de vorige zat met 1 op 18 beduidend beter ...
maar de eerste 7000 km had mijn vorige ook dit verbruik. dus ik heb nog hoop...

nee dat lijkt er wel opblizz schreef:nou 230 km alleen snelweg gereden
vol getankt voor we weggingen
en volgens de BC 8.6L/100KM
en dan heb ik er zeker 100 km 150 km/h op de CC gereden
dus mijne hoge vebruik van 1 op 7 ligt echt aan het enige stadsverkeer wat we er mee rijden toch??

ben bang van welblizz schreef:maar het is gek dat ik 1 op 7 haal met rustig rijden in de stad
terwijl er v6'en rond rijden die zuiniger rijden als ze constant lopen te gummen??????
zou er dan toch ergens een mankement kunnen zitten?

150 km/h is erg onzuinig!!! En zeker niet maatgevend!blizz schreef:nou 230 km alleen snelweg gereden
dus mijne hoge vebruik van 1 op 7 ligt echt aan het enige stadsverkeer wat we er mee rijden toch??
ik vind 1 op 12 wel aardig netjes als je 150 hebt geredenHarm van Beek schreef:150 km/h is erg onzuinig!!! En zeker niet maatgevend!blizz schreef:nou 230 km alleen snelweg gereden
blizz schreef: snap alleen niet waarom ik 1 op 7 rijdt binnen de bebouwde kom
terwijl ik als een bejaarde rij
Heel erg herkenbaar ditEW schreef:
Tja, dat ligt eraan hoe die bejaarde rijdt.
Met name binnen de bebouwde kom hangt het er heel sterk van af hoe je optrekt, schakelt, afremt etc.
Dus: anticiperend rijden: uit laten rollen in de versnelling, zo constant mogelijke snelheden rijden laag in de toeren etc.
Mijn vrouw rijdt bijvoorbeeld met de C5 in de bebouwde kom standaard in 3. Ik rijd (bij 50) in 5 en schakel terug als ik wil versnellen.
Ik rijd daardoor (schatting) 20% zuiniger.....