Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Sterkte eerder....
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Rookie


Berichten: 15
Lid geworden op: 06 mar 2007 09:44
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0 HDI 163
Opties: Navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 200000
Kleur: Mativoire
Locatie: Hoevenen - Belgie
citroen Drogenbos zelfde mail gestuurd.
Wordt vervolgd ...
Wordt vervolgd ...
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:22
Auto: C5 2.0 HDI Break 110PK
Opties: PDC, VDO,Video-CAM, CDW, AK6 ,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10006
Productienummer: 10160
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 395000
Kleur: KDD Sable Bivouac
Locatie: Wirdum
Bel nou eerst eens met de hulplijn van Bosal , 0162 687000 te Made. zij kunnen hem gewoon herstellen.
---> This Way To The Future --->
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Je hebt Bosal Nedeland en Bosal Frankrijk. Laat je een haak monteren uit het dealer kanaal komt ie dus uit Frankrijk. Koop je een haak buiten het dealer kanaal komt ie voor 99% zeker bij Bosal Nederland vandaan. Een haak met speling van Bosal Frankrijk wordt niet door bosal Nederland hersteld. Stuur je de haak op, krijg je hem per omgaande retour omdat zij zien dat het een "franse" haak is. Een Nederlandse haak wordt wel door Bosal Nederland hersteld.
Er zijn nu meerdere mogelijkheden, je koopt bij de dealer een nieuwe trekhaak, (losse haak is net zo duur als een complete haak) of je gaat naar een machine fabriek toe, vraagt of zij de twee rondingen aan de zijkant op kunnen lassen en weer af kunnen frezen (is goed te doen) of je monteerd een haak van een ander merk.
Er zijn nu meerdere mogelijkheden, je koopt bij de dealer een nieuwe trekhaak, (losse haak is net zo duur als een complete haak) of je gaat naar een machine fabriek toe, vraagt of zij de twee rondingen aan de zijkant op kunnen lassen en weer af kunnen frezen (is goed te doen) of je monteerd een haak van een ander merk.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:22
Auto: C5 2.0 HDI Break 110PK
Opties: PDC, VDO,Video-CAM, CDW, AK6 ,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10006
Productienummer: 10160
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 395000
Kleur: KDD Sable Bivouac
Locatie: Wirdum
Ik heb dus een Franse Citroen fabrieks trekhaak van Bosal ( Citroen REF 9427.62 ACT 729 ), volgens het boekje wat bij mijn C5 zit ) en deze is netjes hersteld door Bosal. Ik heb wel het hele huisje meegestuurd. ( 2 bouten los en hij valt er onder vandaan ).Oldenhage schreef:Je hebt Bosal Nedeland en Bosal Frankrijk. Laat je een haak monteren uit het dealer kanaal komt ie dus uit Frankrijk. Koop je een haak buiten het dealer kanaal komt ie voor 99% zeker bij Bosal Nederland vandaan. Een haak met speling van Bosal Frankrijk wordt niet door bosal Nederland hersteld. Stuur je de haak op, krijg je hem per omgaande retour omdat zij zien dat het een "franse" haak is. Een Nederlandse haak wordt wel door Bosal Nederland hersteld.
Er zijn nu meerdere mogelijkheden, je koopt bij de dealer een nieuwe trekhaak, (losse haak is net zo duur als een complete haak) of je gaat naar een machine fabriek toe, vraagt of zij de twee rondingen aan de zijkant op kunnen lassen en weer af kunnen frezen (is goed te doen) of je monteerd een haak van een ander merk.
---> This Way To The Future --->
C5club Rookie


Berichten: 15
Lid geworden op: 06 mar 2007 09:44
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0 HDI 163
Opties: Navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 200000
Kleur: Mativoire
Locatie: Hoevenen - Belgie
Voila, het antwoord van citroen!
Geachte,
Naar aanleiding van uw email van 21 mei 2008 kunnen wij spijtig dit onderdeel niet onder waarborg vervangen (wagen aangekocht in 2003).
We kunnen een herstellingset bestaande uit een kogel + houder bezorgen voor de prijs van +- 150 € + BTW, levertijd +- 14 dagen.
Met vriendelijke groeten,
Christian De Beukelaer
Succursale Drogenbos
Service Pièces de Rechange
Dienst Wisselstukken
Tél. 02/334.83.93
Fax. 02/334.83.95
Geachte,
Naar aanleiding van uw email van 21 mei 2008 kunnen wij spijtig dit onderdeel niet onder waarborg vervangen (wagen aangekocht in 2003).
We kunnen een herstellingset bestaande uit een kogel + houder bezorgen voor de prijs van +- 150 € + BTW, levertijd +- 14 dagen.
Met vriendelijke groeten,
Christian De Beukelaer
Succursale Drogenbos
Service Pièces de Rechange
Dienst Wisselstukken
Tél. 02/334.83.93
Fax. 02/334.83.95
C5club Bikkel


