbouw van deze radio zelf te doen.
Echter op de eerste bladzijde wordt je gewezen op het feit dat de inbouw moet geschieden door mensen met ervaring/opleidingen in het inbouwen van dergelijke apparatuur. Later bleek dit niet geheel op hete lucht gebaseerd te zijn.
De set bestaat eigenlijk uit 2 delen.
Een gedeelte wat op de locatie van de radio geplaatst wordt, en de zogenaamde “verborgen eenheid”.
Het navigatiesysteem kenmerkt zich door tijdens de navigatie gebruik te maken van 3 gegevensbronnen.
1. De GPS antenne
2. Een gyroscoop
3. Een aansluiting op de snelheidsmeter van de auto.
De combinatie van deze 3 bronnen levert een uiterst nauwkeurige navigatie op.
De details met betrekking tot de algemene aansluitingen van de radio zal ik achterwegen laten en omdat indien een ander besluit eveneens een dergelijk systeem in te bouwen dit vanzelf duidelijk wordt.
Ik zal wel de Auto specifieke aansluitingen bespreken.
Door de warmte werende vooruit van de C5, welke de GPS signalen in grote mate hinderen, is het verstandig om de GPS-antenne te plaatsen onder het kunststof gedeelte van de motorkap, vlak bij de voorruit.
De verborgen unit kan goed bovenop het dashboard kastje gemonteerd worden.
Daar is voldoende ruimte om alle bekabeling makkelijk weg te werken.
De kabel van de GPS-antenne kan door het schutboard gevoerd worden op de locatie waar een kunststof transparant slangetje via een rubber afdichting eveneens het schutboard gevoerd wordt. Je ziet vanuit het uitgebouwde dashboardkastje dit slangetje eenvoudig zitten.
De reguliere antenne van de radio zit aangesloten op de verborgen unit.
Pioneer levert een verlengkabel voor de antenne.
Deze is overbodig omdat de antennekabel van de auto achterlangs het dashboardkastje gevoerd wordt naar de oorspronkelijke radiolocatie. Het eenvoudig terugtrekken van de kabel is voldoende om hem aan te sluiten op de unit.
Op de verborgen unit zijn nog 2 draden niet aangesloten.
Eén van deze draden moet aangesloten worden op het achteruitrijdlicht.
Hiermee is de radio in staat te bepalen of het voertuig achteruit rijd.
De 2e draad is echt een lastige en zal menig persoon eens flink achter het oortje krabbelen.
Volgens pioneer inbouwhandleiding: “U dient deze draad te verbinden met het snelheidsdetectiecircuit van de auto”.
Meer dan dit wordt niet verteld, en dus dan ook onvoldoende om een correcte aansluiting te maken.
Na onderzoek blijken er bedrijven te bestaan die zich specialiseren in interfaces tussen auto elektronica en aftermarket producten.
Zij hebben een database ontwikkeld waarin dergelijke informatie is registreert.
Een dergelijk bedrijf is Beijer Automotive BV.
http://www.beijerautomotive.nl/AWS/Default.aspx
Nu is het probleem, als je het een probleem mag noemen, dat onze mooie C5, vrij geavanceerde elektronica in huis heeft. Brute analoge pulsen, de soort waar de navigatie naar op zoek is, zijn in de C5 schaars. Vrijwel alle signalen worden direct door de computer omgezet naar een datasignaal waarna je toch wel specialistische interfaces nodig hebt om dit datasignaal weer om te zetten naar en brute puls.
Volgens de berichten bevindt het analoge pulssignaal zich op de ABS/ESP unit. Van deze unit wordt al op voorhand gemeld dat deze lastig te bereiken is.
Hieronder een aantal foto's die de bereikbaarheid van de ABS/ESP unit zichtbaar maken
Gewapend met de kennis van experts ga ik op zoek naar de 47 polige stekker die aangesloten moet zitten op de ABS/ESP unit.
Bovenstaande foto laat de bewuste stekker duidelijk zien.
Eenmaal de stekker gevonden, zou de puls te vinden zijn op locatie 39. Oftewel Pin 39.
De connector laat het wel toe om op de pulsdraad verantwoordt een aftakking te maken.
Omdat de accu los gehaald wordt tijdens de inbouw, wordt aangeraden, nadat alles weer netjes op z’n plek zit, om eerst de sleutel in contact te steken maar niet gelijk te starten.
Wacht een minuut zodat de elektronische systemen de tijd krijgen om zichzelf te resetten.
In mijn geval verliep het starten goed.
Ik merkte wel dat het motormanagement systeem zichzelf opnieuw moest inregelen.
Na een paar keer licht gas te geven was dit opgelost.
Op het navigatiesysteem zijn de hardware aansluitingen te testen.
Op deze wijze kan de inbouw op juistheid gecontroleerd worden.
De inbouw van de display unit is eigenlijk niet problematisch.
Omdat het merendeel van aansluitingen op de verborgen unit zitten heb je eigen meer ruimte achter de radio dan met conventionele radio’s.
Voor de inbouw instructies m.b.t. de Interface voor de stuurbediening en randapparatuur verwijs ik je naar mijn vorige bijdrage aan dit forum.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=2841" onclick="window.open(this.href);return false;
Rest mij verder dan nog wat foto’s van het uiteindelijke resultaat.
Groet,
Ramon.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet,
Ramon
Visa 11RE, Visa Chrono, ZX 1.6i sx Break, C5 2.0i 16v exclusive break, C5 II-x7 2.0 Tourer
Ramon
Visa 11RE, Visa Chrono, ZX 1.6i sx Break, C5 2.0i 16v exclusive break, C5 II-x7 2.0 Tourer
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Fraai, ... werkt deze unit ook weer met je stuurwielbediening ?
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

