Parrot MKi9100 - welke aansluiting voor Mute ?
Auteur |
Bericht |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Parrot MKi9100 - welke aansluiting voor Mute ?
Marc Schuring schreef: Ik heb ook nog niet kunnen vinden op welke wijze de console eenvoudig opengemaakt kan worden, maar wellicht dat ik het forum nog wat beter moet doorspitten (maar als iemand zo een linkje heeft...).
Marc viewtopic.php?f=4&t=4779En je profiel misschien even aanpassen, weten we ook wat voor een C5 
08 mei 2009 12:43 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
Marc Schuring schreef: Hallo Johan,
Zou je wat duidelijker uit kunnen leggen hoe je één en ander hebt gedaan met betrekking tot het aftakken van de sigarettenaanstekeraansluiting, het liefst met foto's? Voor foto´s moet ik de console weer opentrekken... Helaas. Maar het is simpelweg tussen de beide ISO stekers de rode en zwarte draad doorknippen, deze verlengen en daar een Sig plug op zetten. En die in de sig.aansluiting...
_________________ Johan
|
08 mei 2009 16:06 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Naar boven
|
Foto's van na de inbouw :  
_________________ Johan
|
10 mei 2009 22:57 |
|
 |
JWHofnar
V.I.P.
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Naar boven
|
Nog meer foto's van de mki 9100 in een C5. Het display komt op eh . . . ha ha . . . James Bond achtige wijze te voorschijn.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
13 mei 2009 17:39 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Naar boven
|
Je mag wel eens afstoffen enzo Maar fraai gedaan, lijkt me alleen wat lastig aflezen zo horizontaal... 't display is een crime met zonlicht trouwens... dus misschien verhuist 'ie nog wel een keer...
_________________ Johan
|
13 mei 2009 22:53 |
|
 |
Marc Schuring
|
hoe is deze (die van JWHofnar) van stroom voorzien. Klaarblijkelijk niet via de sigarettenaansteker. Ik ga de mki9100 vandaag halen (als ik op tijd ben) en zo spoedig mogelijk inbouwen, maar ik zie er een beetje tegenop om in de isostekker te gaan knippen en de stroom op die manier bij de aansteker weg te halen. Ik krijg bovendien niet uit mijn hoofd dat er volgens mij op één of andere manier geen stroom meer bij de radio komt (draad is dan toch onderbroken?). Wellicht dat het duidelijker wordt als ik het zie.
Ik vind de plaatsing van het display in de asbak wel erg geslaagd, moet ik zeggen.
|
14 mei 2009 09:59 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Naar boven
|
Marc Schuring schreef: maar ik zie er een beetje tegenop om in de isostekker te gaan knippen en de stroom op die manier bij de aansteker weg te halen. Ik krijg bovendien niet uit mijn hoofd dat er volgens mij op één of andere manier geen stroom meer bij de radio komt (draad is dan toch onderbroken?). Beetje vreemd idee, ik neem aan dat je wel begrijpt dat ik m´n radio gewoon nog werkend heb....Het snoertje van de carkit is een splitter, je moet natuurlijk alleen de draadjes naar de carkit doorknippen... De 12V aansluiting is de meeste veilige optie imho. anders moet je draden trekken richting zekeringkast, en als je al bang bent om de draadje van de carkit door te knippen wil je daar al helemaal niet mee aan de slag vrees ik...
_________________ Johan
|
14 mei 2009 11:58 |
|
 |
Marc Schuring
|
Ik heb de gebruiksaanwijzing even gedownload, want ik kon me al niet voorstellen dat iemand vrijwillig afstand zou doen van de radio t.b.v. een carkit/mp3-speler (hoewel je volgens mij niet echt positief bent over de kwaliteit van de autoradio). Het is me duidelijk en ik denk dat het een combinatie van beide oplossingen wordt: schermpje in de asbak, voeding via de sigarettenaansteker en dan inderdaad verlegd naar achter de console. Ik heb al een tijdje een splitter en in eerste instantie zal ik één aansluiting naar achteren leggen. Zodra ik een houder heb voor mijn telefoon en ik weet waar ik de laadkabel wil laten uitkomen, zal ook de andere waarschijnlijk verlegd worden.
|
14 mei 2009 13:16 |
|
 |
JWHofnar
V.I.P.
