Sinds wanneer krijgen we BPM terug als we een (2de hands) auto uitvoeren uit NL?
Mijn vrouw had vorig jaar nog een Suzuki Swift '93 daar moesten we nog eventjes 2000 euro invoerrechten voor ophoesten. Dat hebben we dus niet gedaan. Over het algemeen is invoeren alleen interesant met de duurdere zweden en duitsers. Geen optie dus.
Over het prijsverschil: Die diesel is netjes onderhouden, die goedkope benzine (was ook wel erg goedkoop) is allemaal beetje vaag qua onderhoud.
Het is de bedoeling om minimaal 8 jaar met de auto te doen, en denk dat we dan meeste kans hebben met de diesel. Het prijsverschil heb ik in 4 jaar terugverdient. Dus dat is allemaal in het voordeel van de diesel.
Deze diesel is relatief goedkoop omdat de eigenaar over 2 weken naar China emigreert. Toch moet er nog iets van de prijs af (blijf toch Nl-er!).
We zullen zien wat het word morgen, anders wordt het idd een benzine maar dan niet die exclusive.
Mocht ie toch kapotgaan dan moeten we ons huis verkopen....
"Rommelig" betekent "ruime"
En hier zijn idd alle auto's duur, alleen Denemarken is nog duurder.
Toen we hier vorig jaar kwamen heb ik een Mazda 929 gekocht uit 1984 voor 1300 Euro, dat is hier een koopje, in Nederland vind je die niet eens meer. De auto's worden hier gemiddeld ook wat ouder dan in NL, niet zo gek met die prijzen natuurlijk.