duidelijk verhaal, goede fotos., maar wat een werk moet het zijn geweest
De garage was met mijn inbouw radio al 30 minuten kwijt, en dat is een standaard:)
veel plezier ermee:)

De garage was met mijn inbouw radio al 30 minuten kwijt, en dat is een standaard:)
veel plezier ermee:)
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
1 Opmerking:
let op bij de plaatsing van de GPS-muis daar bij de ruitenwisser dat deze niet door de met fikse ADHD-snelheid zwiepende ruitenwissers wordt geraakt. Dat geeft een irritante tik.
Bij mijn C5Ph1 had ik daar namelijk last van....
Overigens:
let op bij de plaatsing van de GPS-muis daar bij de ruitenwisser dat deze niet door de met fikse ADHD-snelheid zwiepende ruitenwissers wordt geraakt. Dat geeft een irritante tik.
Bij mijn C5Ph1 had ik daar namelijk last van....
Overigens:

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

V.I.P.


Berichten: 88
Lid geworden op: 19 mar 2008 19:47
Auto: C5 Tourer, Exclusive, 2.0i 16v
Opties: MyWay Navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12008
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 240000
Kleur: Suroit
Locatie: Den Haag
Ja hoor, de unit is geheel met de stuurwielbediening te bedienen.
Ik heb alleen de display functie van de bewuste interface nooit echt aan de praat gekregen.
Alleen nu is dat ook totaal niet meer noodzakelijk.
Ik vermoed dat de oorzaak ligt in het feit dat de radio was afgemeld.
Zodra de radio is afgemeld zal het display geen informatie meer laten zien.
Toen ik vroeg of de dealer weer de radio wilde aanmelden begon de auto te miepen dat er geen radio gevonden werd. De interface wordt dus niet als radio herkend.
In mijn geval had ik dus de originele radio weer moeten aansluiten, dan radio aanmelden, dan nieuwe inbouwen samen met de interface. Daarna moet het display van de auto ook informatie ontvangen van de interface.
Tip: Laat je radio gewoon niet afmelden als je met een stuurwiel interface gaat werken.
Ik heb alleen de display functie van de bewuste interface nooit echt aan de praat gekregen.
Alleen nu is dat ook totaal niet meer noodzakelijk.
Ik vermoed dat de oorzaak ligt in het feit dat de radio was afgemeld.
Zodra de radio is afgemeld zal het display geen informatie meer laten zien.
Toen ik vroeg of de dealer weer de radio wilde aanmelden begon de auto te miepen dat er geen radio gevonden werd. De interface wordt dus niet als radio herkend.
In mijn geval had ik dus de originele radio weer moeten aansluiten, dan radio aanmelden, dan nieuwe inbouwen samen met de interface. Daarna moet het display van de auto ook informatie ontvangen van de interface.
Tip: Laat je radio gewoon niet afmelden als je met een stuurwiel interface gaat werken.
Groet,
Ramon
Visa 11RE, Visa Chrono, ZX 1.6i sx Break, C5 2.0i 16v exclusive break, C5 II-x7 2.0 Tourer
Ramon
Visa 11RE, Visa Chrono, ZX 1.6i sx Break, C5 2.0i 16v exclusive break, C5 II-x7 2.0 Tourer

