Die werkte niet, maar vervolgens kwam de CD er niet meer uit en even dacht ik aan een wraakaktie van de fabrikant.
Het leek me niet dat auto aan de Lexia gehangen zou moeten worden om deze alsnog uit te werpen en na enig zoeken de radio-unit eruit gehaald. Nu bleek dat hier al eens eerder aan gesleuteld is door de vernagelde Torx-schroefjes waar het front mee vast zit.
Nu heb ik wel eens meer gesleuteld aan dit soort spul maar deze CD-slikker is voor mij tamelijk ondoorgrondelijk doordat je erg ver moet sleutelen om te zien hoe het werkt.
Ergens blijft hij hangen zodat de CD er wel uit wil maar niet kan. Als je het aandrijfmotortje hiervan loskoppelt en de tandwielen met de hand beweegt gaat dit ook wel erg zwaar tegen de tijd dat de CD eruit geworpen wordt.
Niets ziet er krom uit en uiteindelijk heb ik de CD er maar met de hand ingedraaid omdat de initiale stand niet meer wordt bereikt en nu heb ik in elk geval weer een navigatiesysteem.
Ik vraag mij af of iemand nog een niet meer gebruikt RT3 systeem heeft liggen waarvan het CD-mechaniek nog werkt? Los te krijgen zal dat niet zijn tenzij Clarion dit wel doet waar deze dacht ik vandaan komt.
Chris