Hij is gewichtiger geworden.

Johan
ah, nu kunnen we buiten de context van de achterruitwisser antwoordenJHV schreef:Dan even een positief bericht over de nieuwe toerer, eh break.
Hij is gewichtiger geworden.![]()
Johan
Hmm....dan is een C5 tourer er flink op achteruit gegaan t.o.v. de BX Break :Aquatos schreef:Inhoud bagageruimte is 505 / 1462 (min/max). Kun je aardig wat in kwijt. Ik weet niet wat het is voor ph2 of ph1
ach ja en een CX break: 1163/2128 liter....Bram schreef:Hmm....dan is een C5 tourer er flink op achteruit gegaan t.o.v. de BX Break :Aquatos schreef:Inhoud bagageruimte is 505 / 1462 (min/max). Kun je aardig wat in kwijt. Ik weet niet wat het is voor ph2 of ph1
860-1803 L![]()
Zelfs de C5 Break is minder qua inhoud : 563-1658
Dat wilde ik maar even gezegd hebben
Tja, het oog wil ook wat. Niet dat ik de BX lelijk vind. Ik vind het, voor z'n tijd, nog steeds een mooie en bijzondere auto. Maar de Tourer is toch wel heel erg veel mooier, zelfs mooier dan mijn Ph1 C5je. En sowieso, als het je alleen om de laadruimte gaat, dan moet je maar een bestelbus kopen.Bram schreef:Hmm....dan is een C5 tourer er flink op achteruit gegaan t.o.v. de BX Break :Aquatos schreef:Inhoud bagageruimte is 505 / 1462 (min/max). Kun je aardig wat in kwijt. Ik weet niet wat het is voor ph2 of ph1
860-1803 L![]()
Zelfs de C5 Break is minder qua inhoud : 563-1658
Dat wilde ik maar even gezegd hebben
Nee nee, we houden het wel eerlijkpieter melissen schreef:ach ja en een CX break: 1163/2128 liter....
De C5 was bedoeld als opvolger van zowel de XM als de Xantia...Bram schreef:Nee nee, we houden het wel eerlijkpieter melissen schreef:ach ja en een CX break: 1163/2128 liter........in de lijn van opvolging moet je natuurlijk als volgt terug gaan :
C5...Xantia.....BX....GS(a)(uiteraard allemaal HP geveerd)
De CX is (bij mijn weten) opgevolgd door de XM en die weer door de C6....alhoewel er een groot gat zat (qua tijd) tussen de XM en de C6.
dan moet je de oorspronkelijke persberichten nog maar eens nalezen. De C5 verving tegelijkertijd de Xantia en de XM. De C6 is niet per ongeluk uitgekomen, maar Citroen heeft er lang over zitten nadenken of er nog plaats was voor een "grote" Citroen, eerst eens wat geprobeerd met de Lignage en toen uiteindelijk de C6.higgy schreef: @Pieter Melissen: hoe kom je daar nou toch bij? Is de C6 dan per ongeluk uitgekomen?
is dit een relevante opmerking?ronama schreef:ach je kan nog altijd voor de ruimte een C8 of een C4picasso
of een jumpy of jumper kopen![]()
![]()
MarcusE schreef:Niet dat ik de BX lelijk vind.