C5club Fan


Berichten: 80
Lid geworden op: 09 mei 2009 13:41
Auto: Citroen C5 2.0 16v Exclusive Break
Opties: elektrisch schuif kanteldak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 9662CJ
Productienummer: 10518
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 172000
Kleur: EYTC gris orageux




Hele mooie beschrijving, ik had deze "radio" ook al uitgezocht voor in mij c, tot dat ik zag wat hij kost

Ben wel erg benieuwd hoe het apparaat verder bevalt, stel ik nog een oude sok vind dan wil ik dit ook als upgrade voor de C5 en dan komt jouw beschrijving ook zeker weer van pas!

Ongelooflijk knap dat je zoiets kan en aandurft,petje af joh! 

Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
mooi ding, knap werk
is de hoek van het display nog in te stellen, of zit hij al bijna tegen de luchtroosters aan?

is de hoek van het display nog in te stellen, of zit hij al bijna tegen de luchtroosters aan?
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

V.I.P.


Berichten: 88
Lid geworden op: 19 mar 2008 19:47
Auto: C5 Tourer, Exclusive, 2.0i 16v
Opties: MyWay Navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12008
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 240000
Kleur: Suroit
Locatie: Den Haag
De Hoek waarin het scherm staat is volledig in te stellen. Hij onthoudt de stand waarin je hem voor het laatst hebt gepositioneerd elke keer als hij in en uit klapt.
Groet,
Ramon
Visa 11RE, Visa Chrono, ZX 1.6i sx Break, C5 2.0i 16v exclusive break, C5 II-x7 2.0 Tourer
Ramon
Visa 11RE, Visa Chrono, ZX 1.6i sx Break, C5 2.0i 16v exclusive break, C5 II-x7 2.0 Tourer
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:03
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter
Locatie: 0318
Mooi werk, Ramon
Zou de automatische airco nog wel lekker functioneren nu de luchtstroom voor een groot deel wordt geblokkeerd? De metingen leveren dan andere resultaten op dan bij een vrije doorgang.
Gr.
Martin

Zou de automatische airco nog wel lekker functioneren nu de luchtstroom voor een groot deel wordt geblokkeerd? De metingen leveren dan andere resultaten op dan bij een vrije doorgang.
Gr.
Martin
C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009
Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Mooi man
Maar je moet het wel durven zeg...of kennis van technische zaken hebben

Maar je moet het wel durven zeg...of kennis van technische zaken hebben
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
't scherm zit net voor de alarmknop lijkt het, lijkt me niet handig.
Johan

V.I.P.


