Re: later inbouwen van xenon ?!
Vandaag was het dan zo ver. Xenon en ledjes monteren!
Ik heb daar ook wat plaatjes van geschoten, kan wel eens leerzaam zijn.
Ik heb geen "voor" foto, iedereen weet tenslotte wel hoe een C5 met "Hallo, geen lamp" eruit ziet.
Ik ben op mijn gemakje begonnen met het demonteren van de bumper en de koplampen.
Goed gereedschap is het halve werk, dus een kwartier later zag de C5 er zo uit.
TIP: Zet de C5 in de hoogste stand, dan kun je makkelijker bij de buotjes in en onder de wielkast.

Daarna begonnen met de ballasten te monteren. Dit stelt geen r*k voor en was dus ook binnen een kwartier geregeld.

Aan deze kant (links voor de auto, rechts voor de toeschouwer) moest dus een gaatje bij geboord worden.

Nadat de ballasten gemonteerd waren, ben ik binnen verder gegaan met het monteren van de xenon-pitten in de koplampen. Dit koste zo'n 10 minuten per lamp.
Eerst gaten boren in de dekseltjes met een 25mm gaten-zaag.
Vervolgen het kabelboompje met doorvoer-rubber erin.

Daarna de lamp in het huis en de stroom-toevoer aansluiten.
TIP: Denk erom, dat je het beugeltje (die de lamp op zijn plek houd) eerst demonteert en de kabelboom van de lamp ertussen doet, anders sluit de beugel niet.
Vervolgens de lamp op zijn plaats en het beugeltje terug plaatsen.
Ik heb de "plus" en "min" bij elkaar gebonden en vervolgens met een tiewrap aan de stekker vast gemaakt, om er zeker van te zijn, dat de draadjes niet uit de stekker gaan.

Als alles gemonteerd is, krijg je dit.

Vervolgens alles weer terug op de auto monteren, is ook zo'n 20 minuten werk.
TIP: Voor de definitieve montage natuurlijk wel even checken of alles naar behoren werkt
En als alles dan werkt, is dit het eind-resultaat.

Al met al heb ik er zo'n 2 uurtjes aan besteed, inclusief de "trial and error"-fase, koffie drinken en peukie roken.
Ik zag toch wel op tegen deze klus, maar achteraf gezien is het een peuleschil.
Ik ben zeer tevreden met het resultaat.
Groeten, Ed