Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Goedenavond allemaal,
Ik ben nieuw hier maar nog geen C5 rijder.
Ik ben nu aan het onderhandelen met een autobedrijf en hopelijk komen we eruit.
Hij is voor mij nu de onderhouds historie aan het opvragen en er zit uiteraard een nap pas bij maar wat mij aan het twijfelen brengt is de hoge km stand die is nml 160000 hoe lang kan hij nog mee bv zonder problemen en ik begrijp dat je dat nooit helemaal zeker weet.
Uitvoering is de C5 break 2.0 16V exclusive automaat van 2002.
Hebben jullie voor mij wat advies en evt aaankooptips waar ik op moet letten als ik ga proefrijden.
Als ik hem koop neem ik hem zonder de 6 mnd garantie scheelt mij 1000 euro.
Nou in iedergeval vast bij voorbaat bedankt.
Ik ben nieuw hier maar nog geen C5 rijder.
Ik ben nu aan het onderhandelen met een autobedrijf en hopelijk komen we eruit.
Hij is voor mij nu de onderhouds historie aan het opvragen en er zit uiteraard een nap pas bij maar wat mij aan het twijfelen brengt is de hoge km stand die is nml 160000 hoe lang kan hij nog mee bv zonder problemen en ik begrijp dat je dat nooit helemaal zeker weet.
Uitvoering is de C5 break 2.0 16V exclusive automaat van 2002.
Hebben jullie voor mij wat advies en evt aaankooptips waar ik op moet letten als ik ga proefrijden.
Als ik hem koop neem ik hem zonder de 6 mnd garantie scheelt mij 1000 euro.
Nou in iedergeval vast bij voorbaat bedankt.
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Pak van die 1000 euro ongeveer 200 euro en laat een aankoop keuring uitvoeren door bijvoorbeeld Dekra. Dat levert een onafhankelijke mening op van de auto en kan een hoop problemen in de toekomst voorkomen...
En natuurlijk zelf rijden en je gevoel mee laten spreken. Dan rij je straks in een heerlijke auto
En natuurlijk zelf rijden en je gevoel mee laten spreken. Dan rij je straks in een heerlijke auto

2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Hoi , lees ook dit eens door : klik ...
Persoonlijk zou ik niet echt wakker liggen van die 160K , wel belangrijk is inderdaad de onderhoudshistorie na te gaan
Suc6 , ...
Groet , Menno.
Persoonlijk zou ik niet echt wakker liggen van die 160K , wel belangrijk is inderdaad de onderhoudshistorie na te gaan

Suc6 , ...
Groet , Menno.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:

Bedant voor de al gegeven antwoorden maar ik vergat er bij te zetten dat het een benzine versie is.
Ik denk wel dat ik een aankoop keuring laat doen.
Die link waar nog meer info staat die had ik al gelezen daar kwam ik achter nadat ik mijn vraag voor de aankooptips had gestuurd.
Hoe kom ik er achter of dat hij al zijn updates heeft gehad staat dat in de onderhouds historie ?
Ik denk wel dat ik een aankoop keuring laat doen.
Die link waar nog meer info staat die had ik al gelezen daar kwam ik achter nadat ik mijn vraag voor de aankooptips had gestuurd.
Hoe kom ik er achter of dat hij al zijn updates heeft gehad staat dat in de onderhouds historie ?
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
De V6 en de 2.0 op gas gekocht op 150.000. Hoeft geen enkel probleem te zijn.stevie schreef:Goedenavond allemaal,
Ik ben nieuw hier maar nog geen C5 rijder.
Ik ben nu aan het onderhandelen met een autobedrijf en hopelijk komen we eruit.
Hij is voor mij nu de onderhouds historie aan het opvragen en er zit uiteraard een nap pas bij maar wat mij aan het twijfelen brengt is de hoge km stand die is nml 160000 hoe lang kan hij nog mee bv zonder problemen en ik begrijp dat je dat nooit helemaal zeker weet.
Uitvoering is de C5 break 2.0 16V exclusive automaat van 2002.
Hebben jullie voor mij wat advies en evt aaankooptips waar ik op moet letten als ik ga proefrijden.
Als ik hem koop neem ik hem zonder de 6 mnd garantie scheelt mij 1000 euro.
Nou in iedergeval vast bij voorbaat bedankt.
Je zou moeten kiezen of kopen met garantie en zonder keuring, let dan wel op wat er in de garantie zit. Bij handelaren heb je alleen garantie op dingen die niet kapot gaan, dus GEEN garantie op koppeling, airco, waterpomp, etc, etc.
Alternatief is garantie laten lopen en een keuring laten doen bij Decra/ANWB of C-dealer die je vertrouwd.
Allebei niet doen lijkt me niet slim, voor geen enkele auto.
Prijs voor een 2002 Exclusive, rond de 10. Zitten er veel opties op als leer, schuifdak, CD-wisselaar, navigatie, dan mag het iets hoger. Geen enkele optie aanwezig dan moet het toch wel dik onder de 10 blijven.
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

Ook ik ben nieuw op jullie forum en ben van plan om een C5 ( op gas ) aan te schaffen. Zijn er bepaalde zaken waar je bij een aanschaf extra op moet letten....bv orginele g3 inbouw bij ter naam stelling?? ( ivm kleppen) Ook las ik het probleem van het reseten van de brandstofnivometer, en het (wel of niet ) verschil in cilinder inhoud tussen de 1.8 en 2.0, waar gaat jullie voorkeur naar uit ???
Ben benieuwd naar jullie reakties
grt rob.
Ben benieuwd naar jullie reakties
grt rob.

C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
Ik geloof niet dat er ander kleppen in gezet worden als hij op gas wordt omgebouw, franse auto's hebben daar eigenlijk ook geen last van en zeker nu de auto's op lood vrij rijden.
Mijn vorige auto wel dat was een ford mondeo en daar had een klep het begeven bij 300.000 km. Mijn broer heeft weer over de 400.000km gereden met een peugeot 405 en geen problemen gehad.
benzine meter zou ik me helemaal niet druk om maken, wat maakt het uit als hij niet helemaal juist werk.
Mijn vorige auto wel dat was een ford mondeo en daar had een klep het begeven bij 300.000 km. Mijn broer heeft weer over de 400.000km gereden met een peugeot 405 en geen problemen gehad.
benzine meter zou ik me helemaal niet druk om maken, wat maakt het uit als hij niet helemaal juist werk.
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002