Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Gisteren Assen naar omgeving Keulen(D) gereden, en terug, in totaal een 680km.
Deze ochtend af getankt, en een verbruik van 1 op 18.07!!!!!!!!!!!
Dat heb ik nog nooit gehaald. Bij Emmen de A31 op, CC aan en op 110km/h.
Voor mijn gevoel beide keren de tank nokkie vol gegooid, dus even wachten na het schuimen.
Voor 34 euro en 13 e-cent heen en weer!
De meter gaf ook al aan dat ik een ruime 1170km kon rijden op de tank. Dus optellen gereden km en nog te rijden km op deze tank. De meter was net halverwege!
Ik ben natuurlijk zeer enthousiast over onze C5 HDI automaat!
Veel in de stad levert idd een verbruik tusen de 1 op 13 a 1 op 15 op. Maar lange ritten op CC op de snelweg, die dan wel vrij rustig is, een 1 op 17 tot nu dus 1 op 18.
Veel drukte op de snelweg van Assen naar Haarlem levert een 1 op 16 - 1 op 17 op.
In de zomer althans, in de winter 1 op 15 a 1op 16.
Johan
Deze ochtend af getankt, en een verbruik van 1 op 18.07!!!!!!!!!!!
Dat heb ik nog nooit gehaald. Bij Emmen de A31 op, CC aan en op 110km/h.
Voor mijn gevoel beide keren de tank nokkie vol gegooid, dus even wachten na het schuimen.
Voor 34 euro en 13 e-cent heen en weer!
De meter gaf ook al aan dat ik een ruime 1170km kon rijden op de tank. Dus optellen gereden km en nog te rijden km op deze tank. De meter was net halverwege!
Ik ben natuurlijk zeer enthousiast over onze C5 HDI automaat!
Veel in de stad levert idd een verbruik tusen de 1 op 13 a 1 op 15 op. Maar lange ritten op CC op de snelweg, die dan wel vrij rustig is, een 1 op 17 tot nu dus 1 op 18.
Veel drukte op de snelweg van Assen naar Haarlem levert een 1 op 16 - 1 op 17 op.
In de zomer althans, in de winter 1 op 15 a 1op 16.
Johan
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Netjes
Ben benieuwd of binnenkort onze 'lange' trip naar het zuiden ( dik 1000 enkele reis ) enige verbetering brengt, zal die 2.2 eens op 1:15 proberen te krijgen
Ben benieuwd of binnenkort onze 'lange' trip naar het zuiden ( dik 1000 enkele reis ) enige verbetering brengt, zal die 2.2 eens op 1:15 proberen te krijgen
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Menno,
Welke snelheid hou jij aan op de CC. Ik merk dat ik dus rustig rij, een 110km/u op de GPS.
En inhalen of even afremmen op de knoppen van de CC doe. Een heel lang stuk door Duitsland dus versneld en vertraagt op de CC.
Ik wens je ook een lekkere zuinige rit toe. Van belang is vooral constant en niet versnellen of vertragen met het voetje. Kan dus ook alleen wanneer het rustig is. Op een 40km voor Keulen lukte dat ook niet meer. Moest gewoon te vaak versnellen en vertragen om de CC nog veilig te vinden. Maar een constante verkeersstroom is een genot. Maar ook saai en slaapverwerkend soms overigens. Even een stuk doorrijden is dan een genot.
Johan
Welke snelheid hou jij aan op de CC. Ik merk dat ik dus rustig rij, een 110km/u op de GPS.
En inhalen of even afremmen op de knoppen van de CC doe. Een heel lang stuk door Duitsland dus versneld en vertraagt op de CC.
Ik wens je ook een lekkere zuinige rit toe. Van belang is vooral constant en niet versnellen of vertragen met het voetje. Kan dus ook alleen wanneer het rustig is. Op een 40km voor Keulen lukte dat ook niet meer. Moest gewoon te vaak versnellen en vertragen om de CC nog veilig te vinden. Maar een constante verkeersstroom is een genot. Maar ook saai en slaapverwerkend soms overigens. Even een stuk doorrijden is dan een genot.
Johan
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Grote stukken waar 120 is toegestaan heb ik hem meestal op 130 staan , bij 100 op 110
Versnellen en inhouden doe ik ( mits mogelijk en verantwoord ) ook met de knoppen van de CC.
Tijdens vakantie heb ik geen haast en rij ik vrij constant en relaxed ... hopelijk eens geen file, dat komt het verbruik enkel maar ten goede
Normaal bij woon<->werk verkeer is de CC geen optie ( veel file ) en rij ik zodra het wel kan royaal te hard, funest voor het verbuik natuurlijk
....
Versnellen en inhouden doe ik ( mits mogelijk en verantwoord ) ook met de knoppen van de CC.
Tijdens vakantie heb ik geen haast en rij ik vrij constant en relaxed ... hopelijk eens geen file, dat komt het verbruik enkel maar ten goede
Normaal bij woon<->werk verkeer is de CC geen optie ( veel file ) en rij ik zodra het wel kan royaal te hard, funest voor het verbuik natuurlijk
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Helaas is het idd zo dat bij normaal woon-werk verkeer de CC geen veilige optie is, dat deel ik met je. Tja en wij zijn dus rustige rijders. Geen trage rijders of de snelste vooraan in de file
Maar de snelweg en een 110 GPS km is prettig voor ons. Dat het verbruik lager is is mooi meegenomen, we doen het daar niet speciaal voor. De C5 is ook een lekkere auto om op te schieten.
Johan
Maar de snelweg en een 110 GPS km is prettig voor ons. Dat het verbruik lager is is mooi meegenomen, we doen het daar niet speciaal voor. De C5 is ook een lekkere auto om op te schieten.
