C5 Phase 1 of 2 ?

Totaal aantal stemmen: 60
ph1 (34) 57%
ph2 (23) 38%
anders , zie antwoord (3) 5%
PjotrBlom
PjotrBlom
C5 Phase 1 of 2 , break danwel berline ?

Bericht door PjotrBlom »

ik heb ook al eens z'n topic geopende op het Citroen Forum, maar deze poll hoort natuurlijk ook op het C5club forum thuis:

Welke C5 vind jij leuker, beter, mooier, fijner , ect ???

graag met motivatie
  • Phase 1 (ph1) of Phase 2 (ph2) , break e/o berline
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 592
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:13
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Locatie: Vlaanderen
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Bericht door maeseelek »

ik vind de phII een iets agresiever uitzicht hebben qua neus. ook stijlvoller door de cromé-boord die onderaan rondom de wagen hangt zorgt dat de wagen dat iets meer uitstraalt.
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12

TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris

exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
PjotrBlom
PjotrBlom

Bericht door PjotrBlom »

Zelf vind ik het eerste type mooier met de vriendelijk oogende koplampen en geen chroome lijsten op de deuren

het interieur van ph1 vand ik ook veel mooier dat oogt rustiger, niet zo druk. al heeft ph2 wel leuker optie's zoals meedraaiende koplamen, LDWS en sterkere diesel motoren en een 6-traps automaat.

ik heb alleen in een C5 type 1 van mijn vader gereden onderbegelijding nuatuurlijk(en wat andere merken) dus ik kan niet zeggen welke beter/fijner rijd!

Pjotr.
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Bericht door EW »

Berline vind ik TI mooier. Break de TII.


De neuzen ben ik nog niet uit. Geloof dat ik ze alletwee eigenlijk niet zo heel mooi vind.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 592
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:13
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Locatie: Vlaanderen
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Bericht door maeseelek »

hier staan de onze naast elkaar (beide exclusive uitvoering, kleur gris-fulminator):

neus: http://www.mavari.be/C5/phII/img_0900.jpg

zijkant: http://www.mavari.be/C5/phII/IMG_0902.jpg

binnenin: phaseII en phaseI (beide met navidrive en automatic)
het dashboard van de phII heeft crome rond de klokjes, heeft een wat "afgewerkter" uitzicht.
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12

TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris

exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Wimmie »

Ik vind de Ph 1 mooier omdat ik hem zelf heb :wink: en ik vind voorkant toch mooier. De facelift van de neus vind ik echt niet geslaagd.
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
geerts
geerts
groot

Bericht door geerts »

Wimmie schreef:Ik vind de Ph 1 mooier omdat ik hem zelf heb :wink: en ik vind voorkant toch mooier. De facelift van de neus vind ik echt niet geslaagd.
De PH2 C5 is wel weer een stuk groter als de phase1 dus weer wat meer kans op parkeer schade door die waardeloze te kleine parkeer vakken
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 sep 2006 17:41
Auto: C5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: leiden
C5club Fan
C5club Fan

Bericht door kees »

de mistlampen bij de fase ll in de bumper zijn wel mooi
maar de bumper zelf is te plomp ook de motorklep met de
recht uit lopende lijnen er in, zo stijf
en de koplampen passen niet bij de rest
het dashboard van de fase ll is mooi maar dan alleen in notenhout
zo als bij de fase l
de achterkant is van de break toch wel mooi met de
bananen achterlichten (sowieso is de break erg mooi)
maar een break nog groter en ik zit al zo te zoeken naar een
parkeer plaats, al die kleine autotjes laten kleine parkeerplekjes
achter en dan zo'n C5
Rembrandt
Rembrandt

Bericht door Rembrandt »

Ik vind de Phase I net wat mooier. Vooral van binnen.
Verder is me de grille iets té van de Phase II.

Wel ben ik erg gecharmeerd van het chromen randje in de bumper, en vind ik de achterbumper van de phase II net wat strakker.
Dus die zou ik graag onder een phase I zetten. Alleen heb je dan waarschijnlijk een probleem met de voorbumper.

Overall gaat mijn voorkeur toch uit naar de Phase I.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Roman »

Ik Vind de PH1 niet slecht, maar de Ph2 (berline) vind ik heeeeel mooi.

break vind ik beide geslaagd :wink:

het dashboard van de PH 2 vind ik ook mooier, ondanks de knopjes.
want eenmaal gewend zijn het er echt niet veel :wink:

wat mij wel vaker opvalt is dat de PH2 wordt afgerekent op die hoeveelheid knopjes en vervolgens vindt men het bij de C6 geweldig :? :?
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Menno »

Voorkeur , Break PH1 .... danwel PH2 :wink:

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 207
Lid geworden op: 29 mei 2006 12:14
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter
Locatie: Groningen
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Net als bij de Alfa 156 en de Peugeot 406 Coupé vind ik het nieuwe model uiterlijk minder geslaagd dan het vorige.
Interieur maakt niet veel uit, vind ik.
Techniek moet dus de doorslag geven. Ik rijd geen diesel, dus dan is de Ph I de keus.
BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mei 2006 22:24
Locatie: Huizen
C5club Newbie
C5club Newbie

Bericht door Kaaskop »

Al zo vaak verkondigd: de II is gewoon opgehoerd om wat moderner te lijken en meer op de andere Citroen modellen. Een complete stijlbreuk met I. De harmonie is weg. Mijn keus: I.

Groeten,


Kaaskop
Hedonist tot de kist....
jerolimo
jerolimo

Bericht door jerolimo »

Ph1 Break en dan vooral om z'n kont.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Wimmie »

jerolimo schreef:Ph1 Break en dan vooral om z'n kont.
Lekker kontje inderdaad :lol:
Vind ik nou ook.
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Plaats reactie