Naar boven
|
Die van mij is (tegen advies van het forum) op de ISO aangesloten. Het inbouwstation kent de klachten maar zegt dat dit slechts af en toe voor komt. Tja ik ben maar een leek dus vertrouw daar even op. De Parrot EN de radio hebben een aantal weken goed gewerkt ! ! ! Geen rare klachten in de electronica. Radio werkte goed. Parrot is verder een prima apparaat. Werkte allemaal perfect. Alleen wel jammer dat je bij muziek over de Parrot de automatische verkeersberichten mist. Sinds vorige week is de radio dus opeens dood. viewtopic.php?f=6&t=4816Ik heb het idee dat het inderdaad niet aan de ISO ligt want gisteren hebben we radio even terug gebouwd zonder Parrot, en toen gaf hij ook geen teken van leven. Maar raar (of toevallig) is het wel.
|
14 mei 2009 19:04 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Naar boven
|
Marc Schuring schreef: Ik heb de gebruiksaanwijzing even gedownload, want ik kon me al niet voorstellen dat iemand vrijwillig afstand zou doen van de radio t.b.v. een carkit/mp3-speler (hoewel je volgens mij niet echt positief bent over de kwaliteit van de autoradio). Ik zou er subiet een andere inzetten als ik m'n stuurbediening+diplay niet kwijt zou zijn of daarvoor aardig extra moet dokken, en een anere radio meteen afbreuk doet aan het dashboard/interieur... Ik twijfelde ook heel erg, maar de Parrot is qua geluid gewoon beter als de orginele radio, ik heb de radio eigenlijk niet meer aan gehad sinds de Parrot erin zit. Citaat: Het is me duidelijk en ik denk dat het een combinatie van beide oplossingen wordt: schermpje in de asbak, voeding via de sigarettenaansteker en dan inderdaad verlegd naar achter de console. Ik heb al een tijdje een splitter en in eerste instantie zal ik één aansluiting naar achteren leggen. Zodra ik een houder heb voor mijn telefoon en ik weet waar ik de laadkabel wil laten uitkomen, zal ook de andere waarschijnlijk verlegd worden. De carkit moet je wel op de voorste sigarettenaansteker aansluiten, je kunt de Parrot nl niet uitzetten, de stroom moet er af gaan bij contact af. En dan hoor je hem nog ff doorspelen tot je bent uitgestapt Ik wil nog eens gan kijken of en hoe ik de voorste plug los kan maken en deze netjes aftakken. Dan blijft de splitter onder de console, en wil ik een vlakke plug in de aansluiting steken. Dus strakker gezicht...
_________________ Johan
|
14 mei 2009 22:25 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Naar boven
|
JWHofnar schreef: Die van mij is (tegen advies van het forum) op de ISO aangesloten. Het inbouwstation kent de klachten maar zegt dat dit slechts af en toe voor komt. ... Sinds vorige week is de radio dus opeens dood. viewtopic.php?f=6&t=4816Ik heb het idee dat het inderdaad niet aan de ISO ligt want gisteren hebben we radio even terug gebouwd zonder Parrot, en toen gaf hij ook geen teken van leven. Maar raar (of toevallig) is het wel. ik had uit 'goed ingebouwd' begrepen dat de carkit dus niet z'n stroom via de ISO kreeg... Je autoradio is ouder dan de carkit, als een van de twee het moet begeven vanwege electrische storingen... De ISO is gemaakt voor het voeden van de eigen autoradio (2x10W), vervolgens hang je er nog een apparaat bij dat 2x11W muziek kan genereren... Dealer zou je garantieclaim wel eens af kunnen wijzen als 'ie de aangesloten carkit ziet...
_________________ Johan
|
14 mei 2009 22:31 |
|
 |
paul1
C5club Fan
Geregistreerd: 24 feb 2009 00:55 Berichten: 53 Woonplaats: Wageningen
Auto: C5 break Difference 2.0
Opties: Chamboard wielen LM; Pack Parking; Pack Look
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
kilometerstand: 119000
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
jpiek schreef: Marc Schuring schreef: Ik heb de gebruiksaanwijzing even gedownload, want ik kon me al niet voorstellen dat iemand vrijwillig afstand zou doen van de radio t.b.v. een carkit/mp3-speler (hoewel je volgens mij niet echt positief bent over de kwaliteit van de autoradio). Ik zou er subiet een andere inzetten als ik m'n stuurbediening+diplay niet kwijt zou zijn of daarvoor aardig extra moet dokken, en een anere radio meteen afbreuk doet aan het dashboard/interieur... Ik twijfelde ook heel erg, maar de Parrot is qua geluid gewoon beter als de orginele radio, ik heb de radio eigenlijk niet meer aan gehad sinds de Parrot erin zit. Citaat: Het is me duidelijk en ik denk dat het een combinatie van beide oplossingen wordt: schermpje in de asbak, voeding via de sigarettenaansteker en dan inderdaad verlegd naar achter de console. Ik heb al een tijdje een splitter en in eerste instantie zal ik één aansluiting naar achteren leggen. Zodra ik een houder heb voor mijn telefoon en ik weet waar ik de laadkabel wil laten uitkomen, zal ook de andere waarschijnlijk verlegd worden. De carkit moet je wel op de voorste sigarettenaansteker aansluiten, je kunt de Parrot nl niet uitzetten, de stroom moet er af gaan bij contact af. En dan hoor je hem nog ff doorspelen tot je bent uitgestapt Ik wil nog eens gan kijken of en hoe ik de voorste plug los kan maken en deze netjes aftakken. Dan blijft de splitter onder de console, en wil ik een vlakke plug in de aansluiting steken. Dus strakker gezicht... Ik heb met scotchlocks de carkit aangesloten. Wel goed kijken of je de draad rondom goed raakt, anders gaat ie flipperen en dat gepiep wordt snel vervelend. Solderen kan ook, maar dan moet je slopen om de boel niet in de fik te steken. De contactdraad van de sigarenaansteker, de 12V van het stopcontact tussen de stoelen: even de asbak achter er uit pakken en je kunt bij de draadjes. Beter even het stekkertje losnemen. De mute heb ik maar weggelaten: door de stuurbediening kan ik hem simpel wegdrukken. Dan blijft de radio ook doorspelen bij in- en uitschakelen van je telefoon. De 'blije doos' heb ik bovenop de airbag-box liggen, voor de pook. Van daaruit kan je naar alle plaatsen rondom het bedieningspaneel.
