Ik heb nu een week of drie mijn nieuwe C-5-III Exclusive, met navi, en deze Vedette rijdt fantastisch, zelfs nog iets lekkerder dan mijn oude trouwe XM.
Toch zie ik nog wel een verbeterpuntje hier en daar mogelijk, waarvan ik hoop, dat Citroen daar aandacht aan wil geven. Wellicht hebben andere leden ook goede suggesties.
Wat ik graag zou willen zien, is dat op het grote scherm van de navigatie, wanneer je dat in Venster zet, er dan niet een kompas op komt, maar de resultaten van de boordcomputer, m.n. het momentaan verbruik, het gemiddeld verbruik sinds laatste (dag)teller reset, en de resterende actieradius van de beschikbare benzine. Deze gegevens staan nu in klein oranje in de snelheidsmeter en met een verziende bril is dat nèt niet goed te zien (op mijn leeftijd...)
Wat zijn jullie bevindingen?
Groet
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
C5club extreme Fan


Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jun 2008 09:45
Auto: C5 phIII Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11502
Productienummer: 10424
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 45.000
Kleur: vert suroit
V.I.P.


Berichten: 4452
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2007 22:52
Auto: C5 2.0 16v Exclusive automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 82.000
Kleur: Griz quartz
Wel raar. In mijn Phase 1 staat het gewoon in het display van de comp. Is er niet ergens een verstopt submenuutje waar je het kan instellen wat er in beeld komt?
C5club extreme Fan


Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jun 2008 09:45
Auto: C5 phIII Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11502
Productienummer: 10424
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 45.000
Kleur: vert suroit
Nee, in het boekje wordt daar niet over gesproken, en onder de druk- en draaiknoppen en -wieltjes is niets te vinden over de eventuele mogelijkheden van het 2e deelvenster op het nav-scherm, behalve dan, dat je het grote scherm kunt verdelen in volledig nav-beeld of 2-delig venster.
Ik vind het gebruiksboekje überhaupt niet erg ergonomisch: er staan te vaak zinnen in als: "Hiermee kunt u dit of dat instellen" zonder te vermelden hòe je dat dan doet of wat de mogelijkheden eigenlijk wel zijn.
Groet.
Ik vind het gebruiksboekje überhaupt niet erg ergonomisch: er staan te vaak zinnen in als: "Hiermee kunt u dit of dat instellen" zonder te vermelden hòe je dat dan doet of wat de mogelijkheden eigenlijk wel zijn.
Groet.
Ik vind het niet storend
Ik vindt het belangrijker om in andere modes dan navigatie, Radio, Telefoon, toch de info over de ingestelde navigatie. Ik hoef niet zonodig continu verbruik en restant aantal KM's te zien.
Ik vind het een hele verbetering met mijn oude C5 I waar je apart de boordcomputerinfo moest oproepen en eea in een piep klein schermpje moest aflezen.
Ik ben wel van mening dat het gebruikersboekje. met nave het Navi, RT3 boekje een stuk duidelijker had gekunt. Het is nu in het beging flink uitpluizen hoe bv stemcommandos voor zowel telefoon als navigatie vast te leggen. Als je het eenmaal door hebt, werk het subliem.
Ik vindt het belangrijker om in andere modes dan navigatie, Radio, Telefoon, toch de info over de ingestelde navigatie. Ik hoef niet zonodig continu verbruik en restant aantal KM's te zien.
Ik vind het een hele verbetering met mijn oude C5 I waar je apart de boordcomputerinfo moest oproepen en eea in een piep klein schermpje moest aflezen.
Ik ben wel van mening dat het gebruikersboekje. met nave het Navi, RT3 boekje een stuk duidelijker had gekunt. Het is nu in het beging flink uitpluizen hoe bv stemcommandos voor zowel telefoon als navigatie vast te leggen. Als je het eenmaal door hebt, werk het subliem.