Berichten: 88
Lid geworden op: 19 mar 2008 19:47
Auto: C5 Tourer, Exclusive, 2.0i 16v
Opties: MyWay Navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12008
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 240000
Kleur: Suroit
Locatie: Den Haag
Met betrekking tot de blokkade van de luchtrooster :
De foto's geven helaas niet echt een goed beeld van de afstand tussen het scherm en de roosters. Daarnaast lijkt het alsof de alarmlichten-knop niet meer bereikbaar is. Als dit het geval was geweest had ik voor de kosten die hiermee gepaard gingen toch zwaar overwogen om wat anders uit te zoeken. De lucht blaast gewoon lekker om het scherm heen. Voor mij persoonlijk toch geen probleem, ik kan verwegen contactlenzen geen wind op me gezicht verdragen.
Met betrekking tot het inbouwen :
Als je je goed laat informeren door mensen die er echt verstand van hebben, en dus goed voorbereid te werk gaat, ben je al een heel eind op weg. Je hoeft het wiel natuurlijk niet opnieuw uit te vinden, alleen weten waar je het kan vinden.
De foto's geven helaas niet echt een goed beeld van de afstand tussen het scherm en de roosters. Daarnaast lijkt het alsof de alarmlichten-knop niet meer bereikbaar is. Als dit het geval was geweest had ik voor de kosten die hiermee gepaard gingen toch zwaar overwogen om wat anders uit te zoeken. De lucht blaast gewoon lekker om het scherm heen. Voor mij persoonlijk toch geen probleem, ik kan verwegen contactlenzen geen wind op me gezicht verdragen.
Met betrekking tot het inbouwen :
Als je je goed laat informeren door mensen die er echt verstand van hebben, en dus goed voorbereid te werk gaat, ben je al een heel eind op weg. Je hoeft het wiel natuurlijk niet opnieuw uit te vinden, alleen weten waar je het kan vinden.

Groet,
Ramon
Visa 11RE, Visa Chrono, ZX 1.6i sx Break, C5 2.0i 16v exclusive break, C5 II-x7 2.0 Tourer
Ramon
Visa 11RE, Visa Chrono, ZX 1.6i sx Break, C5 2.0i 16v exclusive break, C5 II-x7 2.0 Tourer
Berichten: 347
Lid geworden op: 27 jul 2008 13:43
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Locatie: Dieren
Persoonlijk vind ik het geen porem, een after-market radio in een C5, maar ieder zijn meug.
Verder een nette beschrijving, mooi duidelijk met handige info.
De GPS-antenne had ik trouwens niet daar geplaatst, maar gewoon binnen de voor-ruit, boven, naast de spiegel-voet. Daar zit aan weerszijden een "vakje" zonder warmte-wering. Speciaal voor GPS-antennes... Echter, als jouw methode goed werkt, en de antenne is waterdicht, is er natuurlijk niets op tegen om het zo te doen.
Gr. Ed
Verder een nette beschrijving, mooi duidelijk met handige info.
De GPS-antenne had ik trouwens niet daar geplaatst, maar gewoon binnen de voor-ruit, boven, naast de spiegel-voet. Daar zit aan weerszijden een "vakje" zonder warmte-wering. Speciaal voor GPS-antennes... Echter, als jouw methode goed werkt, en de antenne is waterdicht, is er natuurlijk niets op tegen om het zo te doen.
Gr. Ed
Ook weer een Citroën in het wagenpark!
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)

C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
Knap gedaan allemaal idd, intussen na een jaar wel bekend of het allemaal goed functioneert neem ik aan ?
Heb het type nr van de combi niet mee gehad dacht ik ?
Kan intussen wel in prijs gedaald zijn denk/hoop ik.
Is wat ikzelf een beetje voor ogen had, maar vernam dat er nog al eens storing is bij dit soort navi??
Maar al met al grote klasse alleen al voor uitleg etc.

zie nu het type nummer 
EDIT : Toch nog erg duur momenteel , gaat het niet worden
Heb het type nr van de combi niet mee gehad dacht ik ?
Kan intussen wel in prijs gedaald zijn denk/hoop ik.
Is wat ikzelf een beetje voor ogen had, maar vernam dat er nog al eens storing is bij dit soort navi??
Maar al met al grote klasse alleen al voor uitleg etc.





EDIT : Toch nog erg duur momenteel , gaat het niet worden
