Aloha!
citroen Nederland vroeg zich al jaren geleden af of er ooit een citroen zou komen waar geen club voor zou worden opgericht.
Ja, ik ben ook Citrofiel en heb 2 Dyanes, 2 BX'en, 3 Xantia's en 1 C5 gereden. De C5 rij ik nog steeds en is net 6 jaar oud geworden en is de fijnste wagen die ik ooit heb gereden. Naast de DSuper die ik 10 jaar in mijn bezit heb gehad en superieur was in weggedrag maar verder een bodemloze put qua reparaties en restauraties.
Vorige week las ik bij de tandarts de Autoweek waarin de nieuwe C5 werd getest en de oude C5 (de mijne) werd weggezet als een auto die alleen maar goedkoop en ruim was geweest. Nou weet ik de inhoud van jullie portemonnee niet maar 31.000 euro voor een auto vond en vind ik veel geld. duH! En eerlijk gezegd vind ik de eerste C5 (Break) nog steeds mooier en organischer ogen dan de nieuwe C5. Smaken verschillen dus.
Mijn C5 2.0 HDi Break is vrijwel probleemloos. Qua problemen/slijtage de volgende opvallende zaken:
- De achterste demper zal binnenkort vervangen moeten worden.
- Autoradio heb ik vervangen door een Pioneer met verloopstuk voor stuur bediening omdat tuner niet goed meer werkt en vervangende fabrieksradio 240!! euro moest kosten!!
- Bestuurdersstoel lekt schuimrubber kruimels, inmiddels is de rechter lende steun bijna leeg gekruimeld.
Het verbruik is me wat tegengevallen, gemiddeld 1 op 13, 1 op 14 voor een diesel, ik had me er iets meer van voorgesteld. Maar verder probleemloos (afkloppen).