Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 02 sep 2008 15:20
Auto: C5 berline SX 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10957CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70.000
Kleur: gris aluminium
Ik ben op zoek naar de juiste trekhaak voor m'n C5 (berline phase 1, 2004). Ik heb al wat rondgezocht op het forum maar vind niet het exacte antwoord op mijn vraag.
Zou ik een vaste trekhaak kunnen kiezen wetende dat er parkeersensoren in de achterbumper zitten en de trekhaak hoofdzakelijk dient om een twinny load fietsenrek te dragen? Bestaat er kans dat de parkeersensoren voortdurend de trekhaak of het fietsenrek gaan detecteren als een "hindernis"?
alvast bedankt voor jullie antwoorden,
Jantoon
Zou ik een vaste trekhaak kunnen kiezen wetende dat er parkeersensoren in de achterbumper zitten en de trekhaak hoofdzakelijk dient om een twinny load fietsenrek te dragen? Bestaat er kans dat de parkeersensoren voortdurend de trekhaak of het fietsenrek gaan detecteren als een "hindernis"?
alvast bedankt voor jullie antwoorden,
Jantoon
voorheen : C5 1.8 berline, 2004
C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 22 aug 2008 17:45
Auto: xsara picasso 2.0hdi
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Ik dacht hier al meermaals gelezen te hebben dat de trekhaak in de sensoren kan ingeleerd worden, zodat hij deze niet meer ziet als hindernis
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Tot dat het gaat regenen... En die parkeersensoren zijn ook niet meer zo nuttig of werkzaam met een fietsendrager achterop
(Ik ben blij met het uitschakelknopje)
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Bij mijn C5 (afneembare haak) piept ie zodra je de haak monteert.
Sowieso is een afneembare haak veel mooier. En iedereen die daar veel meer geld voor rekent is een afzetter. Inkoop kost een vaste haak €150 en een afneembare €250
Montage is identiek.
Sowieso is een afneembare haak veel mooier. En iedereen die daar veel meer geld voor rekent is een afzetter. Inkoop kost een vaste haak €150 en een afneembare €250
Montage is identiek.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Sowieso is een afneembare haak veel mooier. En iedereen die daar veel meer geld voor rekent is een afzetter. Inkoop kost een vaste haak €150 en een afneembare €250
Montage is identiek.
Gelukkig hebben we niet allemaal de zelfde smaak.(dan zou iedereen in een break rijden..Toch of zal ik puur uit nieuwsgierigheid is een draadje openen hierover?).
En de hierboven genoemde prijzen zijn zeker geen inkoop prijzen
maar de normaliter aan de consument doorberekende verkoop bedragen.
Ben momenteel zelf ook op zoek naar een geschikte trekhaak en ook in het bezit
van een C5 met PDC.
Als je een standaard vaste haak neemt ben je rond de 210 kwijt voor een compleet setje.
Wil je echter een kabelboom met PDC uitschakeling aanschaffen kost die al snel rond
de 125 euro.
De afneembare haak is ook ca. 100 euro duurder dan een vaste.
Als je hem puur voor een fietsdrager wilt gebruiken is het wel een erg dure oplossing
z`on afneembare haak met Pdc uitschakeling.
Hoe vaak en hoe ver rij jij gemiddeld achteruit?
Als je dat piepje voor lief neemt scheelt je dat een boel geld!
Onder de mijne wordt iig gewoon een vaste haak gemonteerd
Ook z`on vaste haak heeft zeker voordelen!
Zelf zet ik de positie van de beide binnenste sensoren iets naar buiten ,kleine ingreep en kost
nada.
Het kleine gebied dat de sensoren hierdoor missen lijkt me in de praktijk geen probleem.
(heb het al getest).
Bij het gebruik van een fietsdrager is het misschien wel simpelweg op te lossen door
een verbreek contact tussen de draad van je pieptoongenerator te hangen en de schakelaar
dus in de middenconsole of ergens links onder in het dashboard te monteren?
Succes.
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Hoe het exact is geregeld weet ik niet, maar heb het vermoeden dat uitsluitend de detectieafstandwaarschuwing(woordwaarde
) is veranderd na montage van een vaste trekhaak in mijn geval. Het valt me namelijk op dat hij nog tamelijk ver van het obstakel staat als het piep aanhoudend wordt en er een rood blokje verschijnt op het display.
Chris
Chris
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.



