Nog een keer... voedingskabel versterker doorvoeren.
Hallo luitjes,
Ik zal me even kort voorstellen, vooral ik hier met de deur in huis val.

Ik ben Ed, 31 jaar, kom uit Groningen en ben binnenschipper.
Sinds vorig jaar juni rij ik met veel plezier in mijn C5 Break HDi 110pk Ligne Prestige.
Uiteraard zijn er wel wat kleine storinkjes geweest, maar niets ernstigs, ik ben dik tevreden met de auto.

Als audio-hobbyist zou ik graag mijn geluids-installatie een beetje upgraden.
Nu heb ik al wel het e.e.a. gevonden hier op het forum, maar de gegeven tips helpen mij niet echt verder. Ik kan maar geen geschikte plek vinden om de voedings-kabel voor de versterker door het schutbord te voeren. Ik heb hier gelezen, dat er een doorvoer-rubber te vinden is, rechts onder/achter de rem-bekrachtiger, maar ik heb er niets kunnen vinden.
Ik was al gewaarschuwd voor het zelf doorboren van het schutbord, dit zou vocht-problemen kunnen veroorzaken in het geval van een dubbel schutbord.
Wie kan mij een goede plek "aanwijzen" om mijn voedings-kabel door te voeren?
Het is niet bepaald de eerste auto die ik van een leuk stukje muziek voorzie, maar wel de eerste die het me moeilijk maakt.

citroen, hè, beetje eigenzinnig.
Overigens, in tegenstelling tot de bevindingen van enkele forum-leden hier, vind ik het geluid van de standaard installatie heel erg meevallen, zelfs wel redelijk goed te noemen.
De laag-weergevers in de deuren heb ik al vervangen door mijn Helix speakers, de tweeters met bijbehorende scheidings-filters volgen uiteraard nog, na het installeren van de Helix versterker.
Om het af te maken, worden de Helix-embleempjes op de speaker-roosters geplakt.
Ombouw naar "Pack Helix" zeg maar.

Overigens word de Helix-waanzin verstoord door de Xetec subwoofer, maar dat mag de pret niet drukken.

Deze zal in de toekomst gevoed worden door een Helix mono-versterker.
De originele radio blijft erin, daar deze prima functioneerd en van goede kwaliteit is. Bovendien klinkt het niet erg zinvol om een Clarion door een Clarion te vervangen.
Bovendien heb ik geen zin om een klein vermogen neer te tellen voor een CAN-bus adapter en een kastje om mijn after-market radio vanaf de stuurkolom te bedienen.
Daarbij komt dan nog, dat ik graag een "stealth"-inbouw doe, waarbij dus niets te zien is, alleen maar te horen.
In plaats hiervan heb ik een kastje van Xetec gekocht, die het mogelijk maakt om een versterker op de originele radio aan te sluiten, en ook nog wat instellingen aan te passen.
Zo, een heel verhaal, en dat alleen om een doorvoer plekje te vinden.
Met vriendelijke groet,
Ed