Johan
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
zo de Ph3 begint los te komen zit nu op een verbruik van 1/15.5
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
In mijn vorige auto had ik geen BC en reed ik een stuk harder.
Ik merk dan ook dat het display een goede uitwerking heeft op het benzineverbruik.
Ik ga er rustiger van rijden als ik zie wat de auto verbruikt. En eigenlijk is
dat rustig zoeven in de C5 heel plezierig. De CC vind ik erg prettig.
Ik houd de gereden km en getankte benzine bij. Met een rustige
(maar ook weer niet te rustige) rijstijl haalde ik in de 3500 km dat ik nu de
auto heb gemiddeld 1:12,5
JW
Ik merk dan ook dat het display een goede uitwerking heeft op het benzineverbruik.
Ik ga er rustiger van rijden als ik zie wat de auto verbruikt. En eigenlijk is
dat rustig zoeven in de C5 heel plezierig. De CC vind ik erg prettig.
Ik houd de gereden km en getankte benzine bij. Met een rustige
(maar ook weer niet te rustige) rijstijl haalde ik in de 3500 km dat ik nu de
auto heb gemiddeld 1:12,5
JW
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Niet mee eens, ik gebruik de CC ook tijdens woon-werk verkeer. Niet in files, wel bij gewone doorstroming, al is het langzamer rijdend dan 'normaal'. Met voldoende afstand zelfs met CC bediening te doen. En je kunt op zich even snel met je voet bij de rem zijn als met voetbediening.JHV schreef:Helaas is het idd zo dat bij normaal woon-werk verkeer de CC geen veilige optie is
Bij 'opkroppend' verkeer gaat 'ie wel meteen uit.
En bij trajectcontroles is de CC niets minder dan een zaligheid, instellen en doortokkelen met 80 of 100... Moet je afremmen, resume je, kun je weer harder tik je ff de CC aan, en je rijd nooit te hard.
Sowieso hou ik sinds ik de CC heb en gebruik veel meer aan de snelheid. Met 120 of 100 op de CC anticipeer je nog beter, heb je een hogere gemiddelde snelheid, en is af en toe door kunnen gassen met 140 zinloos qua tijdswinst...
OTOH, van Schoten naar Berkel met de CC op 140 of 120 is wel weer erg lekker opschieten
Qua verbruik zit ik nog steeds rond de 1:15-15,5
Prima zo, kan zuiniger maar dan valt het verbruik weer zo tegen als ik eens wel doorgas
Johan
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Helemaal mee eens. Zo veel mogelijk op Cruisecontrol. En bij trajectcontroles zeker.jpiek schreef:. . .En bij trajectcontroles is de CC niets minder dan een zaligheid . . .
Probeer maar eens op de west-ring van Amsterdam of de ruit van Rotterdam met je voet de
snelheid op 80 te houden. Onmogelijke opgave.
JW
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Normaal woon-werk verkeer en goeie doorstroming is in mijn ogen iets anders. De ritten van Assen naar Groningen gaat vaak wel de CC erop, ook in drukke file tijd. Maar je hebt van die dagen dat er te veel verschillende verkeersstromen met verschillende snelheden zijn.
Je hebt dus gelijk wat mij betreft, normaal woon en werk verkeer gaat bij mij de CC er ook op inderdaad. Alleen zo tussen 16.00 en 17.00 uur is het bv lastiger, veel busjes met karren erachter die denken zonder karren te rijden wat de snelheid betreft.
Een chaotischer verkeers beeld.
Klinkt wat krom misschien maar ik vind alleen rijden op de CC dan te ontspannend, ben net iets minder snel bij gas en rempedaal. Daar ligt een verschil. "Nadeel" van de CC is toch het ietwat afstandelijke/minder direct rijden.
Wanneer ik in het drukke westen rij ben ik ook minder geneigd de CC te gebruiken. Zal vast wel gewenning zijn. Maar over het algemeen is het volgens mij ook rustiger rijden in het Noorden.
Johan
Je hebt dus gelijk wat mij betreft, normaal woon en werk verkeer gaat bij mij de CC er ook op inderdaad. Alleen zo tussen 16.00 en 17.00 uur is het bv lastiger, veel busjes met karren erachter die denken zonder karren te rijden wat de snelheid betreft.
Een chaotischer verkeers beeld.
Klinkt wat krom misschien maar ik vind alleen rijden op de CC dan te ontspannend, ben net iets minder snel bij gas en rempedaal. Daar ligt een verschil. "Nadeel" van de CC is toch het ietwat afstandelijke/minder direct rijden.
Wanneer ik in het drukke westen rij ben ik ook minder geneigd de CC te gebruiken. Zal vast wel gewenning zijn. Maar over het algemeen is het volgens mij ook rustiger rijden in het Noorden.
Johan
Afgelopen vrijdag met de caravan aan de haak tegen de (hele harde) wind in op de Afsluitdijk, 96 km per uur op de cruise control, de verbruiksmeter schommelde tussen de 16 en 18 liter per 100 km 
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Het blijft saai, veel in de stad dan tegen de 1 op 15 aan. Veel op de snelweg dan om en nabij de 1 op 17.
Johan
Johan
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Deze keer schrikbarend onzuinig gereden, moet wel zeggen dat ik veel ritten op 140 op de CC gereden heb. Blijkt behoorlijk uit te maken of je over de 130 heen gaat of niet...
800/60,5 = 1:13.2 ofwel 7,56/100Km...
800/60,5 = 1:13.2 ofwel 7,56/100Km...
Johan
Berichten: 1284
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:35
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Ouddorp ZH
met vijf volwassenen plus bijbehorende bagage vanuit Klosters CH naar huis met waar mogelijk de maximum toegestane snelheid: 7,8 l/100 km = 1 op 12,8