Berichten: 294
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:04
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: alkmaar
plaats even het email adres svp, mijn haak is reeds opnieuw aan revisie toe 
tot 31-3-2012.
2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
C5club extreme Fan


Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jun 2008 09:45
Auto: C5 phIII Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11502
Productienummer: 10424
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 45.000
Kleur: vert suroit
KPH: Achter
Locatie: Den Haag
Nuttige informatie. Ik overweeg ook een trekhaak te laten installeren op mijn C-5-III. Heeft iemand enig idee wat zoiets all-in zou kosten bij Citroen?
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
kijk eens hier: de accessoirelijst op de site van CitroenEX-XM schreef:Nuttige informatie. Ik overweeg ook een trekhaak te laten installeren op mijn C-5-III. Heeft iemand enig idee wat zoiets all-in zou kosten bij Citroen?
Ik zie trouwens dat er geen montagetijd bij staat, maar ik denk dat dat een kwestie is van wat onderhandelen: Ik was voor de montage van mijn trekhaak + boom 3 uurtjes kwijt (en bij mij moest er een afgeknipte kabelboom verwijderd worden waarbij de achterbumper in de weg zat).
C4GP 2.0 16V LPG-G3
C5club extreme Fan


Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jun 2008 09:45
Auto: C5 phIII Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11502
Productienummer: 10424
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 45.000
Kleur: vert suroit
KPH: Achter
Locatie: Den Haag
Aha, bedankt. 199 Euro zie ik, maar exl montage. Benieuwd wat die zal zijn.
Heb ik ook gehad, lag bij mij aan het slotje, kon de ontgrendelknop ook niet vergenoeg draaien, maar je moet hem toch op rood draaien? Uiteindelijk een klap met de moker gegeven, slotje zit er nog voor de sier op, maar ik krijg mijn kogel tenminste weer van de auto af.Ik kan wel de ontgrendelknop op 'groen' draaien, maar hij blijft gewoon vastzitten.
Moet je hiervoor nog bepaalde afmetingen weten?of je gaat naar een machine fabriek toe, vraagt of zij de twee rondingen aan de zijkant op kunnen lassen en weer af kunnen frezen
C5club extreme Fan


Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jun 2008 09:45
Auto: C5 phIII Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11502
Productienummer: 10424
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 45.000
Kleur: vert suroit
KPH: Achter
Locatie: Den Haag
Nou, ik weet wat de montagekosten gaan worden: 368 euro, zodat een trekhaak voor een C-5-III Berline totaal 567 euro wordt. Is dat niet een beetje veel van het goede? Of wordt ik nou getild door mijn dealer (De Jong in Katwijk)?
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ik heb vorig jaar ook 560 euro betaald incl montage bij mijn dealer.(ph2)
hij heeft er ook eoa zekering kastje tussen geplaatst wat op zich ook al niet goedkoop is.
hij heeft er ook eoa zekering kastje tussen geplaatst wat op zich ook al niet goedkoop is.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Voor een Ph.2 break ergens rond de 7-800, toch?.... Valt dus best mee.
Wat let je om een andere dealer te benaderen?
Wat let je om een andere dealer te benaderen?
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Ach eerrem,
Zojuist de trekhaak er weer onder moeten zetten om de vouwwagen weer terug naar de stalling te brengen. En ja hoor......Ook ik merk speling. Zowel van links naar rechts als van boven naar beneden....
Alle post gelezen hebbende moet ik rekening houden met een nieuwe trekhaak. Maar zit het probleem van de speling nu alleen in de afneembare kogel of in de houder die aan de auto zit of in beide. Met andere woorden..wat moet er dan nu precies vervangen worden?? En dat kost dan rond de € 150 ex btw en montage??
(Het is geenzins de bedoeling om dit topic te 'kapen'. Maar weer een nieuw draadje openen vond ik ook zowat.)
Zojuist de trekhaak er weer onder moeten zetten om de vouwwagen weer terug naar de stalling te brengen. En ja hoor......Ook ik merk speling. Zowel van links naar rechts als van boven naar beneden....
Alle post gelezen hebbende moet ik rekening houden met een nieuwe trekhaak. Maar zit het probleem van de speling nu alleen in de afneembare kogel of in de houder die aan de auto zit of in beide. Met andere woorden..wat moet er dan nu precies vervangen worden?? En dat kost dan rond de € 150 ex btw en montage??
(Het is geenzins de bedoeling om dit topic te 'kapen'. Maar weer een nieuw draadje openen vond ik ook zowat.)
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.

