Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 orginele radio? 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: orginele radio?
oke ik geloof jullie op je woord dus het wordt dan gewoon een nieuwe radio/mp3 speler welke moet ik dan hebben?
Als ik toch geld moet uitgeven dan ook een waar bluetooth op zit graag :smt080 ben ik ook van dat draadje aan me telefoon af.
En waar moet dan ongeveer op rekenen wat dit geintje gaat kosten,radio,aanmelden,enz

groet snarf1 :smt190

28 mei 2008 01:04
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit

Naar boven
Antwoord met een citaat
snarf1 schreef:
oke ik geloof jullie op je woord dus het wordt dan gewoon een nieuwe radio/mp3 speler welke moet ik dan hebben?
Als ik toch geld moet uitgeven dan ook een waar bluetooth op zit graag :smt080 ben ik ook van dat draadje aan me telefoon af.
En waar moet dan ongeveer op rekenen wat dit geintje gaat kosten,radio,aanmelden,enz

Ik ben bang dat je echt alleen aan de standaard radio met MP3 vastzit, wat jij wil is alleen met veel dure ombouw te verwezelijken, dat is bij de PH2 een veel grotere ingreep als bij de Ph1.
Je mag het wiel opnieuw uitvinden, maar alles wat hiervoor genoemd is had ik ook al uitgeprobeerd.

5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車

28 mei 2008 06:32
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: geen citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8

Naar boven
Antwoord met een citaat
achteraf de fabrieks bluetooth inbouwen is mogelijk, kosten zijn aan onderdelen rond de 400 euro en dan nog een kabelboompje maken.
en is afhankelijk van de software in je display, deze moet boven de v12.1 zijn.
:) voornamelijk aantrekkelijk als je het bonnetje bij de baas kan inleveren.

en regelmatig ebay in de gaten houden; een fransoos (toevallig woont die in Versoul) biedt dit soort onderdelen regelmatig aan. (laatste keer voor 70 euro de bluetooth module.)

axl

28 mei 2008 10:14
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen

Naar boven
Antwoord met een citaat
snarf1 schreef:

Pioneer deh p65BT
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=103085
check ook ff dit draadje http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=2739&st=0&sk=t&sd=a&hilit=pioneer
voor afmelden werd mij 30 euro gerekend :x

28 mei 2008 17:28
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën
Brandstof: Benzine

Naar boven
Antwoord met een citaat
THEFXR schreef:
voor afmelden werd mij 30 euro gerekend :x

:arrow:

Oldenhage schreef:
ik blijf het roepen Radio afmelden is onzin, WIE OF WIE heeft dat in het leven geroepen?

Oldenhage schreef:
after marked radio´s werken zonder aan te melden.

:!:

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

28 mei 2008 17:34
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: geen citroen

Naar boven
Antwoord met een citaat
:) ook nog een duit in het zakje over het afmelden van de radio.

het afmelden van de radio RD3 is niet nodig, bij matrix schermen. mocht er type a display inzitten
(volgens mij nooit gemonteerd in de c5) dan is het wel aangeraden, ivm met het crashen van het display omdat hij geen communicatie heeft met de radio (is op te lossen door de stroom eraf te halen, maar storing kan altijd terugkomen).

ik meld altijd wel de radio af, om de simpele reden; een schone storingslijst. bij niet afmelden zal er dus een permanente storing komen in het systeem.
...er zijn nog steeds monteurs (ongetwijfeld ook bij citroen ;) )die zeeeer zenuwachtig worden bij permanente storingen. en als kip zonder kop gaan proberen wissen/resetten etc etc, en dan 20 minuten later erachter komen dat de RD3 er niet meer in zit....
....en wie betaalt de 20minuten? juist de klant ;)

axl

28 mei 2008 17:51
Profiel
Beheerder
Beheerder

Naar boven
Antwoord met een citaat
Volgens mij heeft de C5 sowieso de permanente storing v/d radio in het systeem zitten ( als ik het van Oldenhage goed begrepen heb ) , tenminste die van mij wel , verder niets aan te doen ( maakt ook helemaal niets uit voor de werking , staat enkel in de lijst alszijnde apparaat met ' storing ' ,uiteraard enkel als je hem aan de lexia hangt en storingen uitleest ;) )

Dat betreft mijn redelijk vroege PH1 , ... gewoon met fabrieksradio + navi of dat bij nieuwere e/o andere C5'jes met andere radio's ook het geval is weet ik niet ...
Permanente storingen zijn idd niet altijd nodig om goede werking tegen te gaan , en wissen als kip zonder kop is wat dit betreft niet nodig :lol: , hij blijft hardnekkig staan ....