|
14 mei 2009 22:41 |
|
 |
JWHofnar
V.I.P.
Naar boven
|
jpiek schreef: . . . De ISO is gemaakt voor het voeden van de eigen autoradio (2x10W), vervolgens hang je er nog een apparaat bij dat 2x11W muziek kan genereren... Dealer zou je garantieclaim wel eens af kunnen wijzen als 'ie de aangesloten carkit ziet... JPiek, bedankt voor je reacties. Tja, ik ben zoals gezegd een leek en heb de expertise van de inbouwers gevolgd. Heb ze wel nog voor het aansluiten flink ondervraagd over de C5 en over jullie opinie. Zij houden in ieder geval vol dat het zo aangesloten moet worden, en er slechts in enkele gevallen problemen zijn bij het aansluiten van de Parrot op ISO aansluiting. Misschien dom van me? Moet nog blijken. Wat betreft garantie: altijd een beetje vervelend als je met twee bedrijven te maken hebt. (Inbouwstation voor de Parrot, Garage voor de radio) Ik leg het verhaal in eerste instantie even eerlijk voor aan het inbouwstation en aan de dealer. Eerst de oplossing, dan de kosten. Ik houd jullie op de hoogte. Eerst nu even een paar dagen op vakantie. Haha, zonder radio, maar gelukkig wel met Parrot. JW
|
14 mei 2009 23:23 |
|
 |
Marc Schuring
|
Citaat: De carkit moet je wel op de voorste sigarettenaansteker aansluiten, je kunt de Parrot nl niet uitzetten, de stroom moet er af gaan bij contact af. En dan hoor je hem nog ff doorspelen tot je bent uitgestapt Ik wil nog eens gan kijken of en hoe ik de voorste plug los kan maken en deze netjes aftakken. Dan blijft de splitter onder de console, en wil ik een vlakke plug in de aansluiting steken. Dus strakker gezicht... Ik lees net in de gebruiksaanwijziging dat de stroomvoorziening van de parrot op de ene draad permanent dient te zijn, op de andere geschakeld. De voorste sigarettenaanstekerplug is toch alleen geschakeld, of heb ik dat mis? Als ik in mijn verdeelstekker een oplaadstekker steek, gaat het lampje hierop uit op het moment dat ik de auto van het contact zet. Als de voorste sigarettenaanstekerplug gewoon beide heeft, is het dan zo dat de punt de permanente is en de zijkant geschakeld, of andersom? Met andere woorden, moet de rode van de carkit aan de punt van de plug, of moet de oranje aan de punt van de plug?
|
15 mei 2009 09:05 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Naar boven
|
Marc Schuring schreef: Citaat: De carkit moet je wel op de voorste sigarettenaansteker aansluiten, je kunt de Parrot nl niet uitzetten, de stroom moet er af gaan bij contact af. En dan hoor je hem nog ff doorspelen tot je bent uitgestapt Ik lees net in de gebruiksaanwijziging dat de stroomvoorziening van de parrot op de ene draad permanent dient te zijn, op de andere geschakeld. De voorste sigarettenaanstekerplug is toch alleen geschakeld, of heb ik dat mis? Als ik in mijn verdeelstekker een oplaadstekker steek, gaat het lampje hierop uit op het moment dat ik de auto van het contact zet. Als de voorste sigarettenaanstekerplug gewoon beide heeft, is het dan zo dat de punt de permanente is en de zijkant geschakeld, of andersom? Met andere woorden, moet de rode van de carkit aan de punt van de plug, of moet de oranje aan de punt van de plug? Permanente 12V kun je wel aan de ISO laten zitten, ad´s alleen voor het onthouden van instellingen en kan geen kwaad. Dus alleen de echte Powerdraadjes op de sig.plug zetten.... Punt van de lader en zijkant is +12V en Massa... Ik denk dat je de boel beter in kunt laten bouwen als ik het zo lees  Je maakt het/denkt veel te moeilijk...
_________________ Johan
|
15 mei 2009 13:20 |
|
 |
|