Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:34
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
Dank allen,
Gelukkig hoef ik nog niet de stuurbekrachtigingsleiding te vervangen, maar slechts de LDS te vervangen.
Gelukkig hoef ik nog niet de stuurbekrachtigingsleiding te vervangen, maar slechts de LDS te vervangen.
The more you share, the more you have . . . .
CitroHarry
CitroHarry
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:34
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
Heb de volgende olie gekocht, geen LDS maar zeker zo goed is mij verteld.
http://www.kroon-oil.com/nl/producten/p ... nent=74865
http://www.kroon-oil.com/nl/producten/p ... nent=74865
The more you share, the more you have . . . .
CitroHarry
CitroHarry
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Kan ook, maar wat dat betrefd houd ik het liever bij het oude wat erin zat. 

Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:34
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
Waarom dan?
The more you share, the more you have . . . .
CitroHarry
CitroHarry
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Tja zit meer tussen de oortjes, een hydraulisch systeem zoals dit is best gevoelig dus gooi ik het liefste erin wat de fabrikant voorschrijft, dit wil niet zeggen dat de kroon olie slecht is!CitroHarry schreef:Waarom dan?
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2008 19:34
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
Kroon oil geeft aan dat hun olie voldoet aan de specificaties zoals die door de fabrikant is voorgeschreven, ook voor deze auto.
Dan kun je toch stellen dat deze olie gelijkwaardig is??
Dan kun je toch stellen dat deze olie gelijkwaardig is??
The more you share, the more you have . . . .
CitroHarry
CitroHarry
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ja, maar wat tussen de oren zit is daarmee niet overschreven.... 

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2008 15:08
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Locatie: Hoofddorp
Vanmiddag draaide ik de dop van het LDS tankje, en dat gaf gesis, hoort die overdruk. Het lijkt me van niet, toch?
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Auto op laagste stand gezet
?, .... er kan altijd een beetje druk op blijven zitten, maar in deze stand moet het in principe 'drukloos' zijn.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2008 15:08
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Locatie: Hoofddorp
Eerst had ik de bumper eraf vanwege het ruitensproeierpompje.., dus auto in hoogste stand voor een half uurtje, daarna eigenlijk uit nieuwsgierigheid in de laagste stand. ik vond al dat eea drukloos moest zijn, maar ze siste toch echt tegen me, dop ging eraf in de laagste stand.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Is een beetje druk, heb ik ook altijd bij de mijne, niets om je druk over te maken!
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2008 15:08
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Locatie: Hoofddorp
Mooi, dan is er niks aan de hand gelukkig. Ben een beetje donker kijkerig van aard, nog net niet zwart..

Zit er dan prijsverschil in? Ben ook wel eens opzoek geweest naar LDS-olie voor mijn C5 en dan was de originele olie helemaal niet duurder. Dus voor de zekerheiden gemak ga ik dus naar mijn garage.CitroHarry schreef:Waarom dan?

Als de olie voldoet aan de specs opgegeven door de fabrikant zou ik er zeker niet wakker van liggen. Hier op ons werk krijgen we voor hydrauliek olie de ene na de andere vervanger (welke maar het goedkoopst is) en de iinstallaties werken nog steeds, zelfs met mengen!
Zomaar een vraag, heb jij deze hele operatie in die garage gedaan?? Lijkt me nogal klein omdat je zelfs je spiegel ingeklapt hebt!!

Zomaar een vraag, heb jij deze hele operatie in die garage gedaan?? Lijkt me nogal klein omdat je zelfs je spiegel ingeklapt hebt!!


