Auteur |
Bericht |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Wassen...
Ik ben er wel voor in... In m'n uppie ben ik het wassen en uitzuigen na een uurtje wel zat, poetsen/waxen zit er dan al niet meer in... misschien kan ik in clubverband meer geduld opbrengen 
_________________ Johan
|
12 feb 2009 00:26 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
was/poets meeting er zijn grenzen he, ik heb geen harm c5 hou hem netjes bij maar is geen hobby wasstraat is goed voor mij maar wens jullie veel plezier iedereen zijn ding he 

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
12 feb 2009 00:45 |
|
 |
Marinus Ruiter
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 02 jul 2008 12:51 Berichten: 112 Woonplaats: Enkhuizen
Auto: Citroen C5 Difference 2.0 16v
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
kilometerstand: 80.000
Kleur: gris aluminium met.
Naar boven
|
Lijkt mij ook wel leuk zo'n poets meeting !! Anders ben je ook maar alleen aan het wassen/poetsen.
|
12 feb 2009 13:35 |
|
 |
Rhayader
|
Ik ben helemaal voor!  Ben al goed bezig met voorbereidende werkzaamheden (lees: smerig maken 
|
12 feb 2009 14:33 |
|
 |
Rowi
|
Lang leve de wasstraat, voor mij. Maar evengoed: veel plezier en sterkte.
|
12 feb 2009 15:26 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Naar boven
|
Ik wil de mijne eigenlijk een keer goed schoon hebben en dan in een goede wax zetten. Komt 'ie de komende keren wel zo fraai (en beschermd) uit de wasstraat.
Als iemand suggestie's heeft voor een goede, liever niet al te bewerkelijke wax ?
_________________ Johan
|
12 feb 2009 23:44 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
jpiek schreef: Ik wil de mijne eigenlijk een keer goed schoon hebben en dan in een goede wax zetten. Komt 'ie de komende keren wel zo fraai (en beschermd) uit de wasstraat.
Als iemand suggestie's heeft voor een goede, liever niet al te bewerkelijke wax ? Collinite Insulator Wax #845, zeer duurzaam en easy on / off en niet al te duur. Wil je een beetje geld spenderen.. dan kun je voor looks en easy on / off voor de Wolfgang Fuzion wax gaan. Bedenk ook dat als je de moeite neemt om een wax aan te brengen, je geen agressieve shampoo's moet gebruiken (wat dus wel gebeurd in de wasstraat... over het algemeen). Want anders ben je je waxlaag na 2 wasstraat ritjes weer kwijt, maar wel weer ene hoop krasjes rijker dat wel Een wax is eigenlijk persoonlijke keus, wil je een donkere glans of een diepe reflectie. Wil je gemakkelijk of een lastigere bewerking. Wil je mooie beading (waterdruppeltjes op je lak) of meer sheeting (water afvoeren wat als gevolg een droge lak weer achter laat als het ware). Aangezien er toch interesse is hier op t forum, lijkt het mij als nieuwkomer leuk om een meeting te organiseren voor toch wel de beginnende gebruiker.. zodat de basis goed neergelegd wordt om vandaar uit verder te gaan 
_________________ Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010 Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
|
12 feb 2009 23:52 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Naar boven
|
SkyBuMp schreef: jpiek schreef: Ik wil de mijne eigenlijk een keer goed schoon hebben en dan in een goede wax zetten. Komt 'ie de komende keren wel zo fraai (en beschermd) uit de wasstraat.
