Natuurlijk weet ik dat. Bv. het merk 'Massive' (sinds een tijdje eigendom van Philips) komt met scheepsladingen uit China.GuidoK schreef:Philips heeft ook gewoon lampfabrieken in china hoor. Een groot gedeelte van de special lighting products komt daar vandaan.WackoH schreef:Ik ben een keer of 20 in China geweest. De kwaliteit van producten is volstrekt onvoorspelbaar.
Ik kijk liever naar werkelijke gegevens van wat een product presteert voordat ik 99% van de goederen om mij heen automatisch afkeur (waarbij ik waarschijnlijk geeneens doorheb wat er allemaal niet uit china komt). Dan kan ik de helft van m'n C5 ook wel als rommel afschrijven (zowat alle low tech electronische componenten worden in china gemaakt, dus alle weerstandjes, elco's transistors knopjes etc)
Maar bij producten uit China die je hier koopt is regelmatig de relatie tussen prijs en kwaliteit zoek. De setjes die wij voor 45 Euro uit HongKong halen worden ook wel voor 150+ Euro door handelaartjes verkocht.
Of er een merk Philips of niet op staat zegt ook niets (imitatie tiert welig. Ik kan je wel een keer de anekdote vertellen toen ik met een Chinese collega een Philips koptelefoon ging kopen).
Dat is een tikje een naïef. De specificaties van Chinese producten zijn vaak overdreven. Simpel voorbeeld:GuidoK schreef:Ik kijk liever naar werkelijke gegevens van wat een product presteert.
Karcher stofzuiger van "1400 Watt" --> 1400 Watt gemeten.
Chinese stofzuiger van "1600 Watt" bij Lidl --> 1200 Watt gemeten.
Dan hebben we het nog geeneens over de echte zuigkracht (die bv. wel in Japan in de winkel wordt aangegeven).
Recentelijk was er ook een persbericht over de prestaties van veel LED lampen. Die bleken hun gespecificeerde lichtopbrengst vaak niet te halen. De opportunistische Chinese fabrikanten geven de LED lampen daardoor nu al een slechtere reputatie dan nodig is waaronder de Westerse leverancier lijden.
Nu zal ik wel een ban van het forum krijgen voor absolute off-topic
Volgens mij komen de Philips lampen nog uit Aken.EvilTwin schreef:Da's op zich waar en ik weet niet of alle gasontladingslampen al verhuisd zijn, maar d'r is natuurlijk wel een verschil tussen een Philips pit -MIC- en lokale namaak.