Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 434 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29  Volgende
 Aan sluiten van een MP3 speler op de ingang van de radio/cd. 
Auteur Bericht
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan sluiten van een MP3 speler op de ingang van de radio/cd.
Dan werkt de Carlink toch anders dan mijn USB-FM player..
Ik kan rustig een hele map ineens copieren, mits ik in die map de nrs keurig op volgorde sorteer. alfabetisch, of van 1-10 bv.

27 maart 2009 23:39
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
In dit draadje is in de loop van de tijd - vooral in sept. en okt. 2008 - veel geschreven over het aansluiten van een Xcarlink (voor USB/SD of iPod) op diverse typen radio's (o.a. RD3 en RT2 in de Ph1). Voor de RD3 (radio/cd-speler) is het duidelijk dat dat kan.
Voor de RT2 (radio+telefoon+CD-wisselaar; soms ook met nav) is dat eigenlijk nooit echt duidelijk geworden. De leverancier Carnlink heeft tot nu toe (had ik begin van deze maand nog contact over met hen) niet willen of durven bevestigen dat de Xcarlink (goed) met de RT2 samenwerkt (als vervanger van de CD-wisselaar).

Daarom wil ik hier de oproep doen dat wanneer iemand
- wèl een Xcarlink aan een RT2 goed werkend heeft gekregen,
- of dat heeft geprobeerd, maar het niet is gelukt (met vermelding van wat er mis ging),
dat hier even te melden.

Dan komt daar wat duidelijkheid over en kunnen degenen die belang hebben bij deze wetenschap, er hun voordeel mee doen.

:smt161

Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),

9,9 l/100 km

27 mei 2009 07:40
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Uit ervaring kan ik je vertellen dat ik een interface voor een MP3 wisselaar overgezet heb van een RD3 naar een RT2. Deze hebben dezelfde CD wisselaar interface.

Alles wat dus werkt op de CD wisselaar interface van de RD3 hoort het ook te doen op een RT2. Ook de Xcarlink dus.

SUcces!

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding

27 mei 2009 15:48
Profiel
Antwoord met een citaat
mrvroos schreef:
In dit draadje is in de loop van de tijd - vooral in sept. en okt. 2008 - veel geschreven over het aansluiten van een Xcarlink (voor USB/SD of iPod) op diverse typen radio's (o.a. RD3 en RT2 in de Ph1). Voor de RD3 (radio/cd-speler) is het duidelijk dat dat kan.
Voor de RT2 (radio+telefoon+CD-wisselaar; soms ook met nav) is dat eigenlijk nooit echt duidelijk geworden. De leverancier Carnlink heeft tot nu toe (had ik begin van deze maand nog contact over met hen) niet willen of durven bevestigen dat de Xcarlink (goed) met de RT2 samenwerkt (als vervanger van de CD-wisselaar).

Daarom wil ik hier de oproep doen dat wanneer iemand
- wèl een Xcarlink aan een RT2 goed werkend heeft gekregen,
- of dat heeft geprobeerd, maar het niet is gelukt (met vermelding van wat er mis ging),
dat hier even te melden.

Dan komt daar wat duidelijkheid over en kunnen degenen die belang hebben bij deze wetenschap, er hun voordeel mee doen.

:smt161

Een Xcarlink werkt sowieso niet. ook niet met een rd3. of het nou clarion of vdo of siemens is. Het werkt gewoon niet perfect.. Zo heb ik nog steeds enigzins een hele lichte ruis over mijn speakers (ben ik wel audiofiel maarja het zit er wel) en moet ik eens in de 4 weken mijn stickje formatteren.

Greetz,

27 mei 2009 17:51
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bij het teruglezen van de berichten in dit draadje - kostte even tijd, dat wel - ben ik gelukkig ook positieve ervaringen met een RD3 i.c.m. een Xcarlink tegengekomen.
't Is dat spijtig te lezen dat jij het wat minder gelukkig hebt getroffen.

Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),

9,9 l/100 km

27 mei 2009 22:53
Profiel
Antwoord met een citaat
mrvroos schreef:
Bij het teruglezen van de berichten in dit draadje - kostte even tijd, dat wel - ben ik gelukkig ook positieve ervaringen met een RD3 i.c.m. een Xcarlink tegengekomen.
't Is dat spijtig te lezen dat jij het wat minder gelukkig hebt getroffen.

Ja erg jammer, ik moet wel zeggen dat ik het systeem in een mazda wel GOED werkend heb gezien.

28 mei 2009 17:01
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze

Naar boven
Antwoord met een citaat
Tsja, ik heb absoluut geen last van ruis.
Zowel ikzelf als een collega (beide akoestisch adviseur bij een ingenieursbureau, beide compleet audiofiel (we kunnen ons heel veel bij ruis voorstellen ;) )) hebben geen ruis kunnen ontdekken (bij 192kbps VBR), met een aftermarket versterker en andere speakers (met tweeters die (op z'n zachtst gezegd) nogal gevoelig zijn in het hoog (iets te gevoelig)).
De ruis is dus misschien exemplarisch (van xcarlinkkant of van radiokant).
Het enige waar ik wel eens last van heb is dat ie het usb stikkie 'kwijt' is. Dan is ie in de war, moet 1 of 2 minuutjes zoeken en kan ie weer spelen. Hij is dan meestal wel kwijt waar ie was (hij begint weer bij cd01, nr. 01).
Dat gebeurt misschien 1x per 2 weken bij regelmatig gebruik (ca. 30dkm/jaar).

Het is moeilijk om via een forumportal te concluderen waar de ruis aan kan liggen, maar ik weet dus zeker dat het ook zonder ruis mogelijk is icm een clarion/cit rd3.

Het enige wat ik mis is iets van titel/menu weergave zodat je via je stuurpookje goed kan zoeken. Ik weet redelijk wat er op mijn geheugenkaartjes staat, maar als ik een bep. artiest wil horen moet ik toch wel even diep nadenken waar het staat. (ik heb meestal 4-5 kaartjes van 4gb in de auto, dus ca. 2500-3000 mp3'tjes)

28 mei 2009 17:35
Profiel
Antwoord met een citaat
Ik heb de ruis vooral tussen de nummers door, dus niet echt heel storend opzich. maar staat wel storend als er iemand bij me in de auto zit;
-Wat is dat dan?
-oooohh dat is het mp3 carlink ding

snap je? volgens mij is het geluid trouwens gelijk aan het toerental, lijkt op slechte massa maar massa is echt wel goed?

28 mei 2009 18:08
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Naar boven
Antwoord met een citaat
Dat probleem heb ik niet. Tussen nummers is het gewoon stil.
Het enige wat misschien zou kunnen (na kritisch luisteren) is dat delen van het laag net wat minder gedefinieerd zijn. Mijn collega (compleet audiofiel en heeft vroeger ook wel in testpanels voor beeld en geluid gezeten) kon dat echter niet blind niet 100% goed onderscheiden (als hij niet wist of de cd of mp3 speelde), dus het verschil zal niet in een dubbelblindtest naar voren komen. Ik denk dat dit aan de specs van een mp3 liggen.
Alles is stilstaand (motor uit) getest tot op hoge volumes.
Waar jouw symptomen vandaan komen weet ik niet, maar het zou best massa gerelateerd kunnen zijn. Wat misschien ook kan is dat er op de + van je auto stoorsignalen zitten (van bobine oid) die je radio niet opmerkt, maar de xcarlink wel. De + van de cd wisselaar komt uiteindelijk uit je accu, ik denk dat die niet opnieuw door de radio wordt opgewekt; hooguit geschakeld. Het moet wel mogelijk zijn daar een ontstoorfilter voor te verzinnen wat elke frequentie (op de + lijn) boven 0hz (gelijkstroom=0hz) wegfiltert.
Hoor je ruis wat qua sterkte varieert met het toerental of hoor je een signaal/ruis wat qua hoogte/frequentie varieert met het toerental?

