Xantia Type I veerbollen onder een C5 hydractive III +
Auteur |
Bericht |
charlesgroen
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 dec 2018 17:09 Berichten: 35
Auto: C5 Berline 2.0-16V Exclusive
Opties: Schuif kanteldak, Xenon verlichting
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09270CJ
Productienummer: 10064
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 152738
Kleur: Grijs EYPC
Naar boven
|
Re: Xantia Type I veerbollen onder een C5 hydractive III +
_________________ Voorgaande voitures de France: Citroën Xantia 1.8i, Renault 5, Peugeot 305, Citroën 2CV en Peugeot 104.
|
20 jan 2019 14:37 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7286 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Xantia Type I veerbollen onder een C5 hydractive III +
@willy: daar heb je gelijk in! Als je het motorvermogen aanpakt dan dien je ook het onderstel zodanig aan te passen dat dit verantwoord is. Gelukkig weten veel ombouwers dit wel, en doen ze dat ook.
|
20 jan 2019 14:39 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Xantia Type I veerbollen onder een C5 hydractive III +
Via die VIN: Citaat: ELEKTRONISCH STABILITEITSPROGRAMMA >> ZONDER ESP Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
20 jan 2019 14:49 |
|
|
charlesgroen
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 dec 2018 17:09 Berichten: 35
Auto: C5 Berline 2.0-16V Exclusive
Opties: Schuif kanteldak, Xenon verlichting
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09270CJ
Productienummer: 10064
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 152738
Kleur: Grijs EYPC
Naar boven
|
Re: Xantia Type I veerbollen onder een C5 hydractive III +
c5jan schreef: @ts: blij dat je het positief oppikt. Ik denk alleen dat je je gevoel niet voorrang moet geven over meetbare gegevens. Om jarenlange research, berekeningen en tests opzij te zetten onder het mom van "ja maar dit past ook" vind ik "dapper", zeg maar. De auto zoals die was, is getest en goed bevonden, voor wat dat waard is. Ik sluit me volledig bij je aan. Ik heb er ook een lange tijd over na moeten denken of ik wel of niet zou doen. Eerlijk gezegd was de keuze echter minder moeilijk nadat ik eerst die comfortbollen had mogen testen. Het was heerlijk, maar het deinde teveel en bij sterke zijwind was het behoorlijk tegensturen. Dit heb ik nog niet gehad met de Xantia veerbollen, maar de eerlijkheid gebied me ook te melden dat ik zo'n straffe zijwind nog niet heb ervaren met deze constructie. De tijd zal het leren. Hoe dan ook, voor wat het waard is, ik ben een absolute tourer, zeker geen racer, heb daar ook geen behoefte (meer) aan met 50+ haha (soms stiekum, maar dat ga ik echt niet in deze auto proberen)
_________________ Voorgaande voitures de France: Citroën Xantia 1.8i, Renault 5, Peugeot 305, Citroën 2CV en Peugeot 104.
|
20 jan 2019 14:51 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7286 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Xantia Type I veerbollen onder een C5 hydractive III +
Ok, dan is om laten bouwen naar landbouwvoertuig, max 25 km/u nog wel een optie
|
20 jan 2019 14:54 |
|
|
charlesgroen
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 dec 2018 17:09 Berichten: 35
Auto: C5 Berline 2.0-16V Exclusive
Opties: Schuif kanteldak, Xenon verlichting
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09270CJ
Productienummer: 10064
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 152738
Kleur: Grijs EYPC
Naar boven
|
Re: Xantia Type I veerbollen onder een C5 hydractive III +
Mod-edit: Quote verwijderd. Svp geen quote van posting er boven, dat voegt niks toe en kost alleen maar ruimte. Bij beantwoorden op knop "Antwoord" drukken, (links) onder de posting HAhahahaa... ja, goed idee, maar dan heb ik weer last van die irritante bumperklevers Edit: bedankt moderator, was inderdaad niet nodig.
_________________ Voorgaande voitures de France: Citroën Xantia 1.8i, Renault 5, Peugeot 305, Citroën 2CV en Peugeot 104.
|
20 jan 2019 14:57 |
|
|
charlesgroen
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 dec 2018 17:09 Berichten: 35
Auto: C5 Berline 2.0-16V Exclusive
Opties: Schuif kanteldak, Xenon verlichting
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09270CJ
Productienummer: 10064
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 152738
Kleur: Grijs EYPC
Naar boven
|
Re: Xantia Type I veerbollen onder een C5 hydractive III +
JW-C5 schreef: Via die VIN: Citaat: ELEKTRONISCH STABILITEITSPROGRAMMA >> ZONDER ESP Groet, JW Helder. Extra voorzichtigheid en vooruit blijven kijken geboden dus. Dank je wel!
_________________ Voorgaande voitures de France: Citroën Xantia 1.8i, Renault 5, Peugeot 305, Citroën 2CV en Peugeot 104.
|
20 jan 2019 14:59 |
|
|
charlesgroen
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 dec 2018 17:09 Berichten: 35
Auto: C5 Berline 2.0-16V Exclusive
Opties: Schuif kanteldak, Xenon verlichting
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09270CJ
Productienummer: 10064
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 152738
Kleur: Grijs EYPC
Naar boven
|
Re: Xantia Type I veerbollen onder een C5 hydractive III +
C5HDI110 schreef: Welkom hier bij de C5 rijders Ik zie nu pas je welkomstbericht. sorry daarvoor. Dank je wel!
_________________ Voorgaande voitures de France: Citroën Xantia 1.8i, Renault 5, Peugeot 305, Citroën 2CV en Peugeot 104.
|
20 jan 2019 15:56 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33402 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: Xantia Type I veerbollen onder een C5 hydractive III +
Even in het onderstel gedeelte gezet ... Welkom op de site , ben eigenlijk wel benieuwd hoe zoiets dan veert itt mijn met comfortbollen uitgeruste Xantia
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
20 jan 2019 16:19 |
|
|
charlesgroen
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 dec 2018 17:09 Berichten: 35
Auto: C5 Berline 2.0-16V Exclusive
Opties: Schuif kanteldak, Xenon verlichting
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09270CJ
Productienummer: 10064
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 152738
Kleur: Grijs EYPC
Naar boven
|
Re: Xantia Type I veerbollen onder een C5 hydractive III +
Hi Menno, thanks! Ik denk dat Xantia comfortbollen een C5 Hydractive III + teveel doet gaan deinen (maar misschien niet in een normale hydractive (zonder sportstand)). Maar wat betreft de type I Xantia veerbollen op een C5 Hydractive III + zeg ik, gerust doen. Uiteraard, verkeersveiligheid staat wel altijd voorop. Wat ik nog kan toevoegen is dat op het moment dat je in je C5 stapt en de eerste meters rijdt, je direct al het Xantia gevoel ervaart. Je voelt het meteen, je zit lager en steviger op de weg, althans dat was en is mijn ervaring. De demping is echt goed, stevig, voldoende tegendruk (i.t.t. de FN/RN comfortbollen), maar op de één of andere manier is het comfort van die Xantia type I veerbollen onder een C5 op de weg vele malen groter, nogmaals, slechts mijn subjectieve (ex-Xantia) beleving.
_________________ Voorgaande voitures de France: Citroën Xantia 1.8i, Renault 5, Peugeot 305, Citroën 2CV en Peugeot 104.
|
20 jan 2019 16:29 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Xantia Type I veerbollen onder een C5 hydractive III +
Gevoel speelt een duidelijke rol, zo te lezen. Want wat je schrijft: Citaat: Je voelt het meteen, je zit lager ...…..... dat is fysiek niet mogelijk. De hoogte blijft gelijk als je er andere bollen onder zet, die wordt immers bepaald door de informatie afkomstig van de hoogteregelaars. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
20 jan 2019 19:59 |
|
|
charlesgroen
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 dec 2018 17:09 Berichten: 35
Auto: C5 Berline 2.0-16V Exclusive
Opties: Schuif kanteldak, Xenon verlichting
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09270CJ
Productienummer: 10064
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 152738
Kleur: Grijs EYPC
Naar boven
|
Re: Xantia Type I veerbollen onder een C5 hydractive III +
Dat klopt. Gevoel speelt bij mij een enorme rol. Ik zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven. Uiteraard zit je niet fysiek lager, maar je voelt een ander contact met de weg, een solider contact, zoals ik dat gewend was met de Xantia. Wellicht omschrijf ik het nu wat beter. Het voelt als lager in de auto te zitten, wat natuurlijk niet echt zo is.
