TomTom en andere 'losse' ( PDA ) navigatie ...
Auteur |
Bericht |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8105 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: TomTom en andere 'losse' ( PDA ) navigatie ...
Johan, die van jou ligt nog in de kast. De 5100 draait nu, alleen had ik vanochtend (weer) het probleem dat hij het vdo-dayton screen liet zien, maar vervolgens niet wilde doorstarten Wat kan dat nou weer zijn 
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
09 nov 2007 12:29 |
|
 |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: :smt017
Ligt Almelo al in Duitsland? Wanneer hebben ze dat geconfiskeerd? Dat wist je nog niet???....We hebben vorige week Enschede, Hengelo en Almelo in een package-deal aan onze oosterburen geschinken..... Ze wilden er niets voor betalen.. Nu wordt je de hele situatie rondon EW ook in een keer een stuk duidelijker.... 
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
09 nov 2007 12:33 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Kroegpraat verder...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
09 nov 2007 12:41 |
|
 |
Bram
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:35 Berichten: 118 Woonplaats: Haarlem
Auto: Renault Kangoo 1.6 16v
Bouwjaar: 2004
kilometerstand: 120000
Kleur: Rood
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: :smt003
Kroegpraat verder... Inderdaad...ik ben maar lid geworden van een Navigatieforum, want hier krijg ik als tip de kaart van Duitsland te zien. 
_________________ Renault Kangoo 1.9DTi
|
12 nov 2007 01:45 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
OK dan, als tip.
er is voor tomtom ook een set kaarten van navteq te vinden. De nieuwste serie is de 675 serie, de 1409 daarbinnen is teleatlas (dat zijn de meeste) en er is 1 west europa kaart (1622 geloof ik) die van navteq is.
Naar verluid worden de navteq kaarten meegeleverd bij de tomtom rider.
Die kun je natuurlijk gewoon proberen. Overigens ligt dit dus eigenlijk niet aan tomtom, maar meer aan de kaart makers. Al is tomtom wel uiteindelijk bepalend welk deel van het materiaal op de kaart terecht komt.
Mensen de roepen dat VDO daar veel beter in is kan ik legio tegenvoorbeelden geven waarbij tomtom over actueler materiaal beschikt. Maar ik rij dan ook meer in de randstad, misschien zit daar nou net het verschil anders om.
En die persoon die flitspalen op zijn VDO wil: Vergeet het maar. Het formaat kaarten van VDO is nergens geopenbaard of gekraakt zodat zelf POIs toevoegen niemand gelukt is.
Als ik op mijn centrale display een tomtom scherm kon krijgen (en ook nog steeeds de boco meldingen van citroen) dan wist ik het wel.
12 nov 2007 09:53 |
|
 |
Bram
C5club extreme Fan
Naar boven
|
Dank je voor de tips.....inderdaad zou ik ook niet graag de flitsmeldingen willen missen, ik rijd zo vaak op de snelweg al luisterend naar de radio...of heb je je aandacht hard nodig voor de weg, dat je al snel de flitspalen vergeet....zelfs op de A9 (het stuk tussen A'veen en Bijlmer) ben ik blij dat ik de sirene even hoor want je zit daar zo op 120  (terwijl ik dat stuk weg al duizenden keren heb gereden) Ik ben opzich zeer tevreden over TT, alleen het gebrekkige updaten van de nieuwste straten en huisnummers e.d. is een minpunt.
|
12 nov 2007 14:17 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Maarre, wat verwacht je van updates? Gratis en altijd bij de tijd? Dat zijn natuurlijk 2 tegenstrijdige zaken...
Meeste updates moeten betaald worden en zullen nooit bij zijn. Geen enkele club zal continu alle wegen en wijzigingen daaraan kunnen bijhouden...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
12 nov 2007 14:23 |
|
 |
Bram
C5club extreme Fan
Naar boven
|
Nee hoor, Harm....ik heb er geen bezwaar tegen als Tomtom een paar tientjes vraagt voor een kaart-update, maar het probleem is nu dat juist hun Navigator-6 (waar mijn MIO 168 dus mee werkt) al bijna een jaar lang niet meer is ge-updated...terwijl (volgens ingewijden) de eigen Tomtom apparaten (zoals de One e.d.) wel al enkele keren een kaart-update hebben gehad. Ik zit nu een aantal dagen op dat Pocketinfo-forum, heb daar een paar prima reactie's gekregen (met goede info) en heb dus besloten om binnenkort maar een TT-One V3 te kopen. (alhoewel ik nog voor 10% twijfels heb) Ook een verkoper van BCC, die zelf ook veel ervaring had met navigatie-apparaten heeft mij overtuigd dat andere PND's zoals de Acer, de VDO-Dayton en Amcon (allen met Navtec kaarten) niet zo gebruiksvriendelijk zijn als TT. Met TT kun je gewoon zeer snel een stad, straat en huisnummer invoeren, bij de apparaten met Navtec duurt dat zo een halve minuut langer. http://forum.pocketinfo.nl/f117/persoon ... ellen.html
|
17 nov 2007 18:54 |
|
 |
Bram
C5club extreme Fan
Naar boven
|
