V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:03
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter
Locatie: 0318
Met zo'n vervanger ben je de oude zó vergeten! :D
Veel veilige kilometers gewenst.

Martin
C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009
Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),

9,9 l/100 km
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Happy end: jij een nieuwere C5 met de beul van een motor!

Geniet...
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
tjob
Mijn "condoleances" met het verlies van de "oude" C5, mijn felicitaties met de nieuwe en dat je het leven van de corsa-rijder hebt mogen redden. Dat moet toch ook een goed gevoel geven.

Alle opties behalve navigatie is niets minder dan waar ik naar streef bij mogelijke aanschaf C5-3 ;). Ik ben maar een klein beetje jaloers..

Ik ben benieuwd naar hoe jij de verschillen tussen de 2.0 en 2.2 hdi weergeeft. Met daarbij de aanname dat je van de 110pk 2.0 ben overgestapt naar de 136pk 2.2?

Greets
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2007 20:26
Auto: C5 HDi (2.0HDiF 16V) Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165000
Kleur: Gris Aluminium Metallic
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:
Behalve dat de 2.2 hdi (inderdaad de 136 pk versie) meer brandstof gebruikt dan de 2.0 110 pk is de 2.2 in alles beter dan de 2.0 hdi. De motor is gewoon een stuk krachtiger, rijdt veel soepeler en is een stuk beter bij de les, zeker op de snelweg. Een kleine aarzeling bij het wegrijden had de 2.0 ook al en is de bij wel iets duidelijker te merken bij 2.2, maar als die eenmaal gaat....

Een verschil is er ook te merken bij de automaat. Ik heb in meerdere 2.0 hdi automaten proefgereden en die schakelden bijna allemaal identiek. De bak van de 2.2 schakelt echter soepeler en lijkt ook veel sneller 'te leren' dan de bak van de 2.0 hdi motor.

Overall was het verbruik bij mijn 2.0 hdi automaat ongeveer 1 op 15, met de nieuwe ligt dat rond de 1 op 14.

Wat mij verder is opgevallen dat het veersysteem van mijn nieuwe C5 comfortabeler over komt dan bij de oude, terwijl de nieuwe is uitgerust met hydractief 3+. Vaak hoor dat die wat minder comfortabel is dan de gewone hydractief 3.

Overigens heb ik naast mijn C5 als tweede auto een XM 2.0i 16v (2e serie) en die veert toch net even weer een beetje beter dan de C5. Hij lijkt trouwens wel dat elke nieuwe Citroën met veerbollen stugger wordt dan zijn voorganger. Ik heb ondertussen al bijna iedere variant gehad (DS, GSA, BX, CX, Xantia, XM en C5) en het wordt steeds een tandje minder. :smt017

Met de verzekering is overigens alles prima opgelost, na wat touwtrekken over en weer heb ik zelfs een acceptabele vergoeding gehad voor het feit dat mijn XM opeens veel kilometers moest maken (bij afwezigheid van een C5).
Rowi
Menno schreef:.....moet met fatsoenlijk onderhoud m.i. makkelijk te halen zijn ;)
Wat in mijn ogen dan dealeronderhoud zou moeten zijn... ;)
Edit: Beetje late reactie zie ik nu, ongeveer een jaar na dato... :cry:
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Volga schreef:Wat mij verder is opgevallen dat het veersysteem van mijn nieuwe C5 comfortabeler over komt dan bij de oude, terwijl de nieuwe is uitgerust met hydractief 3+. Vaak hoor dat die wat minder comfortabel is dan de gewone hydractief 3.
Dat is nu juist precies andersom :idea:
H3+ is comfortabeler dan de normale zonder + ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Plaats reactie