Johan , ... mocht ik het verkeerd begrepen hebben , roep je maar hoor ;)

28 mei 2008 17:56
Profiel
Antwoord met een citaat
Nou jullie hadden gelijk natuurlijk,dealer kon hem niet updaten naar mp3 dus nu maar een nieuwe radio(Heb al gekeken op marktplaats,ebay maar was natuurlijk niet te vinden daar)
Bij de dealer kost de RD4 N2 MP3 --350 euro ex btw daar komt inbouwen enz nog bij,al met al een duur geintje maar het moet wel wil ik al mijn muziek kunnen draaien in de auto.
Weet iemand of dit niet een beetje te duur is voor een RD4 met MP3 mogelijkheid ???Wil de C5 wel origineel houden en de radio bedienen vanaf het stuur. :smt190

groetjes snarf1

30 mei 2008 01:50
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue

Naar boven
Antwoord met een citaat
Als jij het te duur vindt, is het te duur....

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

30 mei 2008 08:21
Profiel
Beheerder
Beheerder

Naar boven
Antwoord met een citaat
Als je b.v. voor een Pioneer kiest kun je die ook via het stuur laten bedienen en het scherm aansturen , maar of je dan incl. adapters e.d. goedkoper uit bent denk ik niet ;)

Vind persoonlijk wel dat de dealer je een beetje korting mag geven , of vraag er iig om ( niet geschoten is altijd mis )

:smt023

30 mei 2008 10:10
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
zoals gezegd, als je nu een niet orginele zet, hoe ga je dan je boordcomp bedienen?????

30 mei 2008 21:24
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic

Naar boven
Antwoord met een citaat
De boordcomp bedienen ? Gewoon zoals je nu ook al doet ? Als je teminste de weergave van actiradius/verbruik/gem. verbruik/ datum etc bedoeld. Dar vranderd de radio niks aan...

Overigens is en Deh-P65BT zo'n 250 euro, een adapter voor Stuurbediening en Display 100 euro.
dus 350 excl. inbouwen, scheelt dus wel iets...

30 mei 2008 22:40
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Naar boven
Antwoord met een citaat
jpiek schreef:
De boordcomp bedienen ? Gewoon zoals je nu ook al doet ? Als je teminste de weergave van actiradius/verbruik/gem. verbruik/ datum etc bedoeld. Dar vranderd de radio niks aan...

Overigens is en Deh-P65BT zo'n 250 euro,

Bij halfords heb ik hem gezien voor 200, scheelt wweer 50 euro :D

30 mei 2008 23:02
Profiel
Antwoord met een citaat
Heb hem toch maar besteld komt volgende week binnen en dan nog inbouwen en aan melden,het is inderdaad duur want je hebt de zelfde radio alleen dan met MP3 mogelijkheid en alleen de radio is dus al 350 euro dan nog inbouwen en aanmelden dus totaal reken ik op 500 euro,had ik dit maar geweten bij de aanschaf had ik dit mooi mee genomen in de koop maar had overal gelezen dat de exclusief een betere hifi installatie had,mooi niet blijkt wel weer. :smt138
Maar met de originele radio kan ik wel de boordcomputer besturen zou niet weten hoe dat moet als je een ander merk radio inbouwd :smt017 volgens mij kan dat dan niet meer want de besturing zit hier op.
Het kost wel wat maar dan kan ik wel al mijn cd"s afspelen :smt038

groetjes snarf1

31 mei 2008 00:11
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Naar boven
Antwoord met een citaat
snarf1 schreef:
Heb hem toch maar besteld komt volgende week binnen en dan nog inbouwen en aan melden,het is inderdaad duur want je hebt de zelfde radio alleen dan met MP3 mogelijkheid en alleen de radio is dus al 350 euro dan nog inbouwen en aanmelden dus totaal reken ik op 500 euro,had ik dit maar geweten bij de aanschaf had ik dit mooi mee genomen in de koop maar had overal gelezen dat de exclusief een betere hifi installatie had,mooi niet blijkt wel weer. :smt138
Maar met de originele radio kan ik wel de boordcomputer besturen zou niet weten hoe dat moet als je een ander merk radio inbouwd :smt017 volgens mij kan dat dan niet meer want de besturing zit hier op.
Het kost wel wat maar dan kan ik wel al mijn cd"s afspelen :smt038

groetjes snarf1

Volgens mij begrijpt je het niet helemaal, voor 200 heb je dus die pioneer P65BT, daar kan je mp's/radio afspelen en je hebt een kwalitatieve bluetooth carkit.
Als je los gaat rekenen ben je veel duurder uit, ik heb geen kabel gekocht voor de stuurbediening dat is nl onzin voor die 10 cm.
je kan wel zoiets kopen voor op het stuur zelf>
Afbeelding
Voor 40 euro ben je dan klaar, dus totaal 240 ex inbouwen.
Dus 500 euro is veels te veel geld.

31 mei 2008 00:18
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende