Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Remgeluiden / trilling bij Phase 3 
Auteur Bericht
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 apr 2009 21:23
Berichten: 674
Woonplaats: Grobbendonk ( België )
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
JW-NHS schreef:
bdc schreef:
Heb het ook al eens opgemerkt in de garage nadat mijn achterste remblokjes er al helemaal door waren na 30.000km's.

Je hoort ze ook slepen als je heel traag langs bijvoorbeeld een muurtje rijdt. Perfect normaal zeggen ze in de garage.


Misschien voor een bepaalde serie C5-3's. Maar niet normaal voor achterremmen :cry:
Zie het andere draadje over dit onderwerp.

Groet,
JW

maar als ze in de garage zeggen dat het zo moet dan sta je daar he ;)
je kan enkel je conclusie trekken over de aankoop van je volgende wagen ;)


12 jun 2010 20:15
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
Hallo,

Het is wederom zover. Nadat voor de 2e maal de schijven achter en schijnbaar iets in de naaf wat volgens de dealer af fabriek niet goed vast gezet was, is het euvel van trillende en brommende remmen weer terug. Ditmaal bij afremmen vanaf 90km tot ongeveer 70km per uur en boven de 140km per uur (ontdekt in Duitsland). Het euvel opnieuw bekend gesteld bij de dealer waar tegelijkertijd met de 20k beurt wordt gezocht naar de oorzaak / oplossing. Wel balen voor verder een heerlijke auto.

Groet Erik


19 aug 2010 17:48
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 apr 2009 21:23
Berichten: 674
Woonplaats: Grobbendonk ( België )
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
dat zal een nieuwe wagen worden zeker ???? ;)


19 aug 2010 18:01
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 31 jan 2010 14:07
Berichten: 52
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 45000
Kleur: Zwart metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
Bij mij zelfde probleem. Volgens de dealer kon het nog aan de banden liggen, die worden morgen vervangen. Ben benieuwd!


19 aug 2010 22:37
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
Gecupte banden (zaagtandslijtage) kunnen inderdaad brommen.
Je kan dit testen door ze voor te gooien dan wordt het geluid harder.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


19 aug 2010 23:43
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 12 sep 2009 11:16
Berichten: 187
Woonplaats: Hever / België
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
bdc schreef:
Bij mij zelfde probleem. Volgens de dealer kon het nog aan de banden liggen, die worden morgen vervangen. Ben benieuwd!


Bij mij hebben ze de remblokken achter vervangen en er was toen verschil merkbaar, maar op ong. het zelfde moment had ik de velgen/banden verplaatst van voor naar achter en achter naar voor. Ondertussen heb ik de indruk dat het beetje remgeluid dat er nog is nu van vooraan komt en het achteraan helemaal normaal remt. Dus gaan mijn vermoedens ook in de richting van de banden. Binnen enige tijd (op 30000 Km.) ga ik ze terug origineel zetten (ook i.v.m. bandendrukcontrole die nu verkeerd uitleest) en als er dan terug trillingen/geluiden van achteraan komen dan zijn het inderdaad de Michelins die de oorzaak zijn :( .
Ze slijten trouwens zienderogen en veel meer als 30000 Km gaan ze het niet uitzingen.
Het is trouwens niet de eerste keer :evil: dat ik gecupte Michelins heb ook mijn Activa V6 zijn OEM banden heb ik vroegtijdig moeten vervangen vanwege de herrie. Daarna op 170000 Km nooit geen last meer mee gehad dus er moet iets met die af-fabriek banden geweest zijn. En ooit kreeg ik eens een nieuwe C3 geleverd waar ze onmiddelijk de banden van mochten vervangen ook al omdat ze vanaf 70 Km/u abnormaal veel lawaai gingen maken.
Dus er is toch wat met de Michelin kwaliteit of ik heb wel ongewoon veel pech. Maar fair is fair mijn beste banden waren ook Michelins en wel de Pilot Sport op de Activa (onwaarschijnlijk scherp sturend :twisted: )
Als ik nog wat nieuws ondervind post ik hier mijn verdere ervaringen aangaande de trillingen tijdens het remmen.


24 aug 2010 21:59
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 apr 2009 21:23
Berichten: 674
Woonplaats: Grobbendonk ( België )
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
ik heb ook al last van cupping :(


24 aug 2010 22:06
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 31 jan 2010 14:07
Berichten: 52
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 45000
Kleur: Zwart metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
De voorste banden zijn inmiddels vervangen, maar het trillen bij het remmen aan hoge snelheid is helaas nog steeds duidelijk aanwezig. Wat kan er nog aan de hand zijn? Alle 4 de remblokjes en de banden vooraan zijn vervangen. De remschijven zijn gecontroleerd en zouden volgens de dealer recht zijn.


24 aug 2010 22:27
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 apr 2009 21:23
Berichten: 674
Woonplaats: Grobbendonk ( België )
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
bdc schreef:
De voorste banden zijn inmiddels vervangen, maar het trillen bij het remmen aan hoge snelheid is helaas nog steeds duidelijk aanwezig. Wat kan er nog aan de hand zijn? Alle 4 de remblokjes en de banden vooraan zijn vervangen. De remschijven zijn gecontroleerd en zouden volgens de dealer recht zijn.

bij mijn vorige wagen (Chevrolet Alero) had ik ook dit probleem!! telkens ik remde bij snelheden boven de 100 km/u hevige trillingen. remschijven vervangen en weg trilling ( toch even ) .... omdat het een automaat was gaven ze mij als uitleg???


24 aug 2010 22:41
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
filip schreef:
omdat het een automaat was gaven ze mij als uitleg???


is moeilijk te bewijzen, maar het idee is dat een automaat kruipt en dat je dus continu remt bij het stilstaan.
Daarbij blijft wat plakkerig residu achter op de schijven waardoor ze licht uit balans raken.

Citaat:
ik heb ook al last van cupping


Cuppen (zaagtandslijtage) heeft niks met de remmen te maken. Het is het gevolg van het gebruiken van een complexe achterwielgeometrie. (multi-link) op de Xantia en C5 ph.I/II is het niet zo erg, maar hangt het samen met het meesturende effect.

Zoals ik al zei, gecupte banden vóór maken extra lawaai. Dat is dus geen oplossing. Gewoon laten zitten.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


25 aug 2010 09:57
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
Hallo,

Even een update. Dealer is samen met Citroen NL aan het onderzoeken wat het probleem is. Er moet een vervolgafspraak gemaakt worden waar een techneut van Citroen NL gaat rijden met de auto om het euvel zelf te ervaren. Zoals ik al schreef zijn tot op heden de achterste schijven, blokken en naven vervangen zonder resultaat. Het is wel even weg maar het grommen en trillen bij het afremmen bij bepaalde snelheden keert steeds terug. De monteur van de lokale dealer heeft ook geen idee wat de oorzaak kan zijn. Wordt vervolgt....

Groet Erik


28 aug 2010 11:45
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 06 mei 2009 15:34
Berichten: 12
Woonplaats: Mortsel - België
Auto: C5 Tourer 2.7 HDI Exclusive
Opties: Panoramisch dak - Concert Pack met 3d navigatie - Detectiepack Plus - Beschermingspack - Afil - Xenon - Zwart leder interieur
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 14587
Kleur: Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
Hallo,

Zoals eerder geschreven heb ook ik last van trillingen bij hard afremmen... Schijven voor en achter ziin al vervangen - banden zijn gewisseld (zomerbanden en winterbanden - beide Michelin) - remblokken zijn al vervangen voor en achter... maar niets mag helpen.

Maar het meest rare is, dat het fenomeen zich niet altijd voordoet. Vorige week eens getest bij hard afremmen van 180km/h tot 110 km/h en de wagen schokte zo hard dat het angstaanjagend werd. Vanmorgen nog eens geprobeerd: niks geen enkele trilling! Hij remde perfect en zacht! (let wel: de weg was recht en droog en geen verkeer en veilig hoor...)

Ook heb ik al vele malen gemerkt dat, als je bv. aan de stoplichten komt en je remt zachtjes maar geleidelijk af, dat dan de wagen remt met "een golvende beweging", net alsof je schijven krom zouden staan, alsof de remdruk eventjes harder en dan weer zachter wordt op je schijven... (hopelijk begrijpen jullie dit een beetje...)

Misschien is dit gelinkt aan het volgende: als de wagen koud is, en je vertrekt, de automaat staat in D3, snelheid is tussen de 30 en 40 km/h en je houdt dat zo aan, dan schokt de wagen ook, heeft dezelfde golvende bewegingen....

Begrijpe wie begrijpe kan...

M'n garagehouder heeft dit al voorgelegd aan Citroen België... maar daar blijft het zeer stilletjes....

Groetjes, Onzendirk!


11 sep 2010 12:16
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 12 sep 2009 11:16
Berichten: 187
Woonplaats: Hever / België
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
Onzendirk schreef:
Hallo,

Zoals eerder geschreven heb ook ik last van trillingen bij hard afremmen... Schijven voor en achter ziin al vervangen - banden zijn gewisseld (zomerbanden en winterbanden - beide Michelin) - remblokken zijn al vervangen voor en achter... maar niets mag helpen.

Maar het meest rare is, dat het fenomeen zich niet altijd voordoet. Vorige week eens getest bij hard afremmen van 180km/h tot 110 km/h en de wagen schokte zo hard dat het angstaanjagend werd. Vanmorgen nog eens geprobeerd: niks geen enkele trilling! Hij remde perfect en zacht! (let wel: de weg was recht en droog en geen verkeer en veilig hoor...)

Ook heb ik al vele malen gemerkt dat, als je bv. aan de stoplichten komt en je remt zachtjes maar geleidelijk af, dat dan de wagen remt met "een golvende beweging", net alsof je schijven krom zouden staan, alsof de remdruk eventjes harder en dan weer zachter wordt op je schijven... (hopelijk begrijpen jullie dit een beetje...)

Misschien is dit gelinkt aan het volgende: als de wagen koud is, en je vertrekt, de automaat staat in D3, snelheid is tussen de 30 en 40 km/h en je houdt dat zo aan, dan schokt de wagen ook, heeft dezelfde golvende bewegingen....

Begrijpe wie begrijpe kan...

M'n garagehouder heeft dit al voorgelegd aan Citroen België... maar daar blijft het zeer stilletjes....

Groetjes, Onzendirk!


Was het nat toen je hard ging remmen aan 180 (Wat je trouwens niet mag in ons landje :lol: ) en is je ABS soms niet in werking getreden? Dat van die golvende beweging (Ik begrijp je uitleg wel hoor) heb ik in geen geval. Bij mij is alles nu redelijk in orde, wel heb ik nog een lichte grommmend geluid tijdens het remmen alsof je de banden hoort werken om het toch niet onaardige gewicht tot stilstand te brengen. Je hoort dat soms in een snelle bocht ook wel wat.
Je schijven moeten al behoorlijk krom staan vooraleer je dit zou gaan voelen tijdens gewoon rijden, maar het moet toch daar of in de wielen te zoeken zijn denk ik, je dealer en Citroën Belux blijven bestoken :smt066 , succes.


11 sep 2010 21:04
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
emol schreef:
Hallo,

Even een update. Dealer is samen met Citroen NL aan het onderzoeken wat het probleem is. Er moet een vervolgafspraak gemaakt worden waar een techneut van Citroen NL gaat rijden met de auto om het euvel zelf te ervaren. Zoals ik al schreef zijn tot op heden de achterste schijven, blokken en naven vervangen zonder resultaat. Het is wel even weg maar het grommen en trillen bij het afremmen bij bepaalde snelheden keert steeds terug. De monteur van de lokale dealer heeft ook geen idee wat de oorzaak kan zijn. Wordt vervolgt....

Groet Erik


Hallo,
We zijn inmiddels enige tijd verder en een technicus van CNL heeft samen met een monteur van de lokale dealer onderzoek gedaan naar het probleem met de remmen. Op onverklaarbare wijze is het euvel verdwenen. Ik merkte zelf al tijdens een trip naar Zweden dat ik het gegrom van de remmen nauwelijks nog opmerkte. Het is overigens wel zo dat het euvel bekend was bij CNL. Tevens heeft men naar de opwarming van de middenconsole onderzocht en wat nog een vervolg gaat krijgen. In mijn geval is het wel zo dat alles (navigatie/audio/etc) blijft functioneren. Namelijk 1800 km uit Zweden gereden met navigatie constant aan. Ik realiseer mij dat dit euvel off topic is.

Groet Erik


24 okt 2010 22:13
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 jan 2010 00:10
Berichten: 517
Woonplaats: België - Denderstreek
Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3
Raar dat we dit enkel over PH3 lezen. Ik had dit ook enige tijd terug. Bij het nemen van een afrit na een flinke autostraderit en dus vertraging van 120 tot 90 km/h hoorde je een soort "doekdoekdoekdoek..." alsof de schijven krom stonden en een lichte trilling in de wagen, hoewel de remmen zeer goed pakten. Ik was al van plan de hele zwik (schijven en blokken) te vervangen maar na de vakantie (2 ritten heen en terug naar het zuiden van Frankrijk) is het ineens verdwenen, en dit nu al gedurende een dikke 2000 km. Niemand in een ph1 of 2 dit eerder meegemaakt?

In elk geval wil ik jullie wel een reisje aanraden :-)

_________________
Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)


24 okt 2010 22:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.