Wat ie volgens mij wel doet is een kleine pauze tussen nummers, net als sommige cd's hebben.
Daar merk je alleen maar wat van bij live cd's waar nummers in elkaar overlopen (dan zit er dus ca. 1 sec stilte tussen)

28 mei 2009 19:54
Profiel
Antwoord met een citaat
GuidoK schreef:
Hoor je ruis wat qua sterkte varieert met het toerental of hoor je een signaal/ruis wat qua hoogte/frequentie varieert met het toerental?

Qua hoogte varieert het geluid met toerental

28 mei 2009 22:47
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Naar boven
Antwoord met een citaat
Dan moet dat lijkt mij een of andere feedbackloop van een motoronderdeel zijn. Dat kan je ontsteking zijn, maar het zou ook/zelfs van je brandstofpomp komen. Deze storing op de 12v lijn kan standaard in je auto aanwezig zijn, maar ook bijv door een slordige reparatie komen waar een aardelijn niet goed naar een aardepunt is gemonteerd (of is losgeraakt/een beetje gecorrodeerd).
Misschien kan een auto'netfilter' voor je radio het oplossen; dus een apparaatje a la dit:
http://www.monacor.de/typo3/index.php?i ... r=EN&typ=u
Dergelijke filters zitten afaik wel min of meer in een radio, maar ik weet niet of die dan ook tussen het 12V lijntje zit die door je wisselaarplug heengaat.

28 mei 2009 23:47
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Dan gloort er tóch een oplossing :idea: aan de horizon, of niet Rick?
Succes.

Nu nog de koppeling RT2-Xcarlink ... ;)

9,9 l/100 km

29 mei 2009 22:50
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Auto: C5 Break-Exclusive
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
kilometerstand: 97000
Kleur: Zilvergrijs metal

Naar boven
Antwoord met een citaat
:citrofiel Reagerend op het aansluiten van een mp3 speler. Ik heb vorige week bij de Action een USB / SD kaart reader mp3 speler gekocht, die de gespeelde muziek via een radiosignaal naar een zelf in te stellen radio zender zend zodat je de muziek via de radio opzoekt. Dit aparaat heeht ook een aansluiting voor een mp3 speler of bijvoorbeeld een minidiskplayer. Zoals gezegt, bij de Action voor 9.99 euro (werkt goed) Wel een radio signaal instellen war geen radiozender op zit.

lprookie

05 jun 2009 20:39
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic

Naar boven
Antwoord met een citaat
Heb ik ook nog ergens rondzwerven.... 'k vond het verre van ideaal.

Ik kreeg ook het genoemde 'zweeeep' geluid wat meevarieerde met het toerental. Bediening was onhandig in de C5 ivm de plaatsing van de aansluitingen. En hij zat in notime vol met stof, ook tussen display en glas. Het geluid was niet geweldig (blijft FM-signaal) en het ergste, je bleef maar vrije ferquentie's zoeken als je door heel nederland rondtuft (3-4 keer tussen Eindhoven en Apeldoorn bv)

05 jun 2009 22:16
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5
Versnellingsbak: EAT8

Naar boven
Antwoord met een citaat
Heb een standaard RD3 (denk ik: ph1, 2003, zonder wisselaar). Kan ik hier ook uit opmaken of het een VDO of een Clarion is? Begrijp dat je dus met zo'n box ertussen ruis hebt op een VDO, dat wil ik niet...

Kan ik trouwens de wisselaar ingang laten activeren en er zelf een mini-jack aan klussen onder de stoel? Dan ga ik namelijk helemaal niet moeilijk doen (en kost bijna niets...) Of moet de wisselaar zelf ook fysiek aanwezig zijn??

23 jun 2009 02:01
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 434 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29  Volgende