Hallo mensen,
Even een vraagje: Bij het uitlezen van mijn C5 met de lexia ben ik een aantal vreemde tellerstanden tegengekomen... Bij aankoop was de tellerstand 60000. Mijn tellerstand nu is ongeveer 98000 op de teller en ook in de BSI zegt hij ook dat dit de huidige tellerstand is. Maar als ik in de BSI bij de opgeslagen storingen kijk en dit op chronologische volgorde naloop beginnen de storingen bij 65000 en lopen dan door tot 129000 om vervolgens terug te gaan naar 70000 en dan door te lopen naar de huidige 98000.
Ben ik het slachtoffer van tellerfraude??
Even ter aanvulling: de auto heeft een NAP en ik kan de tellerstanden vanaf 3 jaar tot mijn aankoopdatum ongeveer om het half jaar controleren en de ze lopen netjes op tot de 60000 waarop ik de wagen gekocht. Ook de onderhoudsboekjes zijn netjes ingevuld en komen tot 48000 km overeen met de NAP. Altijd bij dezelfde Citroen dealer in onderhoud geweest.
Ook het pasnummer gecontroleerd en dit klopt ook. De huidige km stand wordt ook door NAP als geldig geacht.
Er moet wel erg knap gefraudeerd zijn (maar ja dat kan allemaal tegenwoordig) maar toch vind ik die storingen raar? (Overigens wel allemaal storingen die ik niet goed kan thuisbrengen bij de defecten die de C5 tijdens mijn bezit heeft gehad en de lexia is een China import dus of dit wel 100% betrouwbaar is. De auto zelf ziet er zeker niet uit als zijnde ouder dan de 98000 km nu aan de gebruikssporen te zien.
Ik hoop dat iemand een logische verklaring heeft??
Groeten Neil