_________________ Voorgaande voitures de France: Citroën Xantia 1.8i, Renault 5, Peugeot 305, Citroën 2CV en Peugeot 104.
|
20 jan 2019 22:45 |
|
|
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Re: Xantia Type I veerbollen onder een C5 hydractive III +
JW-C5 schreef: Gevoel speelt een duidelijke rol, zo te lezen. Want wat je schrijft: Citaat: Je voelt het meteen, je zit lager ...…..... dat is fysiek niet mogelijk. De hoogte blijft gelijk als je er andere bollen onder zet, die wordt immers bepaald door de informatie afkomstig van de hoogteregelaars. Groet, JW Dat het fysiek (technisch) niet mogelijk is een beetje te kort door de bocht, al dan niet met overhellende koets Sic is door Carlsson voor 15mm verlaagd en achter 12mm. Dus het kan wel. Maar niet door andere veerbollen verwacht ik. All in all blijf ik het een flinke gok vinden om zoiets wezenlijks als de vering aan te passen zonder dat daar een onderzoek anders dan "het past" aan vooraf is gegaan. In de rallywereld gaan ze echt niet over één nacht ijs, dus die vergelijking vind ik er ver gezocht. Dat TS geen verschil merkt wil niet zeggen dat dat er ook niet is als het er echt op aan komt. Ik verwacht dat niemand hier zijn auto op het randje rijdt tijdens een normale rit maar als dat wel gebeurt en er gaat iets mis dan heb je flink wat uit te leggen. De verzekering zou bijvoorbeeld ook eens achter zijn oren kunnen krabben en het als argument gaan gebruiken om (voorlopig) niets uit te keren... Ik heb meerdere Xantia's gereden (ook DS, CX, GSA, BX etc) en ja de C5 veert anders. Maar de Xantia veert ook anders dan de BX en de DS. Bij geen enkele auto, zelfs niet bij de C8 of de Octavia, heb ik het idee gehad dat de vering het eerste was waar ik wat aan zou willen veranderen dus ik snap eerlijk gezegd de stap van ts niet. Zeker niet als je droog aan de risico's kijkt. Maar dat is hoe ik in elkaar zit, anderen hebben recht op hun mening
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
21 jan 2019 08:48 |
|
|
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8049 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Xantia Type I veerbollen onder een C5 hydractive III +
Eigenlijk vind ik dit wel geinig. Een grote groep Xantiarijders (waaronder ik) tufte met opgeboorde bollen. Dezelfde discussie was toen gaande. Het zou levensgevaarlijk zijn. Ondertussen tilde Hammie (Arie) z'n Xantia met super opgeboorde bollen over de vier ton heen. Ik reed met de break ook met gaten van 1.8 mm in de bollen. Op de snelweg in Duitsland een noodstop gemaakt met 160KM/u. Ging allemaal prima! Natuurlijk heeft Citroen testen gedaan. Maar is dat niet in de meest extreme omstandigheden? Ik hoop alleen voor je dat de LDS de membranen in de groene bollen niet opvreet.
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda CBF 1000i 2007
|
21 jan 2019 09:26 |
|
|
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Re: Xantia Type I veerbollen onder een C5 hydractive III +
Onder normale omstandigheden krijgt niemand een ongeluk toch?
Hoeveel mensen zijn er niet het ziekenhuis in gegaan nadat hun auto "iets" was aangepast wat bij anderen nooit een probleem opleverde?
Ik vind het argument "noodstop was geen probleem" niet heel sterk, maar dat vind ik ook van "bij mij gaat het niet fout dus het is ok" of "ik merk geen verschil". Er worden jaarlijks miljarden kilometers gereden zonder dat de gordelspanners nodig zijn en toch concludeert haast niemand op basis daarvan dat je die gordels wel uit de auto kunt halen.
Zoek een expert op dit gebied en leg hem/haar de vraag voor. Als die onderbouwd kan zeggen dat je er niet door in de problemen komt, ook niet na jaren slijtage, dan heb je een leuke mod voor je auto. Vind je die niet hoop ik dat je nooit het extreme uiterste gaat vinden. Er is een reden dat autobouwers juist die extremen opzoeken en daar een remedie voor bedenken...
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
21 jan 2019 09:37 |
|
|
|