Als iemand suggestie's heeft voor een goede, liever niet al te bewerkelijke wax ? Collinite Insulator Wax #845, zeer duurzaam en easy on / off en niet al te duur. Wil je een beetje geld spenderen.. dan kun je voor looks en easy on / off voor de Wolfgang Fuzion wax gaan. 'k ga niet op 5 of 10 euro letten, maar wat kost zoiets ongeveer ? Citaat: Bedenk ook dat als je de moeite neemt om een wax aan te brengen, je geen agressieve shampoo's moet gebruiken (wat dus wel gebeurd in de wasstraat... over het algemeen). Want anders ben je je waxlaag na 2 wasstraat ritjes weer kwijt Daarom liever een wat duurzamer wax. En als die wax ervoor zorgt dat de auto weer glimt na het afspuiten vindt ik het best, als ze vuil is moet ze douchen, wassen ga ik niet met de hand doen  Citaat: maar wel weer ene hoop krasjes rijker dat wel Ik gebruik al tijden wasstraten heb ze nog niet op krassen kunnen betrappen, als je maar goede wasstraten kiest... Citaat: Een wax is eigenlijk persoonlijke keus, wil je een donkere glans of een diepe reflectie. Wil je gemakkelijk of een lastigere bewerking. Wil je mooie beading (waterdruppeltjes op je lak) of meer sheeting (water afvoeren wat als gevolg een droge lak weer achter laat als het ware). Donkere glans, want gitzwarte auto, en liever dat ze droog uit een regenbui komt dan bepareld 
_________________ Johan
|
13 feb 2009 00:22 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
Kijk even in de webshop http://www.carclean.nl of op het forum.. waar je nog veel meer tips en trucks kunt vinden. Hier haal ik mijn detail spullen vandaan De collinite wax kost daar 17,50 en de Wolfgang Fuzion kost 159 euro Zet jou wagen maar eens in de zon en bekijk dan de staat van de laklaag.. op donkere lakken zie je het volgende al veel sneller ook wel swirls genoemd (eigenlijk zijn het spiderwebs);  PS deze wagen is er wel heel erg aan toe..maar meer ter indicatie.. zodat je snel snapt waar we over praten.
_________________ Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010 Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
|
13 feb 2009 00:28 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Naar boven
|
Maar ik ken geen wassstraten die borstels rondjes laten draaien op je lak. Wel overfanatieke sponsrondwrijvers en erger, mensen die een poetsmachine hebben en er niet mee om kunnen gaan.... Kan ik ook niet, maar ik begin er dan ook niet aan  Mijn auto gaat alleen door een wasstraat als het van die lappen heeft... Als ze erg vuil is spuit ik de auto eerst af... Enne, als op deze swirls zitten komen ze van de vorige eigenaar. Ik heb haar nog niet gewassen sinds ik haar heb (2 weken)...
_________________ Johan
|
13 feb 2009 00:52 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Organummer: 12027 CJ
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
jpiek schreef: Als iemand suggestie's heeft voor een goede, liever niet al te bewerkelijke wax ? Voor donkere kleuren is dit een echte aanrader, gebruik zelf ook meestal dit merk. http://www.carclean.nl/product/Meguiars ... 00058.aspxIk heb zelf een grijze, en gebruik meestal deze, ook heel makkelijk aan te brengen en erg makkelijk uit te poetsen. http://www.carclean.nl/product/Meguiars ... 00056.aspx
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
13 feb 2009 07:13 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Naar boven
|
Meguiars schijnt idd erg goed te zijn, ik ga deze bestellen...
_________________ Johan
|
13 feb 2009 10:27 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
Die naam hebben ze niet omdat het nu top spul is, ... ze zijn handig in adverteren, maar er is echter beter verkrijgbaar hoor ... Zelf vind ik het goed genoeg, ben vooral tevreden over hun velgenpoets  Voor de rest zie ik veel liever Autoglym, werkt m.i. beter en is super makkelijk aan te brengen en er weer af te poetsen 
13 feb 2009 12:00 |
|
 |
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
Laatste keer dat m'n c5 gewassen is was eind vorig jaar door de garage  , misschien toch dit weekend de hogedrukspuit er maar even overheen....
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
13 feb 2009 13:27 |
|
 |
Marinus Ruiter
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 02 jul 2008 12:51 Berichten: 112 Woonplaats: Enkhuizen
Auto: Citroen C5 Difference 2.0 16v
Bouwjaar: 2003
kilometerstand: 80.000
Kleur: gris aluminium met.
Naar boven
|
Ik bestel ook altijd bij Carclean.nl mag ik wel reclame maken hier Ook ik gebruik spullen van Meguairs en Mothers ik vind dit prima produkten ! Voor het wassen gebruik ik een Wash smitt van Mothers en schampo van Meguairs. Voor het drogen een droog doek van Mothers werkt erg goed.
|
13 feb 2009 18:28 |
|
 |
|