Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Veerbollen vullen of vernieuwen
Auteur |
Bericht |
Bobmaster
C5club Rookie
Auto: Tourer Exclusive V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 200000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Veerbollen vullen of vernieuwen
Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste post op dit forum. Na een verscheidenheid aan DS-en, CX-en, XM's en een C6 2,7 diesel nu in een C5 X7 Tourer V6 ES9A beland, Aan al deze auto's ook flink gesleuteld, vooral de DS-en.
Ik heb nu een vraagje over de veerbollen van de C5 X7. Ik heb op dit forum gelezen dat de bollen met wat moeite ook na te vullen zijn. Ik heb echter van een "deskundige" gehoord dat wanneer dit type bol druk verliest, het membraam eigenlijk kapot aan het gaan is. Heeft iemand hier ervaring mee? Blijven ze nagevuld goed op druk? Of kan ik beter nieuwe kopen?
Mijn veerbollen zijn 13 jaar oud en hebben er 210.000km opzitten.
groet Ben
|
20 nov 2024 20:56 |
|
 |
kees05
V.I.P.
Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01 Berichten: 540 Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Bouwjaar: 2008
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Naar boven
|
 Re: Veerbollen vullen of vernieuwen
Ik heb hier een draadje gepost hoe ik mijn veerbollen navulbaar heb gemaakt. Omtrent het teruglopen, laatst nog gecontroleerd, blijven exact op druk staan!! Over het kapot gaan van het membraan, er zit boven in de bol, 2 messen, die het membraan stuk KUNNEN snijden. Dat gebeurt alleen, als er nagenoeg geen druk meer boven het membraan is, dus ook, als ze niet nagevuld zijn, maar als ze lek zijn. Groet, Kees. P.S. Na die 200K, die jouw auto erop heb zitten, raad ik je aan, om ze navulbaar te maken, of te vervangen en dan ook ALLE 7.
|
20 nov 2024 21:04 |
|
 |
Bobmaster
C5club Rookie
Auto: Tourer Exclusive V6
Bouwjaar: 2009
kilometerstand: 200000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Hallo Kees en anderen,
Wat ik me nu afvraag is: Zijn orginele nagevulde bollen een betere keus dan nieuwe IFHS bolletjes ? Blijven die goed op druk? Of komen de citroen bollen daar vandaan?
Weet iemand een bedrijf/persoon die deze navul service biedt?
Groet Ben
|
21 nov 2024 11:11 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
IFHS is topkwaliteit. Voor de oudere Citroëns zijn ze een stuk beter dan het origineel. Ik heb recent een BX na 15 jaar stalling weer op de weg gebracht, daar zitten ifhs bollen onder van nu 16 jaar oud. Ze zijn nog als nieuw. Originele bollen waren allang leeg geweest. Sowieso is de generatie c5 voorzien van betere bollen. Ik heb onder een c5 ook ifhs bollen zitten, perfect.
|
21 nov 2024 11:28 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13966 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Bobmaster schreef: Hallo Kees en anderen,
Wat ik me nu afvraag is: Zijn orginele nagevulde bollen een betere keus dan nieuwe IFHS bolletjes ? Blijven die goed op druk? Of komen de citroen bollen daar vandaan?
Weet iemand een bedrijf/persoon die deze navul service biedt?
Groet Ben die komen van Lummen Belgie , je kunt er particulier niet meer van kopen , alleen met BTW nummer .
|
21 nov 2024 13:19 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|