Update : ik keek vanavond even op MP en laat daar nu net een TT One versie-3 te koop staan, nog nieuw in de doos....de jongen had hem cadeau gekregen bij een nieuw mobiel abonnement. Was in Zaandam.....dus ik met bloedspoed om 22.30 uur naar Zaandam (met de MIO uiteraard)...even wat onderhandeld en ik had hem voor 140 euro ! Nou, lijkt me geen gekke prijs  (Alles zat nog in het plastic folie verpakt en had hem net een week binnen) Enfin....ik dus met 2 Tomtom's tegelijk terugrijden via de Coentunnel...de mensen achter mij zullen wel gedacht hebben, wat is dat nu voor rare eikel die met 2 Navigatie-systemen in zijn auto rijdt Maar ik kon het mooi even vergelijken zo...enfin, het begon al goed...de nieuwe One wilde mij bij de toerit naar de A8 eerst het benzinestation opsturen terwijl mijn *oude* TT pas NA het pompstation sommeerde *sla rechtsaf*....daarna hoorde ik allerlei piepjes om de paar seconden, bleek dus dat ie zat te sputteren dat ik te hard reed ! Mooi hoor.....zelfs mobiele flitslocatie's staan er geloof ik op (zag ik in het menu tenminste)...en ik heb al meteen een stel updates binnen toen ik hem aansloot op TT-Home. Vreemd was wel dat de nieuwe TT in Zaandam zei : sla linksaf en de oude rechtsaf...scheelde ook nog 2.6 km naar Haarlem.  Enfin....ik neem ze vandaag beiden wel even mee voor onderweg, kijken of ik met 2 TT's de weg weet. Nu nog zien hoe ik dat Map-share kan aansluiten waarmee je van je collega-chauffeurs wijzigingen in je kaarten kunt downloaden. Wel heerlijk dat ik nu van die draaiende schermen af ben...en zelfs achter mijn PC heb ik satelliet ontvangst, zijn ook binnen een paar seconden aanwezig bij het aanzetten. Ik houd jullie hier wel op de hoogte van mijn ervaringen.  Ik kan alleen geen optie vinden waar ik de staat van de accu kan controleren...heb al e.e.a. doorgekeken in het boek, maar kan daar niks over vinden....iemand hier die dat weet ?
|
18 nov 2007 02:14 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
Net als met de PDA versie misschien ?
Sattelietontvangst aantikken, helemaal bovenin kon je dan de status van je PDA accu zien...
_________________ Johan
|
18 nov 2007 12:06 |
|
 |
Bram
C5club extreme Fan
Naar boven
|
Heb het net gevonden, als je onderop het scherm tikt krijg je een z.g. status-overzicht en daar zie je EN de hoeveelheid sattelieten EN een accu. 
|
18 nov 2007 12:25 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
Die bedoelde ik dus.... 
_________________ Johan
|
18 nov 2007 18:05 |
|
 |
Bram
C5club extreme Fan
Naar boven
|
Ja  ....ik moet er dus ook aan gaan wennen dat je deze TT One niet meer thuis aan de lader hoeft te zetten, het is immers geen PDA die in de uitstand toch van stroom moet worden voorzien. Wel vind ik de accu wat zwak....toen ik op weg ging naar de meeting was de accu helemaal vol en heb er dus (incl tanken) een uurtje over gedaan...had geen stroomkabel aangesloten en bij de meeting aangekomen was hij al voor 2/3 leeg. Voordeel is wel weer, dat als de accu een keer onverhoopt leeg mocht zijn, je dan niet je TT kwijt bent, zo lees ik in het boekje. 8) Mooi ook dat ik meldingen krijg van mobiele flitslocatie's (zover ze bekend zijn), dat scheelt je toch weer geld.
|
18 nov 2007 18:48 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Op zich zijn alle kaarten cross-platform. De updates voor one en go zijn ook voor de PDA versie geschikt dus.
Wel is het zo dat de SW voor de Go continu geupdate wordt terwijl de SW voor de PDA versie al maanden dezelfde build is (6.02). En dat nu er een 7 versie is wij PDA ers er nog steeds op zitten te wachten.
Conclusie: tomtom gaat helemaal voor de devices en de PDA markt wordt meer en meer verlaten (immers die dingen worden continue gekraakt dus geen droog brood in te verdienen) Met een device verkoop je tenminste initieel nog zo'n ding, en soms ook nog kaart updates (al zal ook dat een stuk minder geworden zijn sinds er een key generator is te "vinden")
19 nov 2007 11:02 |
|
 |
Bram
C5club extreme Fan
Naar boven
|
exroosje schreef: Wel is het zo dat de SW voor de Go continu geupdate wordt terwijl de SW voor de PDA versie al maanden dezelfde build is (6.02).
En dat nu er een 7 versie is wij PDA ers er nog steeds op zitten te wachten.
Tsja.....ik vond dat ook niet leuk, zat al bijna een jaar te wachten op Kaart-updates die maar niet kwamen. Nu wilde ik mijn MIO toch al aan mijn zoon schenken en die heeft hem misschien 1x per maand nodig, maar ik 3 dagen per week met soms 10 nieuwe adressen (ben parttime-koerier)...dus wil ik niet meer voor verrassingen komen te staan zoals 1,5 week geleden toen ik naar Almelo Noord moest en TT6 niet eens wist dat er een stuk A35 daar is bijgekomen...allemaal nieuwe rotondes daar, dus Eva was compleet gestrest Overigens zal het mij benieuwen OF deze kaart (versie 7.131) dat nu wel weet en of er nu minder nieuwe straten zijn waar ze de huisnummers (nog) niet van weten....we zullen het zien.  Tomtom dwingt je als het ware om wel zo'n ding te kopen van eigen merk.....net zoals de meesten Win-XP moeten kopen willen ze bepaalde software kunnen gebruiken. 
|
19 nov 2007 11:56 |
|
 |
|